Aviseringar
Rensa alla

3 världskriget


Ämnesstartare

tror ni att 3dje världskriget kommer bryta ut? isåfall när? vilka kommer kriga? hur kommer det sluta?


   
Citera
Smilen

Inom detta ceklet iallafall. 


   
SvaraCitera
Smilen

Sverige kommer inte bli indraget i kriget dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smilen:
Sverige kommer inte bli indraget i kriget dock. 

indirekt så blir vi nog det eftersom ett världskrig kommer påverka ekonomi samt kommer skapa mer flyktingkaos och svält så Sverige kommer nog bli drabbat på ett eller annat sätt nu säger jag inte att flyktingar är dåligt är absolut inte rasist men eftersom vi knappt kan hantera mängden av flyktingar nu så kommer det inte bli lättare om det kommer dubbelt så många


   
SvaraCitera

Sverige kommer nog inte undan detta, varför skulle vi det?? Skulle inte förvåna mig om det är här de börjar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
Sverige kommer nog inte undan detta, varför skulle vi det?? Skulle inte förvåna mig om det är här de börjar

på vilket sätt skulle det börja här? jag tror det börjar i usa med att Donald trump vinner valet plus ökad terrorism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte på ett världskrig detta årtusende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

risken är väll att ryssen vill ha svergie


   
SvaraCitera

Thé King:

på vilket sätt skulle det börja här? jag tror det börjar i usa med att Donald trump vinner valet plus ökad terrorism

nån gång kommer sverige med, de tror jag iaf sen om de är 10, 50 eller 100 år är en annan sak


   
SvaraCitera

man kan inte förutse hur de är om 5 10 år, men blir Donald thrump president går de nog fortare 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thé King:
risken är väll att ryssen vill ha svergie

Knappast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är att man med världskrig tror att det kommer se ut som det gjorde under första och andra, alltså innefatta flera erkända stater mot varandra på flera kontinenter. Finns lite som talar för att krig faktiskt någonsin kommer se ut så igen. 

Istället bör man definiera världskrig som krig på en global nivå med stort användande av våld och med flera inblandade parter. Och utifrån den definitionen så är vi redan idag i allra högsta grad inne i ett tredje världskrig, det vill säga kriget mot terrorism. Vilket inte minst konkretiseras med den senaste tidens bombdåd mot Europa och Turkiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thé King:
risken är väll att ryssen vill ha svergie

Ryssen hade varit räddningen nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B.C-:

Ryssen hade varit räddningen nu

Vrf? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det går ju att hävda att något som det abstrakta "kriget mot terrorismen" är ett världskrig då man ju för krig mot en globalt spridd taktik, där vad som är terrorism eller bara motstånd dessutom har en politisk dimension. Men ett regelrätt världskrig i traditionell mening är svårt att uttala sig om, kanske kan man tänka sig en tid av oroligheter och krig kring vår planets i många fall klart ändliga resurser - jag vet inte. Det blir bara spekulationer och överlag skall man nog vara försiktig med sväva iväg till såna profetior.


   
SvaraCitera