Aviseringar
Rensa alla

transfober hur fan tänker ni


Ämnesstartare

Asså på allvar alla som e transfober asså hur fan tänker ni, säger jag att jag e kille så e jag ju det och då spelar det fan inte nån roll vilket jävla könsorgan jag har mellan mina ben, och det dåligaste e att det e skit många som e transfobiska utan att ens veta om det blir så jävla förbannad


   
Citera

definiera fobi först


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla typ människor som säger att transpersoner bara försöker va ett kön som jag tex e ju kille och många transfober typ tror att man bara försöker va kille men man e ju fan kille på riktigt även om man inte har en jävla kuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bouche oui ce:
definiera fobi först

Att man e emot nåt e det ju i detta sammanhanget 


   
SvaraCitera

pommes045:

Att man e emot nåt e det ju i detta sammanhanget 

"Fobi (av grekiska φόβος, fobos, "fruktan") kallas en stark upplevelse av rädsla, starkt obehag eller stark äckelkänsla som, oftast utan saklig grund, återkommande infinner sig då en person ställs inför, eller riskerar att ställas inför, ett visst objekt eller en viss situation som personen hyser stark aversion mot."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bouche oui ce:

"Fobi (av grekiska φόβος, fobos, "fruktan") kallas en stark upplevelse av rädsla, starkt obehag eller stark äckelkänsla som, oftast utan saklig grund, återkommande infinner sig då en person ställs inför, eller riskerar att ställas inför, ett visst objekt eller en viss situation som personen hyser stark aversion mot."

Fast transfobi e att man e emot transpersoner eller inte tror på dom eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och nåt många inte tänker på som e transfobiskt e när man alltid ser alla som cispersoner hela tiden tex om det e nån med fitta så tror nästan alla att det e en tjej pågrund av det och om det e nån med kuk tror nästan alla att det e en killd och då e det säkert många som tänkte men det e väll bara att säga att man inte e tex tjej fast man har fitta men det e inte så jävla lätt som många verkar tro


   
SvaraCitera

pommes045:
Alla typ människor som säger att transpersoner bara försöker va ett kön som jag tex e ju kille och många transfober typ tror att man bara försöker va kille men man e ju fan kille på riktigt även om man inte har en jävla kuk

Varför skulle man vara en kille om man inte uppfyller några av de medicinska kriterierna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Varför skulle man vara en kille om man inte uppfyller några av de medicinska kriterierna?

För att det inte finns både medicinska kriterier för att få ha vilket kön man vill


   
SvaraCitera

pommes045:
Asså på allvar alla som e transfober asså hur fan tänker ni, säger jag att jag e kille så e jag ju det och då spelar det fan inte nån roll vilket jävla könsorgan jag har mellan mina ben, och det dåligaste e att det e skit många som e transfobiska utan att ens veta om det blir så jävla förbannad

Jag är transfob.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bliuqzth:

Jag är transfob.

Ja hur fan tänker du då?


   
SvaraCitera

pommes045: Ja hur fan tänker du då?

Man = manshjärna (i brist på bättre ord) + manskropp + manspsyke. 

Jag kan på en nivå ta transexuella kvinnor på allvar, men aldrig kvinnor som anser sig vara män. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bliuqzth:

Man = manshjärna (i brist på bättre ord) + manskropp + manspsyke. 

Jag kan på en nivå ta transexuella kvinnor på allvar, men aldrig kvinnor som anser sig vara män. 

Vad e en manskropp då och vad e ett manspsyke och varför kan du inte ta mig på allvar


   
SvaraCitera

pommes045:

För att det inte finns både medicinska kriterier för att få ha vilket kön man vill

Kön är ett biologiskt fenomen, och det finns kriterier för att tillhöra ett visst kön. Min kuk eller min Y-kromosom försvinner inte magiskt bara för att jag säger att jag är en tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Kön är ett biologiskt fenomen, och det finns kriterier för att tillhöra ett visst kön. Min kuk eller min Y-kromosom försvinner inte magiskt bara för att jag säger att jag är en tjej.

Fast du kan fortfarande va tjej även om du har kuk


   
SvaraCitera