Aviseringar
Rensa alla

Traumatisk upplevelse på tåget


Ämnesstartare

Satt på ett fullpackat tåg hem ifrån Helsingborgsfestivalen klockan halv tre på natten i fredags. Alla var sådär härligt slitna efter ett par fina konserter och ett X antal öl/cider. Alla satt och halvsov i sina säten...

.. förutom en människa.

Denna människa stod och skrek;
- "VÄRMLAND POWER" i 30 minuter oavbrutet.. (Jag trodde att det var mörknäs innan jag vände mig om. Men till min förfäran såg personen istället ut som en Sheriff #2)

Efter cirka 10 minuter började random människor be denna killen hålla käft och till slut satt halva tågvagnen och sjöng ramsor om hur dum i huvudet denna värmlänning (och de flesta värmlänningar) är.

Sheriff #2 insåg att han började tappa övertaget i vagnen och gick fram till en random snubbe och frågade;
- "Är det du som är Mohammed?"
- "VEMEEERE SOM ÄR MOHAMMED HÄÄR?"

Nu började ett gäng invandrare titta lite snett på honom.

När vi kom till en station skulle dessa invandrare gå av. När en av de gick förbi honom och bad honom flytta på sig så blev han sur och frågade varför han gick in i honom. Nedan följer scenariot:

S - Varför går du in i mig??!?!?!
I - För att du står i vägen?
S - Fan vill du Mohammed?? Detta är mitt land.. var är du ifrån?
I - Jag är född i Sverige, du borde tagga ner din lilla jävel..

Nu sluter två invandrare upp tillsammans med en till synes 15 årig svensk kille. De står och jiddrar i cirkus 10-15 sekunder tills den 15åriga svenska killen ger Sheriff #2 en handflata. Nu sitter hela tågvagnen och spänt tittar på.

Först då börjar Sheriff #2s kompisar haja att det snart smäller och försöker få bort honom. Då ger random tillkommen invandrare honom en fet knytnäve rätt på vänstra ögat.. spänner ögonen i honom och säger;

- "Din mamma"

Sedan springer han av tåget och Sheriff #2 fortsätter med sitt "VÄRMLAND POWER" tills jag stiger av 10 minuter senare.

Detta var en för mig traumatisk upplevelse. Dels för att jag inte fick sova och dels för att jag inte förstår hur en människa inte förstår när han ska lägga ner. Hur bearbetar jag det bäst? Anser ni att Sheriff #2 var kvällens hjälte eller var det gänget som stod för hjälteinsatsen?


   
Citera

Chryseus:

Värmlänningen aka Sheriff #2 (Du röstade på detta alternativ)

Chryseus:

- "Din mamma"

[love]


   
SvaraCitera

Ingen av dom [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag drömde om dig! Du var jättesnygg, men hade en väldigt sned näsa. Vi umgicks i mitt rum som jag hade när jag var liten. Fast jag hade en massa bilder på en annan på dörren. Men det var tydligen ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag drömde om dig!

Ööh, va? Är du allvarlig? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ööh, va? Är du allvarlig? [bigsmile]

Ja [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja [no-no]

Måste ha varit en väldigt traumatisk upplevelse även det.[surprised] Något du vill prata om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Måste ha varit en väldigt traumatisk upplevelse även det.[surprised] Något du vill prata om?

Nä, det var en bra dröm faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä, det var en bra dröm faktiskt.

Finner det ändå en aning läskigt att du drömmer om mig[surprised] Var jag snäll i drömmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Finner det ändå en aning läskigt att du drömmer om mig[surprised] Var jag snäll i drömmen?

Jadå, det var du. Vi läste en tidning i min säng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jadå, det var du. Vi läste en tidning i min säng.

Låter intressant. PMa hela drömmen! Jag är bra på att tyda de[wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Motgångar och Problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Pöbel-gänget (Du röstade på detta alternativ)

abslut inget fel på värmlänningar men hatar såna där människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha vet inte, gänget var väl hjältarna.

underhållande story btw[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Ingen av dom [shake]


   
SvaraCitera