Aviseringar
Rensa alla

Trekant eller inte? Vad tycker ni?


Ämnesstartare

Hallå!

Jag och min flickvän fantiserar om trekant, både med en till tjej/en till kille. Vi har inte varit tillsammans så länge, men har en jättebra relation och litar på varandra osv.

Min tjej tänder på att fantisera om tjejer och att slicka/bli slickad av en annan tjej. Därför skulle vi vilja testa att ha en trekant med en till tjej. Vi har däremot vissa gränser för vad jag och den tjejen skulle få göra med varandra. Både jag och min tjej vill varken att jag ska kyssa eller knulla den andra tjejen, eftersom det skulle kännas fel och lite smått otroget.

När det gäller en trekant med en till kille så är den stora skillnaden att jag inte alls skulle kunna tänka mig att göra något med den andra killen. Och även här har vi kommit fram till att det finns gränser för vad min tjej och den andra killen skulle få göra med varandra. Han skulle varken få kyssa henne eller knulla henne.

Jag vill testa med en till kille, men som jag känner just nu så vill jag ju varken göra något med killen, och jag och min tjej vill inte ha sex eller kyssa någon annan än varandra. Därför känns det kanske som om han mest skulle vara utanför. Min tjej vill inte ha analsex, så dubbelmacka är uteslutet.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag skulle inte vilja se min tjej njuta av att bli knullad av en annan kille, och därför känns det inte aktuellt just nu. Däremot att göra det med en till tjej känns mer lägligt, eftersom då kan flickorna få leka med varandra, och jag mest hålla på med min tjej.

Vi vill absolut inte att något ska få förstöra vår relation. Det är inte värt att ha en trekant om något skulle gå snett mellan oss. Kanske är vi inte riktigt redo för en trekant känslomässigt, även om det är något vi fantiserar om.

Vi kommer just nu vänta ett tag med att ha en trekant, men vi kommer fortsätta diskutera och fantisera om det.

Så vad tycker ni?
Borde vi vänta med att ha trekant?
Ska vi ha med en till tjej, med en till kille, båda delarna eller inte alls?
Vad är okej att göra med den tredje personen?
Hjälper det att vänta? Blir man mer tillåtande?
Hur ska man gå tillväga om man ska söka en tredje person? Bör det vara en kompis eller en okänd person?
Ytterligare saker man bör tänka på?

Väldigt tacksam för svar!


   
Citera

kdbb:

När det gäller en trekant med en till kille så är den stora skillnaden att jag inte alls skulle kunna tänka mig att göra något med den andra killen.

kdbb:

Han skulle varken få kyssa henne eller knulla henne.

[confused]


   
SvaraCitera

Vad är det då för mening med att ha en trekant om den tredje inte får göra någonting?


   
SvaraCitera

Så ni gillar när någon ser er ha sex alltså?[smile]


   
SvaraCitera

Det känns som ni egentligen vill ha någon som tittar på, inte en deltagare till.

Mitt tips är: Prata och fundera och försök förstå vad ni båda vill ha. Vill ni ha en trekant eller vill ni ha sex inför andra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Vad är det då för mening med att ha en trekant om den tredje inte får göra någonting?

Det är ju det som är grejen. Jag vill testa det, men han skulle inte få göra någonting av det jag skrivit med henne. Låter kanske helt wacko, men jag är inte redo för det just nu iaf.

Kanske är jag mer mottaglig för att tillåta min tjej med en annan kille i framtiden, det är därför jag frågar.


   
SvaraCitera

Vad är du rädd att ska hända? Att hon kommer bli knullad av den andra killen så jävla bra att hon dumpar dig och blir tillsammans med honom istället bara för han vet hur man tillfredsställer en kvinna?

Låter som du inte vet vad du vill ha, och att du är osäker på att eran relation är stark nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Vad är du rädd att ska hända? Att hon kommer bli knullad av den andra killen så jävla bra att hon dumpar dig och blir tillsammans med honom istället bara för han vet hur man tillfredsställer en kvinna?

Inte alls. Det vet jag att hon aldrig skulle göra. Vi har alltid härligt sex tillsammans och gillar att testa nya saker.

Och jag är inte rädd för att hon ska uppskatta honom mer än mig, det är bara att se min tjej bli knullad av någon annan... Vi båda är överens om att det känns lite "otroget" eller vad man ska kalla det. Just nu känns det iaf så.


   
SvaraCitera

get the hint: du är kass i bädden o hon vill ha nån som vet hur man gör


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

get the hint: du är kass i bädden o hon vill ha nån som vet hur man gör

[rolleyes]

Logiskt borde det väl vara smartast att börja med en tjej, framförallt om hon är intresserad av lite bi-aktiviteter. Det enda dåliga med trekanter är ev. svartsjukedraman som lätt uppstår.


   
SvaraCitera

kdbb:

Vi båda är överens om att det känns lite "otroget" eller vad man ska kalla det. Just nu känns det iaf så.

Ok, rätt så vrickad syn på otrohet ni har då. Det går ju inte att jämföra med s.k. "vanlig" otrohet, där man knullar med någon annan bakom ryggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

get the hint: du är kass i bädden o hon vill ha nån som vet hur man gör

Om du läser hela inlägget så kanske du hajar att så är inte fallet.
Vi vill båda testa med en till kille, men vi båda tycker att det känns fel att knulla och kyssa en tredje person.


   
SvaraCitera

kdbb:

Om du läser hela inlägget så kanske du hajar att så är inte fallet.
Vi vill båda testa med en till kille, men vi båda tycker att det känns fel att knulla och kyssa en tredje person.

köp en barbara då[y]


   
SvaraCitera

Klart man kan ha sex utan att kyssas och knullas [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Ok, rätt så vrickad syn på otrohet ni har då. Det går ju inte att jämföra med s.k. "vanlig" otrohet, där man knullar med någon annan bakom ryggen.

Kanske är det så. Men det är ju ändå vår syn på saken. Vi tycker att det känns fel att kyssas/ha sex med någon annan, även om den andra är med, tillåter det eller kanske t o m vill det.


   
SvaraCitera