Aviseringar
Rensa alla

tre veckors lidande!!


Ämnesstartare

hej alla!

jag äter ceracette och det har jag gjort i ca 6 månader. och i början var det en del små blödningar som endast krävde ett trosskydd. Men nu så har jag äntligen haft en riktig och riklig mensperiod, och den har varat i snart 3 veckor! det är skitjobbigt och jag mår verkligen dåligt av det.
Är det någon som har samma problem? och hur löste du det?
Ps, vill inte sluta äta de, för jag tål inte något med östrogen. det är det enda prev. medlet som funkar på mig (förutom kondom) som är hemskt!!

Mycket tacksam om jag får svar =D [love]


   
Citera

Vitlöken:

Men nu så har jag äntligen haft en riktig och riklig mensperiod, och den har varat i snart 3 veckor! det är skitjobbigt

[tard]

har inga blödningar alls av cerazette. men gå till um och fråga om dom tycker du ska fortsätta (blödningarna kan ju försvinna) eller om du borde sluta.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag hade också mens i långa perioder men det försvann av sig själv efter ett tag. Nu får jag bara mens om jag typ missar ett piller eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jag hade också mens i långa perioder men det försvann av sig själv efter ett tag

hur länge på ett ungefär? bra för mig att veta ifall jag kan vara optimistisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vitlöken:

det är det enda prev. medlet som funkar på mig

du kan väl ha en spiral eller pessar eller vad som helst?


   
SvaraCitera
time
 time

Vitlöken:

hur länge på ett ungefär?

Alltså, jag fick mens i princip varannan eller var tredje vecka i 2-3 månader. Ibland höll den på i 9-10 dagar, fast mitt normala var 4-5.

Däremot är detta fullständigt individuellt, så det finns inget som säger att du inte kan vara optimistisk eller så.

Ingemarsdotter:

du kan väl ha en spiral

Man bör ha fött barn för att få spiral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Man bör ha fött barn för att få spiral.

Vet inte vem du hört det från men det har ingen betydelse om du fött barn eller inte. Är det skäligt att ha en spiral spelar det ingen roll.


   
SvaraCitera
time
 time

Ingemarsdotter:

Vet inte vem du hört det från

Barnmorska på preventivvårdsmottagningen. [cute] Man bör ha fött barn för att spiralen ska sitta så bekvämt som möjligt. Trots att vi är rena rama bluetooth-gummiband är man ju som bekant lite utvidgad efter en naturlig, vaginal födsel. Då passar spiral bättre. Tills dess rekommenderar man användning av övriga alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Barnmorska på preventivvårdsmottagningen.

Jag känner flera barnmorskor personligen, och de menar att rekommendationerna är väldigt olika i de fallen. Det är klart att en spiral känns mer eller mindre på olika kvinnor, beroende på ålder osv; men om man får oerhört jobbiga biverkningar av p-piller, kan en kopparspiral vara en lösning. Jag föreslog tex pessar också, vilket kan underlätta om man är yngre och anses av en gynekolog för tight för en spiral.


   
SvaraCitera