Aviseringar
Rensa alla

Trång förhud, fixa utan att förälder får veta


Ämnesstartare

Problem i titeln


   
Citera

Korkade brudar som ville riskera graviditeter, eller iaf sjukdomar.

Kontakta vc bara. Sådana kontakter börjar man ju ändå sköta själv när man är yngre än så. Så gjorde jag iaf.


   
SvaraCitera

bara töj


   
SvaraCitera

MaxVoltage: Så hur gör man? Går helst inte heller till UM, så det får bli vårdcentralen. Men hur bokar jag en tid hos vårdcentralen utan att mamma får veta, och kommer de berätta för min mamma ändå?

ring till vårdcentralen eller gå dit när de har drop-in. de kommer inte berätta för dina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
bara töj

Hur gör man? Kommer alltid lika långt, och det gör förjävla ont. 
En gång var jag på toa en ganska lång stund och den har ibland rört vid innersidan av toaletten, fuktad av urinet (äckligt) hade den av sig själv dragit sig bakom ollonet men då det var första gången jag någonsin sett det blev jag direkt skraj och drog upp den. Första och enda gången. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

ring till vårdcentralen eller gå dit när de har drop-in. de kommer inte berätta för dina föräldrar.

Kommer de inte? Tack gode gud. Jag drar dit nån gång då. 


   
SvaraCitera

MaxVoltage:

Hur gör man? Kommer alltid lika långt, och det gör förjävla ont. 
En gång var jag på toa en ganska lång stund och den har ibland rört vid innersidan av toaletten, fuktad av urinet (äckligt) hade den av sig själv dragit sig bakom ollonet men då det var första gången jag någonsin sett det blev jag direkt skraj och drog upp den. Första och enda gången. 

dra tills det gör ont och håll kvar där en stund. upprepa var dag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

dra tills det gör ont och håll kvar där en stund. upprepa var dag. 

Jag börjar med detta, om det inte går bra drar jag till VC. Tack!


   
SvaraCitera

MaxVoltage:

Jag börjar med detta, om det inte går bra drar jag till VC. Tack!

det kan inte skada att pröva så länge du inte överdriver; du ska befinna dig på smärtgränsen, inte kippa efter andan. 

jag tycker att metoden har funkat lite för mig i alla fall, men vi snackar månader. vårdcentralen är nog en smidigare, om än dyrare, lösning.


   
SvaraCitera

Köp receptfri bedövningssalva på apoteket och slit lite. Obs detta kanske inte funkar och resulterar i ett besök på akuten, men det är ju ett sätt.


   
SvaraCitera

isola:
Köp receptfri bedövningssalva på apoteket och slit lite. Obs detta kanske inte funkar och resulterar i ett besök på akuten, men det är ju ett sätt.

nej, man ska inte dra tills det gör plågsamt ont oavsett om man bedövar smärtan eller ej. då riskerar man att skada sig, och ärrvävnad är mindre flexibel än den ursprungliga huden.


   
SvaraCitera

df rqp:

nej, man ska inte dra tills det gör plågsamt ont oavsett om man bedövar smärtan eller ej. då riskerar man att skada sig, och ärrvävnad är mindre flexibel än den ursprungliga huden.

Mm vc är nog det allra bästa.


   
SvaraCitera

Ta en varm dusch eller bad och töj, det funkade för mig.


   
SvaraCitera

Vad spelar det för roll om du vet? Antagligen har ju iaf en av dina föräldrar kuk själv


   
SvaraCitera

isola:
Köp receptfri bedövningssalva på apoteket och slit lite. Obs detta kanske inte funkar och resulterar i ett besök på akuten, men det är ju ett sätt.

Oj gud gör verkligen inte detta !

Jag rekommenderar att du går till ungdomsmottagningen. De kommer inte kontakta dina föräldrar. Om jag hört rätt finns det en typ av salva som man kan ta som minskar trångheten, för vissa hjälper den. Om det blir aktuellt med operation finns det olika typer av operationer. Dels kan du göra ett litet klipp vilket gör att du har kvar förhuden och delskan du ta bort förhuden vilket kommer göra ollonet lite hårdare och strävare (tänk porrkuk), det finns fördelar och nackdelar med de båda sätten.

Om det kommer till att du måste göra en operation måste föräldrarna få veta de beroende på ålder.  Under 15 år måste föräldrarna få veta. Om du är över 15 år tror jag inte du ska behöva berätta men tror de kan vara bra att göra de ändå. Det är ju egentligen inget pinsamt, det händer många. 

Nu vet jag inte hur ung du är men om du är väldigt ung och kan få över den när du inte har stånd så kan du prova töja lite smått hela tiden, det viktigaste är ju att du kommer åt för att tvätta och inte för att ha sex i mindre ålder., var dock väldigt försiktig när du gör detta.


   
SvaraCitera