Aviseringar
Rensa alla

Tramadol, vilken dos är farlig?


borderlinedisorder:

Jag väger 54 kg. Jag har dragit ner på tramadolen nu. tar inte 200 mg på en gång. Det är kapslar jag har.

Akej, jag väger ju lite mer än så och man bygger ju upp resistens väldigt fort. Men 200 mg fan vad najs om man hade varit så billig i drfit XD hehe. Men runt 800 mg så finns det en viss risk att du kan få epeleptiska anfall. Man kan få andningsdeprission. feber, kallsvettningar, diaré ökad puls, spyanfall och hallucinationer. Sen om du tar tram ett längre tag så får du ont i lederna om du är utan. Man kan också få sömnproblem.

borderlinedisorder:

väldigt "uppåt" och pratglad som tjack!

Woot!:O Uppåt av tram? Man blir ju seg:P dock tycker jag att man kan "tänka" snabbare unde ett tramrus. Att man får känslan att man är smartare och att man kan fatta bättre beslut och får bättre tillgång till sitt inaktiva ordförråd. Men att man skulle bli uppåt på något annat vis har jag inte varit med om[surprised]


   
SvaraCitera

borderlinedisorder:

Lite flummig kanske man blir åxå, eller väldigt "uppåt" och pratglad som tjack! Men vad är det för abstinensbesvär man får av tramadol då? Jag känner inte att jag måste ha! Jag har dragit ner på tramadolen. Jag tar inte 4 kapslar på en gång.

Nejnej, inte blir du uppåt på tram heller. Men det är mysigt och jag håller med hixaren i det han skrev.

borderlinedisorder:

Värken är fortfarande kvar och jag önskar den bara försvann så jag slapp tramadol. Borde finnas nån annan medicin utan beroendeframkallande.

Indeed, tramadol är egentligen skit när det är sk. "vanligt folk" som använder sig av det.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag blir uppåt av tramadol dem första timmarna, sen kommer det sega, dåsigheten, nästan så man svimmar... blodtrycksfall... Jag var på vårdcentralen idag! Helt jävla idiot till läkare. Jag har sån värk bak i ryggen, axlar och nacke och just nu gör det ont bakom vänster revben både fram och bak, men mest fram. Det är obehagligt. Det gör inte ont vid inandning, det liksom pulserar där.

Läkaren på vårdcentralen var skittyken. Först var hon trevlig. Jag ska börja med gabapentin som är bra för värk, men ställde min kompis en fråga "ska ni bara skriva ut medicin, efter medicin och inte göra en utredning?" läkaren visste inte vad hon skulle svara.
Hon gick ut från rummet, kom tillbaka efter 10 minuter och så sa hon att hon pratat med chefen, åh då får jag en ny tid till den läkaren jag har. Åsså tyckte hon plötlisgt att jag ska vänta med mediciner tills det läkarsamtalet som är 16 jan.

VÄNTA MED VÄRK? ÄR DU INTE KLOK?
Men det sluta med att jag får mera tramadol + den nya medicinen och testa den, åh jag hoppas verkligen den kan hjälpa mig.
Dock ger den mkt biverkningar, jag haft lyrica förr, det är nästan samma typ av medicin, då gick jag upp 10 kg.
Jag har en ätstörning, av ett anorektiskt beteende. Så jag är livrädd för att gå upp i vikt.
Har gått ner 36 kg sen februari.
Har näringsdrycker här hemma som min psyk läkare ordinerade.

Men vårdcentralen bara psykstämplar mig. Jag blir fan ledsen!
Det är svårt att bli tagen på allvar när man har ärr på armarna, och när man har muskelvärk men det visar inget på proverna.
Fibromyalgi visar inget på prover ens.

Så varför har jag muskelvärk, och 8 månader har gått.
Dem skyller på mitt psyke, men jag vet att det inte beror på mitt psyke, det är nåt annat!
Vad är det? Det är frågan det!

Jag blir ju orolig att det ska vara nåt farligt. te.x cancer. Min mamma hade lungcancer och dog av det 🙁

Jaoo..


   
SvaraCitera

PsyTronix:

Doser runt 400-800mg är väl att tat lugnt med som första dos.

Som första dos, är du dum eller?

Man kan få kramp av 200 mg också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jesus.
Jag tryckte i mig 50st med engång.
Men det var bara jag då ja, gör inte det.

Ta 4-6st.
50mg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Jag tryckte i mig 50st med engång.

Mådde inte så bra efter de va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[shake][rolleyes]

HighParadise:

Jag tryckte i mig 50st med engång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderlinedisorder:

Värken är fortfarande kvar och jag önskar den bara försvann så jag slapp tramadol. Borde finnas nån annan medicin utan beroendeframkallande.

Varför inte en vanlig treo? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Woot!:O Uppåt av tram?

TjackLuder:

Nejnej, inte blir du uppåt på tram

Jo, Man kan bli uppåt utav tram, oftast är det när man testar det första gångerna som man blir uppåt och senare blir man "bäng".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Varför inte en vanlig treo?

för att treo inte ger lika bra effekt mot värk som tram gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skinhead:

Mådde inte så bra efter de va?

Jag mådde okej. Lite skakig, mycket svettningar och så var jag dåsig i två dagar. Men inte mer än så. Missburkade tadolan/tramadol en hel del förr. Och det fanns aldrig någon hejd på hur många jag svalde ner. Inte heller några större bekymmer med biverkningar.

Men alla är vi olika.
Kanske skulle jag/ min kropp reagera annorlunda idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Kanske skulle jag/ min kropp reagera annorlunda idag.

Jo de är olika för person till person, men det är en brutalt stor dos alltså. Tror många människor skulle dö av den dosen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skinhead:

Tror många människor skulle dö av den dosen

Det tror jag med.
Jag lekte mycket med döden förr..


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Jo, Man kan bli uppåt utav tram, oftast är det när man testar det första gångerna som man blir uppåt och senare blir man "bäng".

Ofan, har jag aldrig varit med om men, där ser man. Man lär sig något nytt varje dag[smile]


   
SvaraCitera

defuseme:

Som första dos, är du dum eller?

Man kan få kramp av 200 mg också...

Ja och du kan få dödlig leverskada av ipreen också?
(Mindre vanliga bikverkningar..(1/10000 får den)) [smile]
Allt kan gå åt helvete oavsett vad.
De handlar om hur kroppen är stark,osv osv


   
SvaraCitera