Aviseringar
Rensa alla

Transkvinna begravdes av familjen - som man


NEMI
 NEMI

Men fy helvete Gråter Arg Gråter ArgGråter

Vad är det för jävla fel.. jag HATAR HATAR HATAR för fan människor som inte ens klarar av att älska sina egna barn och respektera dem för vilka de är... hur kan det inte vara en förälders främsta vilja.

FY FAN


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Schism:
Vidrigt.


   
SvaraCitera
Kudhos

Hon kanske var fortfarande registrerad som man i sitt "Birth certificate" och därmed fick en sån begravning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vikingen:
Eftersom jag förutsätter att begravningen utfördes av en legitimerad och utbildad präst i kyrkan så antar jag att prästen såg det som att Gud skapat mannen som man en gång i tiden (och INTE som kvinna) och därför även ska begravas som man. 

Snarare familjen som bestämt det så. Präster bestämmer inte sådant, men antagligen var ju detta någon liten amerikansk håla så allt är ju möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Respektlöst ja. Även om hn inte ändrat namnet juridiskt så fanns det ju ingen anledning till en ändring av utseendet. 


   
SvaraCitera

Ledsen


   
SvaraCitera

Respektlöst, men det är möjligt att föräldrarna ville se henne som de var vana vid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OFF TOPIC! Ni som kan SPANSKA kolla hit! jag behöver verkligen veta om detta är korrekta översättningar till spanska: 1. Jag gillar båda dessa ämnena. = me gustan ambos de estas asignaturas. 2. Jag har kunnat tala lite spanska. = Pude hablar un poco de espanol.Tack på förhand! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galet respektlöst. usch 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför är Hans-Peter inte bannad än


   
SvaraCitera
frukt

religionsfrihet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag bryr mig inte, alla är lika när de kremeras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hans-Peter: Gud skapade honom som man, därmed är han också man.

tänker man sådär är det ju så

Men fortfarande fel att avgöra vad en annan människa känner sig som, särskilt en död människa som ej kan säga till om ngt

Tkr det är onödigt att begrava personen som man när den känt sig som en kvinna & är man kluven så är det bäst att strunta i könet & bara begrava personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
varför är Hans-Peter inte bannad än

Tar du en titt så ser du att det är han! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan ju också diskutera om ens döda kropp endast är för de efterlevande men det är en helt annan fråga kanske


   
SvaraCitera