Forumet - Trång förhud

Trång förhud

1085 0 26
Hej, jag har problem med att dra tillbaka förhuden helt. Vid slakt tillstång kan jag nästan dra tillbaka hela förhuden men när jag har stånd kan jag bara dra till baka så att jag ser typ 3/4 av ollonöppningen. Mitt ollon är också väldigt känsligt, det svider till rejält bara jag nuddar vid det. Går förhuden att tänja ut via träning, jag har vid ett antal tillfällen doppat kuken i en mugg med varmt vatten och i den dragit fram och tillbaka långsamt. Behöver jag operera bort en bit?

Spana också in:

laracopp:

måste jag hålla på å ta på den, det gör skitont. Jag har hört att man blir mindre känslig efter att en del av förhuden har opererats bort vilket i mitt fall är en bra sak.

Eftersom du inte kan röra hela ditt ollon så är det väldigt känsligt. Vissa kan inte dra ner förhuden hela vägen ner, ibland så fixar det sig av sig själv när man är liten, men om det inte fixar sig så måste dom skära upp lite och sy.

laracopp:

måste jag hålla på å ta på den, det gör skitont.

Det vänjer sig efter ett tag.
Hade samma problem när jag var i din ålder dude, jag tränade bort det, det var känsligt ett bra tag endå, men du måste ta tag och börja nudda det osv så du kan tvätta det ordentligt med, skulle jag med den vetskapen jag har idag gått tillbaka till den tiden, så hade jag låtit mig "omskäras" its no big deal, och du kommer garanterat slippa massa problem och så, du kommer ha ont i 2-4 dar ja, men det är det värt tro mig...

gå till ungdomsmottagningen dude[smile]