Aviseringar
Rensa alla

Transsexuell


Ämnesstartare

Gir love Waffles:

Ja?

🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh9404:

🙂

Men, blir du kär i killar/tjejer/annat då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gir love Waffles:

Men, blir du kär i killar/tjejer/annat då?

Jag är bisexuell.
Transexuell har inget med sin sexuella läggning att göra egentligen.
Du kan gilla killar med ändå vara en tjej som vill bli kille.
Men i mitt fall gillar jag både killar och tjejer 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh9404:

Jag är bisexuell.
Transexuell har inget med sin sexuella läggning att göra egentligen.

Jag vet, det var därför jag frågade. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gir love Waffles:

Jag vet, det var därför jag frågade.

Hehe 😉


   
SvaraCitera

Sålänge en transexuell inte ljuger om deras bakgrund i ett förhållande elr innan de startar ett förhållande, så skiter jag i vilket.

Finns ju faktiskt personer som tagit sitt liv efter ha legat med en transexuell, efter dom fick reda på det villsäga(after tha sex) pga religion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Sålänge en transexuell inte ljuger om deras bakgrund i ett förhållande elr innan de startar ett förhållande, så skiter jag i vilket.

Så för personer som inte är trans så är det heeelt ok att ljuga så mycket dom kan? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

Så för personer som inte är trans så är det heeelt ok att ljuga så mycket dom kan? [rolleyes]

Jag menar ju att inte ljuga om deras föddakön = bakgrund[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag menar ju att inte ljuga om deras föddakön = bakgrund[zzz]

Du låter rätt transfob. [zzz] Det jag menar är att ett förhållande kanske byggs bäst på ärlighet helt oavsett om personerna invoverade är transexuella eller inte. Du behöver liksom inte säga att ärlighet är något som är viktigare för transsexuella än någon annan. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Gir love Waffles:

Du låter rätt transfob

Eh Ja? Får jag inte vara det? Jag skulle aldrig vilja höra att jag har haft sex med någon som varit kille, det är väl upp till migsjälv att bestämma?

Gir love Waffles:

Du behöver liksom inte säga att ärlighet är något som är viktigare för transsexuella än någon annan. [rolleyes]

Jo det behöver jag, detta är min åsikt som i den här tråden personen i frågan vill ha. Bara för jag tycker något så betyder det ju inte att jag har rätt. Jag tror själv på att man blir kär i personen inte könet osv, sen så tror jag mer på individer än att se folk i kön. Iaf en transexuell i min åsikt ska iaf ha mod till att, jag menar förståndet till att ge personen som dom blir tillsammans med(eller innan dom ligger med någon) ett val innan allt är försent. Fattar du överhuvudtaget att en människa kan knäckas? Aja tänker inte disskutera detta med dig, ser ingen anledning till det? Självklart om jag var förälskad och fickreda på att personen varit ett annat kön innan så hade jag själv nog blivit tillsammans med den. Jag pratar ju generellt inte mig personligen, elr ja om jag hade sex med en transexuell och fick reda på det senare skulle jag bli helt mindfucket(fast det skulle iaf aldrig hända, engångsligg är så enormt äckligt)

Ärlighet går längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Eh Ja? Får jag inte vara det? Jag skulle aldrig vilja höra att jag har haft sex med någon som varit kille, det är väl upp till migsjälv att bestämma?

Jo, men det är respektlöst och kränkande. Att du själv för bestämma betyder inte att du behöver misstänkliggöra alla transsexuella.

ToxicWithaHintOfSteam:

Fattar du överhuvudtaget att en människa kan knäckas?

Ja, jag vet att det finns människor som inte är speciellt förtjusta i tanken på personer som inte faller inom en heteronormativ tvåkönsmodell.

ToxicWithaHintOfSteam:

Iaf en tranexuell i min åsikt ska iaf ha mod till att, jag menar förståndet till att ge personen som dom blir tillsammans med(eller innan dom ligger med någon) ett val innan allt är försent.

Kan du inte se hur kränkande det där är? "Innan allt är försent"? "Ha mod till att, jag menar förståndet"? Dom ska göra si och så, vem är du att säga vad någon ska ha mod/förstånd nog till att göra? Vem är du att säga att personer som redan är utsatta för vilka dom är ska göra sig mer utsatta genom att vara tvungna att alltid behöva erkänna det, ifall dom vill försöka leva ett mer normativt liv.

Med det sagt så kan jag väl hålla med om att det är respektfullt att berätta vem man är och hur man känner innan man har sex med någon, helt oavsett om man är transsexuell eller inte.


   
SvaraCitera

Varför måste transsexuella berätta att de föddes i ett annat kön? Det är ju en del av det förflutna och högst personligt, ser ingen anledning att prompt tvingas avslöja det så tidigt i ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är ett missfoster.

meh9404:

Men jag vill bli kvinna och jag kommer att bli det snart!

Du kommer aldrig att bli kvinna. Det är någonting man föds till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Varför måste transsexuella berätta att de föddes i ett annat kön?

Annars ljuger dem. Tycker folk har rätt att få veta ifall deras partner föddes som det gemensamma könet.


   
SvaraCitera

clickclack:

Annars ljuger dem. Tycker folk har rätt att få veta ifall deras partner föddes som det gemensamma könet.

Vadå ljuger :s a kommer det inte på tal, hur ska det då kunna kallas lögn?


   
SvaraCitera