Aviseringar
Rensa alla

Trappa ner sertralin.


Ämnesstartare

Sandkorn:

jag har dragit ut på nedtrappningen.. har inte riktigt vågat sluta. och nu känner jag att jag mår ganska skit så jag måste hitta en dos som passar mig...

a okej...
vad hade du för dos innan du började nedtrappningen? och vad har du nu? (svara bara om du vill)


   
SvaraCitera

setralin är medecinskt verkningslös. den utnyttjar bara placeboeffekten.


   
SvaraCitera

postis_per:

setralin är medecinskt verkningslös. den utnyttjar bara placeboeffekten.

Det håller jag inte med om. Det fanns inte en molekyl i mig som trodde på att det skulle fungera med medicin, jag var så negativ man kunde vara men tji fick jag. Nog för att medicin inte hjälper så mycket, men lite iallafall.


   
SvaraCitera

postis_per:

setralin är medecinskt verkningslös. den utnyttjar bara placeboeffekten.

Har jag också läst, sen verkar det farligt om man ser på kommentarerna här i kring. Psykofarmaka som behandlingsmetod för depression är aldrig den bästa metoden, den hjälper och humöret svänger, men tabletter är aldrig den rätta vägen att gå för att vända sitt liv, känns det som. Speciellt när man ser hur svårt det är att sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Har jag också läst, sen verkar det farligt om man ser på kommentarerna här i kring.

SSRI-medicin är inte farligt och biverkningar och utsättningssymtom måste ställas mot vad sjukdomen medicinen behandlar ställer till med.

Anarkandi:

sykofarmaka som behandlingsmetod för depression är aldrig den bästa metoden, den hjälper och humöret svänger, men tabletter är aldrig den rätta vägen att gå för att vända sitt liv, känns det som.

Den bästa effekt uppnås av medicin och terapi, tillsammans.


   
SvaraCitera

Hampie:

SSRI-medicin är inte farligt och biverkningar och utsättningssymtom måste ställas mot vad sjukdomen medicinen behandlar ställer till med.

Menar farligt i bemärkelsen svårt att sluta.

Hampie:

Den bästa effekt uppnås av medicin och terapi, tillsammans.

Jao, men vad jag fått höra från diverse sjuksköterskor och dylikt är att policyn ofta är "skriv ut & gå hem."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jao, men vad jag fått höra från diverse sjuksköterskor och dylikt är att policyn ofta är "skriv ut & gå hem."

På vilket sätt betyder det att medicinen är dålig i sig?


   
SvaraCitera

Hampie:

På vilket sätt betyder det att medicinen är dålig i sig?

Att man bara behandlar symptomen och inte anledningen till dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Att man bara behandlar symptomen och inte anledningen till dem?

Läs på lite mer, det är inte så enkelt :p.


   
SvaraCitera

Mårran:

Det fanns inte en molekyl i mig som trodde på att det skulle fungera med medicin

varför åt du den då?[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera

Fan va många deprimerade det finns på UM..


   
SvaraCitera

postis_per:

varför åt du den då?

Tvångsmedicinering kallas det. Hört talas om LPT?


   
SvaraCitera

Mårran:

Tvångsmedicinering kallas det. Hört talas om LPT?

nej[sad]


   
SvaraCitera

dobidamdam:

Fan va många deprimerade det finns på UM..

Rätt knäppt egentligen.


   
SvaraCitera

Sandkorn:

Är det någon annan som varit i samma situation? hur länge höll den här vändningen i sig?

Att trappa ned en anti-depressiv medicin är väldigt jobbigt.
Jag åt sertralin i början, men när den inte fungerade som den skulle bytte jag till zoloft (dyrare, men bättre, märke).
Trots fem år av medicinering kan jag inte gå lägre än 50 mg p.g.a. biverkningar.

Byt om du kan, annars får du stå ut. Det lönar sig, tro mig!


   
SvaraCitera