Aviseringar
Rensa alla

tredje ögat osv


seasaw
Ämnesstartare

tänker lite på


   
SvaraCitera

den handen jag inte torkar röven med kanske


   
SvaraCitera

iofs pappret kanske täcker


   
SvaraCitera
Draug

ha ett öga i nacken skulle ju inte va helt fel[crazy]


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

Grub:

iofs pappret kanske täcker

ja det brukar det göra för mig iaf

Draug:

ha ett öga i nacken skulle ju inte va helt fel

vf?


   
SvaraCitera

måste det vara på kroppen


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

ennie_:

måste det vara på kroppen

JA[mad][mad]Dold text: ne kör ba


   
SvaraCitera

Ett öga i handen vore väldigt opraktiskt med tanke på att vi använder händerna till att t.ex. greppa saker, trycka saker o.s.v.. vilket skulle förstöra ögat. (Tänk scenariot att ni ramlar på gatan, var gör ni reflexmässigt när ni ramlar? Jo tar emot med händerna, hade nog inte varit så skönt för ögat.)

Om vi tänker såhär: Vilket synfält täcker våra nuvarande ögon? (Om vi står helt stilla och tittar framåt) Jo, vi kan se framåt, snett uppåt, snett åt sidorna, vi kan se hyffsat väl rakt åt sidorna (det blir ganska oklart men vi kan upptäcka föremål), snett neråt... Vad vi inte kan se är rakt upp, rakt ner och bakom oss. Visst, om vi placerar ett öga i handen kan man ju vinkla handen vart man vill för att se åt det hållet men ögat skulle fortfarande förstöras ganska fort.

Jag hade helt enkelt placerat ögat så att det kan se bakåt (förslagsvis i bakhuvudet).

ALTERNATIVT kom jag på nu i efterhand, handens utsida, alltså inte i handflatan.


   
SvaraCitera
Draug

seasaw:

vf?

det är väll en grym fördel att kunna se vad man har bakom ryggen utan att ens behöva vrida på nacken. [cute]


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

Draug:

det är väll en grym fördel att kunna se vad man har bakom ryggen utan att ens behöva vrida på nacken

ja, jobbigt bara om man har långt hår, frågan är om man skulle klippa bara där ögat är eller klippa bort allt


   
SvaraCitera
Draug

seasaw:

ja, jobbigt bara om man har långt hår, frågan är om man skulle klippa bara där ögat är eller klippa bort allt

jaru skulle nog få klippa bort de mesta, hår i ögat e ju skitirriterande[shake]


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

Draug:

hår i ögat e ju skitirriterande

ja jätte[sad] mvh tjej med lugg i ögonen


   
SvaraCitera
Draug

förstår inte hur du står ut med lugg i ögonen?[sad] ja har också långt hår men har de alltid uppsatt för att jag inte ska få de i ögonen[cute]


   
SvaraCitera
Draug

seasaw:

lugg i ögon


   
SvaraCitera
seasaw
Ämnesstartare

Draug:

förstår inte hur du står ut med lugg i ögonen?

förstår det inte heller, kanske är det nåt som är skönare att störa sig på och uppta tankarna med än alla andra problem häri livet


   
SvaraCitera