Aviseringar
Rensa alla

Transperson på badhus?


Ämnesstartare

Hej hörrni!

Jag undrar hur det funkar för en person som är transperson, som vill byta om i ett omklädningsrum för det könet den juridiskt sett inte tillhör, men som den vill byta om i.

Någon som vet? Tänkte ringa och fråga badhuset i fråga sedan men är lite telefonnervös så tänkte kolla här först.


   
Citera
Ämnesetiketter

Går nog dit där fittorna duschar om personen har en fitta.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Går nog dit där fittorna duschar om personen har en fitta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ringde och frågade och det var ett måste att byta om i det omklädningsrummet för könet transperson hade mellan benen.


   
SvaraCitera

genus:

Ringde och frågade och det var ett måste att byta om i det omklädningsrummet för könet transperson hade mellan be

Ganska uppenbart egentligen, om det är en tjej (manligt kön) som går in i omklädningsrummet för tjejer så ses det ju som att en kille går in i tjejernas omklädningsrum och det uppskattas inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ganska uppenbart egentligen, om det är en tjej (manligt kön) som går in i omklädningsrummet för tjejer så ses det ju som att en kille går in i tjejernas omklädningsrum och det uppskattas inte.

Mjo. Fast det är ju rätt lätt för en person gömma sin könstillbehörighet. Och känns lite som det de andra inte vet skadar dem inte

Jag menar, TEJP!!!! nej men.


   
SvaraCitera

genus:

Mjo. Fast det är ju rätt lätt för en person gömma sin könstillbehörighet.

men om det kommer till duschning så blir det svårt. Man kan ju ser på omklädningsrummen så här att det finns "fittor" och "kukar"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

men om det kommer till duschning så blir det svårt. Man kan ju ser på omklädningsrummen så här att det finns "fittor" och "kukar"

Fast alltså, det är ju sjukt många som duschar med badkläder på. Det gjorde jag när jag var där, ingen tog illa upp


   
SvaraCitera

genus:

det är ju sjukt många som duschar med badkläder på.

Jaha, ah, du kanske badar oftare än mig. Inom militären så duschar alla i samma rum. [smile]

Jamen då är det som du skrev, man tar inte illa upp över det man inte vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jaha, ah, du kanske badar oftare än mig. Inom militären så duschar alla i samma rum. [smile]

Varannan dag typ, hehe.

Gör man? Hm. Har hört att de kvinnor som är i militära grupper blir übersexualiserade, men det kanske inte stämmer.


   
SvaraCitera

genus:

Varannan dag typ, hehe.

ojdå. träning?

genus:

Gör man? Hm. Har hört att de kvinnor som är i militära grupper blir übersexualiserade, men det kanske inte stämmer.

Kanske är annorlunda vart man är stationerad, men tror det är så i hela Sverige. Min bror var i lumpen 1 år och han berättade att dom duschade med kvinnor, i början var det förstås konstigt men senare så var det helt naturligt. Som att kön inte spelade någon roll.


   
SvaraCitera