Aviseringar
Rensa alla

Trafikmongon


sylar:

Poängen var dock att jag hade undvikit det om inte bussen började ofreda mig.

chauffören är fan trög..
han har säkert något emot '' Heroes-tittare '' haha


   
SvaraCitera

Därför cyklar jag inte längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vincenco:

chauffören är fan trög..
han har säkert något emot '' Heroes-tittare '' haha

Minst sagt, hade man bara haft TK så hade man kunnat slänga upp bussen i luften och skicka den bort till mongoklubben för utredning [crazy]


   
SvaraCitera

fattar inte högerregeln i praktiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

fattar inte högerregeln i praktiken

Det var ingen högerregel här faktiskt. Bussen körde på en huvudled och jag kom från höger.

|
|
|------<--<---<--------- The king himself cyklade här
|
|
|
Bussfan åker uppåt härifrån


   
SvaraCitera
Åtta

sylar:

Men jag antar att du inte börjar tuta som en galning så fort de börjar cykla?

Möjligen för lulzfaktorn, men i övrigt, nej.


   
SvaraCitera

sylar:

The king himself cyklade här

haha ja uppfattade det men lade bara till en parentes.. Ibland kan man missa att den andra har väjningsplikt, och stanna för att man är nojjig för högerregeln? fast då tutar man väl inte, cp [mad]

Eller.. så stannade bussen inte för din skull alls, och sen när den skulle köra så var du i vägen? otålig chaufför isf [mad]

men vad fick du böter för, var det för just den grejen???!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

haha ja uppfattade det men lade bara till en parentes.. Ibland kan man missa att den andra har väjningsplikt, och stanna för att man är nojjig för högerregeln? fast då tutar man väl inte, cp [mad]

Precis. Helt ok om jag bara hade cyklat ut respektlöst. Men nu var det faktiskt så att han själv valde att stanna, då ska han inte bli förbannad.

Tickstart:

Eller.. så stannade bussen inte för din skull alls, och sen när den skulle köra så var du i vägen? otålig chaufför isf [mad]

När jag cyklade där så var jag beredd på den möjligheten, så jag stannade faktiskt cykeln lite. Men då stod han kvar där tillräckligt länge för att jag skulle fortsätta cykla på.

Tickstart:

men vad fick du böter för, var det för just den grejen???!?

Nej, det stod en polis framför som tog mig för lyset. Jag hade kunnat gå in i Warp drive mode om inte bussen hade distraherat mig till vansinne.


   
SvaraCitera

sylar:

Nej, det stod en polis framför som tog mig för lyset.

men omg. för lyset på cykeln? jag hade inte tagit emot boten
får man böter om man kör bil utan ljus också? [sad] gör alltid det nämligen (tränar mitt mörkerseende [badgrin])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

men omg. för lyset på cykeln? jag hade inte tagit emot boten
får man böter om man kör bil utan ljus också? [sad] gör alltid det nämligen (tränar mitt mörkerseende [badgrin])

Jag tror inte att det finns så mycket att göra faktiskt. Så länge man inte vill bli totalägd av polisen. Det sura var väl att det kom en tant som cyklade medan jag tog emot boten. Till henne skrek polismannen bara till att hon skulle leda cykeln. Men inga böter där inte.
Är det inte sånt här folk kallar diskriminering som de får sådan ersättning för? Borde väl vara bättre att ge böter till någon rik tant än en fattig student : /

Tickstart:

får man böter om man kör bil utan ljus också?

Man måste alltid ha halvlyset på, fast det är ljust ute.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera