Aviseringar
Rensa alla

Transformers 2


Ämnesstartare

Diskutera.

Jag blev positivt överraskad, skådespeleriet var inte fullt så horribelt som i ettan. Är man kåt på specialeffekter, transformers och action så var ju filmen helt klart sevärd. Dock så tycker jag att det är synd att dom inte anstränger sig för att göra iaf autobots lite djupare som personligheter. Need more of that.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

KOM PRECIS HEM FRÅN ATT HA SETT DEN[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

KOM PRECIS HEM FRÅN ATT HA SETT DEN

Nånting säger mig att du var

KamikazeTomten:

positivt överraskad

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

överraskad

Inte överraskad ffs[shake][confused] Visste att den skulle äga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Inte överraskad ffs

Jag hade förra filmens skådespelarinsatser i åtanke [cute]

emery:

Visste att den skulle äga.

Jag gissade på att specialeffekterna skulle bli lajbans [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den var så cool att jag vill bli en transformer själv, allt är bra, tjejen har stora bröst, grabben är nördigt cool, robotarna är bara coola och filem är fett grym. Jag hade gåshud och stånd halva filmen.. typ [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ bilar o robots?? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R​ecension

Tyckte kort sagt att den kändes som en sämre upprepning av ettan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Voldo:

Tyckte kort sagt att den kändes som en sämre upprepning av ettan.

Sämre? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skall antagligen se, inte på bio kanske... eller... kanske. Minns inte ettan så jävla bra ens trots att jag sett den några ggr. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Sämre?

Yes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Transformers: Revenge of the Fallen (2009)
Action / Sci-Fi (Ca. 140 min.)
Med bl.a. Shia LaBeouf, Megan Fox, John Turturro, Josh Duhamel
Av Michael Bay

Yta, yta, yta! Sällan i mina dagar har jag varit med om en film som har såhär mycket yta men nästan ingenting över huvud taget under huven. Det har funnits plastiga action-rullar förr utan någon plot så klart, men frågan är om inte Transformers-uppföljaren tar priset.

Revenge of the Fallen handlar om Decepticons anfall mot jorden. De leds av en ruggig robotpappa vid namn The Fallen, och det hela har en klart biblisk underkant. Autobots står så klart människorna trogna och tillsammans med Sam (LeBeouf) och Mikaela (Fox) behöver de nu göra sitt yttersta för att rädda jorden från total undergång.

Om man tyckte att ettan var lite väl mycket Disney med sina totalt IQ-befriade försök till humor så bör man ta med spypåsen till tvåan. Det finns framförallt två robotar, The Twins, som är någon sorts metalliskt variant av bröderna Wayans. Dessa två lyckas med konststycket att trots minst en timme i bild, och otaliga "skämt" under den tiden, få en fullsatt biosalong att skratta noll gånger. NOLL. De får årets Jar Jar Binks-pris av mig. Obegripligt att de inte omarbetades till något vettigt.

Filmens behållning är John Turturro, som är lika klockren som vanligt. Men överlag är Revenge of the Fallen på TOK för lång för sitt eget bästa, sista halvtimman vill man bara att det ska vara över. Varför ett så pass högt betyg då, trots alla dissar? Tja, det går inte att förneka att det är en teknisk uppvisning i hur man gör CGI på rätt sätt. Trots att säkert halva filmen gjorts i en dator så ser det löjligt naturligt (nåja) ut. Specialeffekterna håller absolut högsta klass, inget snack om saken. Som jag sa i början, yta, yta, yta. Revenge of the Fallen är ett kromat monster till film, som borde putsats upp rejält innan sin premiär. Man får mycket action för entrépengen, men det saknas liksom något mer. Något som får en att hålla intresset uppe.

5/10

Skriven av Man5onGameplayer.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gameplayer sux plx?

Den här filmen var underbar 🙂 9/10
det som saknades tyckte jag var att megan fox skulle ha mindre kläder på sig. gillade när dem sprang i slutet när hennes bröst dunkade 🙂
(lite oseriös vad det här har med betyget att göra 😉 )

Såg den igår kväll innan man drog ut på staden och det var typ det ända vi snackade om sedan ;D klart sevärd och nu har jag pressat

Linkin park - new divide hela morgonen

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Helt klart en bra film. Älskade scenen då Optimus knäckte alla Decepticons ensam, tills mesen Failtron kommer och hugger han i ryggen.

kill_enemy:

Om man tyckte att ettan var lite väl mycket Disney med sina totalt IQ-befriade försök till humor så bör man ta med spypåsen till tvåan. Det finns framförallt två robotar, The Twins, som är någon sorts metalliskt variant av bröderna Wayans. Dessa två lyckas med konststycket att trots minst en timme i bild, och otaliga "skämt" under den tiden, få en fullsatt biosalong att skratta noll gånger. NOLL. De får årets Jar Jar Binks-pris av mig. Obegripligt att de inte omarbetades till något vettigt.

Håller med om att det var ytterst störigt. Däremot har du sorgligt nog fel om att noll personer skrattade. När jag såg den så skrattade troligtvis hela biosalongen åt de där löjliga skämten, varav de flesta är de uttjatade och tråkiga sexskämten då någon juckas mot något. Jag blev bara sur på de sakerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Håller med om att det var ytterst störigt.

inte ja som skrev, har inte ens sett den[blush]... ÄN!
Skriven av Man5on på Gameplayer.se


   
SvaraCitera