Aviseringar
Rensa alla

Trakasseri


Ämnesstartare

 Har en klasskamrat som enligt mig har blivit kränkt. Klasskamraten luktar inte bra. Blev kallad av mentorn ohygienisk. ''Mentorn'' upplyste att många i klassen har klagat på hans lukt, inklusive lärarna. Han (klasskamraten) blev hemskickad för att byta kläder och ta en dusch .... Får man göra så???????????  Hen är dock mycket ledsen och så vill hen inte prata med någon.


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är det för stil??? Skicka hem någon för att hen glömt att duscha??? Dålig stil...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att säga det så öppet inför klassen tycker jag inte är okej och jag tror inte det ä tillåtet heller. Om läraren istället sagt det i ett enskilt rum när ingen annan hör hade det dock varit helt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon sa det i enskilt rum. Enligt mina källor skyllde mentorn på andra lärare och klasskompisar. Alltså hon sa att ingen vill sitta bredvid dig (den utsatte) och du kanske har psykiska problem!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt mina källor blev hen skyllde mentorn på andra lärare och klasskompisar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fus89/s:
Hon sa det i enskilt rum. Enligt mina källor skyllde mentorn på andra lärare och klasskompisar. Alltså hon sa att ingen vill sitta bredvid dig (den utsatte) och du kanske har psykiska problem!!!

Att hon säger till är ju bara bra men att hon sa det på ett sådant otrevligt sätt är ju inte okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fus89/s:
Hon sa det i enskilt rum. Enligt mina källor skyllde mentorn på andra lärare och klasskompisar. Alltså hon sa att ingen vill sitta bredvid dig (den utsatte) och du kanske har psykiska problem!!!


   
SvaraCitera