Aviseringar
Rensa alla

Transsexualism


time
 time

ampremier:

Jag vill bli sedd som tjej på det sättet så om någon såg en bild av mig så skulle dom säga "det där är en tjej"

Håll ögonbrynen noppade och se till att inte översminka dig, bara! [cute] Och ja, kanske att du försöker gå lite mjukare. Du kan ju köra nån grej där du en hel vecka studerar olika tjejer i olika situationer och ser hur de rör sig och sen kan du mimikera kroppsspråket därifrån.


   
SvaraCitera

ampremier:

Jag undrar bara vad ni har för tankar om transsexuella?

Ingenting alls. Möjligen uppseendeväckande, men inte så att jag får för mig att behandla någon människa med en avvikande sexuell läggning annorlunda för det.

ampremier:

Och kanske så frågar om lite tips för hur man kan verka bli mer feminin när man är två meter lång. ^^

Det här har jag dock lite svårt att begripa mig på. Du känner dig uppenbarligen som en kvinna men vill fortfarande ha hjälp med hur du ska känna dig kvinnlig? Argumentet som hbt-q personer lägger fram för sin läggning i offentligheten är hur de vill kunna vara sig själva utan att begränsas av sitt biologiska kön. Men det är ju precis vad du vill göra ändå, fast tvärtom.

Jag tycker det hade varit bättre för dig själv om du bara var dig själv utan att lägga för mycket vikt på att ruta in dig i din självuppfattade sexualitet ytterligare en gång.


   
SvaraCitera

Grattis! Hårförlängning och ögonskugga som passar till din ögonfärg, fixade naglar(du kan gå och göra dina naglar vilket är mycket hållbart)

Strumpbyxor och en kostymig "proper" klänning som passar långa smala kroppar såsom min(180 cm, yolo) och vad jag kan se, din. Du kan se vacker ut! Längden är snarare till din fördel.


   
SvaraCitera

Ps, tajt och rak medellång klänning såsom människor med små eller inga bröst kan ha.


   
SvaraCitera

isola:

ja iof, men skulle se väldigt coolt ut!

Blivande_japan:

men fatta vad jobbigt att ta sig ut genom dörrar å sånt när man redan är 2 meter och sen tar på sig klackar!
och tänk ett fall från den höjden [censur]

Ni inser att ni talar om mig? [cry]


   
SvaraCitera

ceka92:

ni inser att ni talar om mig?

han är ju en man på två meter i strumplästen det är ju ej du [no-no][no-no]
hur lång äru


   
SvaraCitera

Image

Image

Image

Ta inspiration ifrån hur typ Freja Beha klär sig med jackor, kör annars på en kappa.

Image


   
SvaraCitera

isola:

hur lång äru

180, senast. Kanske 181.


   
SvaraCitera
höna

sminka dig inte för mkt
se till att fixa skägg och sånt, skäggiga damen är ej sexy
och typ fixa ögonbrynen lite, män brukar ialf ha lite buskigare ögonbryn än brudar

och lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

men inte så att jag får för mig att behandla någon människa med en avvikande sexuell läggning annorlunda för det.

Inte en sexuell läggning. Inte alls. Nej. Nej.

nej.

Jag är bisexuell. Inget mer med sexualitet med med.

Transexualism är könstillhörighet. Jag känner mig som tjej och vill bli sedd för det jag är.

Vehnk:

Argumentet som hbt-q personer lägger fram för sin läggning i offentligheten är hur de vill kunna vara sig själva utan att begränsas av sitt kön. Men det är ju precis vad du vill göra ändå, fast tvärtom. Jag tycker det hade varit bättre för dig själv om du bara var dig själv utan att lägga för mycket vikt på att ruta in dig i din självuppfattade sexualitet ytterligare en gång.

Jag är ju begränsad av mitt kön. Jag ser det som att jag är tjej men med en födelsedefekt. Jag är i fel kropp.
Därför ville jag ha lite tips för att få min kropp att kännas mer som min så att jag inte äcklas när jag ser mig i spegeln varje morgon. Jag vill bara bli sedd för den jag är.

Tills att jag får hormonerna, som jag hoppas är snart, så är min fysiska kropp fortfarande "killig" och jag hoppades att lite tips kan få min kropp av inte vara det längre.

Herregud, det var svårt att förklara det utan att bli lite arg på allting.


   
SvaraCitera

Märks att du är en tjej direkt


   
SvaraCitera

ceka92:

Ni inser att ni talar om mig?

ceka92:

180, senast. Kanske 181.

då äru ju fan 20 cm kortare ön 2 meter [no-no]


   
SvaraCitera

typ som om ja skulle ta åt mig när ngn sa ngt om folk som är 185 cm [wink]


   
SvaraCitera

ampremier:

Jag är ju begränsad av mitt kön. Jag ser det som att jag är tjej men med en födelsedefekt. Jag är i fel kropp.
Därför ville jag ha lite tips för att få min kropp att kännas mer som min så att jag inte äcklas när jag ser mig i spegeln varje morgon. Jag vill bara bli sedd för den jag är.

Kanske att jag drar i för höga växlar då det inte är en känsla som jag själv kan relatera till. Men personligen har jag det lite svårt att begripa hur man kan längta till något konkret utan att egentligen veta vad det är man vill åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:

Kanske att jag drar i för höga växlar då det inte är en känsla som jag själv kan relatera till. Men personligen har jag det lite svårt att begripa hur man kan längta till något konkret utan att egentligen veta vad det är man vill åt.

Jag vet mycket väl vad jag vill åt. Jag vill bli tjej, med allt vad det innebär. Och det innebär att att bli sedd som tjej. Det är liksom svårt att vara det utan hormoner, som jag är för tillfället, så tills dess måste jag improvisera med kläder och smink.

Jag vet ju såklart att jag aldrig kan få allt cis-tjejer har, men jag vill ju komma så nära som möjligt. [smile]

Det är liksom mycket enkelt i grund och botten, men det är svårt att förklara. [wink]


   
SvaraCitera