Aviseringar
Rensa alla

trans?


Tyrael

stereo total:

Hoppas att du trollar. Annars, dö.

Nej, jag var seriös. Berätta nu din åsikt istället för att komma med ett så omoget svar. Du kanske tycker att X ska fortsätta sträva efter att vara kille? Och genomgå kirurgi för att ändra på sin kropp?


   
SvaraCitera
Tyrael

foggydays:

trans?

Här är förresten en bra text för dig [smile]
http://www.umo.se/Jag/Att-fa-kon-och-kropp-att-stamma/


   
SvaraCitera
Tyrael

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=273&artikel=3971835:

Ska man ha rätt att bli förälder när man har bytt kön? Möt Alexander Resare, förälder till tre barn som han fick innan han bytte kön. I dag måste transpersoner sterilisera sig innan könsbyte, men nu kan lagen vara på väg att ändras.

Lagen kanske ändrar sig innan X gör könsbyte, men om vi ser ur dagens synvinkel

stereo total:

Hej, jag kom bara med en omogen kommentar och klargjorde inte min åsikt - för jag vågar inte!

Är det verkligen värt att genomgå könsbyte om man måste sterilisera sig?


   
SvaraCitera

Tyrael:

Nej, jag var seriös. Berätta nu din åsikt istället för att komma med ett så omoget svar. Du kanske tycker att X ska fortsätta sträva efter att vara kille? Och genomgå kirurgi för att ändra på sin kropp?

TS är ju en kille som råkat blivit född med kvinnokropp, så jag tycker absolut att han ska operera sig, om det är det han vill.

Tyrael:

Är det verkligen värt att genomgå könsbyte om man måste sterilisera sig?

Ja. Om man är född med fel kön tror jag att man prioriterar ett byte före fertilitet.


   
SvaraCitera
Tyrael

stereo total:

TS är ju en kille som råkat blivit född med kvinnokropp, så jag tycker absolut att han ska operera sig, om det är det han vill.

Och då skall man dö för att man tycker annorlunda än dig? Intressant. [zzz]

stereo total:

Ja. Om man är född med fel kön tror jag att man prioriterar ett byte före fertilitet.

Stackarn, har du tänkt minsta tanke på hur processen av könsbyte är? Och att sen inte kunna få barn? Du underskattar uppenbarligen det hela.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Och då skall man dö för att man tycker annorlunda än dig? Intressant. [zzz]

Men det var jag ju inte så seriös med. Jag ville bara tydligt visa mitt missnöje.

Tyrael:

Stackarn, har du tänkt minsta tanke på hur processen av könsbyte är? Och att sen inte kunna få barn? Du underskattar uppenbarligen det hela.

1. Menar du den psykiska eller fysiska processen?
2. Alla vill inte ha barn.


   
SvaraCitera
Tyrael

stereo total:

Men det var jag ju inte så seriös med. Jag ville bara tydligt visa mitt missnöje.

stereo total:

1. Menar du den psykiska eller fysiska processen?
2. Alla vill inte ha barn.

1. Psykiska.
2. Nej, uppenbarligen inte. [wink]


   
SvaraCitera

Tyrael:

1. Psykiska.
2. Nej, uppenbarligen inte. [wink]

Psykiskt tror jag inte att det blir så stora problem. Jag tror snarare att det kommer att ge en stor lättnad. Han är ju en redan en kille. Han har bara fel kropp.


   
SvaraCitera
Tyrael

stereo total:

Psykiskt tror jag inte att det blir så stora problem. Jag tror snarare att det kommer att ge en stor lättnad. Han är ju en redan en kille. Han har bara fel kropp.

Har du läst http://www.umo.se/Jag/Att-fa-kon-och-kropp-att-stamma/ ?

För att genomgå ett könsbyte behöver du genomgå flera moment som jag skulle säga tär mer på det psykiska än det fysiska. Hur jobbigt är det att bli opererad lix? Inte speciellt. Att bli accepterad i samhället, vara nöjd med sig själv osv är dock en annan femma - psykiskt iaf.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Har du läst http://www.umo.se/Jag/Att-fa-kon-och-kropp-att-stamma/ ?

Ja, väldigt bra text tycker jag.

Tyrael:

För att genomgå ett könsbyte behöver du genomgå flera moment som jag skulle säga tär mer på det psykiska än det fysiska. Hur jobbigt är det att bli opererad lix? Inte speciellt. Att bli accepterad i samhället, vara nöjd med sig själv osv är dock en annan femma - psykiskt iaf.

Jag tror att det är värre att inte vara accepterad av sig själv.


   
SvaraCitera
Tyrael

stereo total:

Jag tror att det är värre att inte vara accepterad av sig själv.

[zzz][zzz][zzz] Sålänge vi bara tror runt så kan vi ju sluta diskutera.


   
SvaraCitera