Aviseringar
Rensa alla

Tretton årig kille tänker på ... ofrivilligt!


Ämnesstartare

Jag är en kille på tretton år, har aldrig tänkt på sex förut och inget som helst intresse för det, men efter skolans sexosamlevnads undervisningar så har det bara kommit. Jag vill gärna vänta så länge som möjligt, helst efter jag har gift mig eller träffat den "rätta", men nu vet jag inte riktigt.. Är jätte förvirrad! Någon som känner likadant eller har några bra tips? Skulle vara super om ni kunde dela lite tips och sånt! Tack i förhand.

ÄNDRAT 2010-05-26 20:05


   
Citera

Vad är meningen med att vänta?


   
SvaraCitera

Jävla skolväsende som förvandlar rikets rena gossar och töser till perverterade sexgalningar. [mad]


   
SvaraCitera

tänker också på punkter ofrivilligt


   
SvaraCitera

Hahaha. Men gud.

Funderade på det där med sex redan vid sju ålder, sorgligt nog..
Förlorade oskulden när jag var tolv.

Jag skäms. [tard]


   
SvaraCitera

Knaasig:

lite tips och sånt

Kyskhetsbälte[y]


   
SvaraCitera
orcite

Du kan få ett underbart tips! Detta lilla info betyder enormt mycket så tänk noga!

Du kan antingen tänka på att förlora din oskuld snabbt. Det kan för dig handla om att ha känt sex. Men oftast vill man ha det flera gånger och första gången man har sex brukar ge en större lust till flera gånger!

Problemet du kommer känna i livet är när din sexlust blir större kommer den hamna i konflikt med hur mycket pussy du får. Och om du inte kan hantera detta kan det påverka din självkänsla!

Du får vara bestämd i vad du vill ha.. Vill du vänta på den rätta..

Satsa på skolan, skola MÅSTE vara nr1. Dator spel, vänner, allt sånt kan du kasta åt sidan för skolarbete. Dator, vänner, allt sånt finns det MYCKET mer av i livet när du är 23. Tills dess

Lär känna tjejer och killar. Ligg inte runt om du inte vill det. Fall inte för tjejer som vill fixa dig. Få inte ditt hjärta brutet på ett sånt sätt som får dig ogilla dig själv.

När du väljer att vänta på den rätta. har du all tid i världen att finna dig själv i vilken utbildning eller jobb du trivs bra i, så du kan må bra varje dag och träffa din kvinna.

Det är viktigt att du har ett socialt liv hela livet ut!
Passivitet gör att du får saker i livet passivt. Aktiv ökar dina chanser för allt

Lev livet ! Res, gör galna saker, campa, bråka med nån, sätt eld på nått ställe, vin ett pris, ha olika talanger,.. sen när du vet du har hittat din tjej du kommer älska så hemskt mycket, kommer hon också tänka "vilken WOW kille!" Och jag menar inte spelet world of warcraft!!!!


   
SvaraCitera

Men du är bara 13 än. Ta det lugnt, det händer när det händer.


   
SvaraCitera
orcite

Och det som brukar hända med att "Ligga runt" är att man utsätter sig för att bli påverkad känslomässigt och när känslorna påverkas, påverkas all ens vilja till hur mycket man vill lägga ner tid på skolan o sånt!

jag menar typ.. du kanske ska få ligg av en tjej jätte gärna.. du skippar skolan för att gå till henne och ligga.. En annan dag vill du ligga så mycket men ingen finns tillgänglig, du mår så tråkigt för du vill ligga så mycket, du skippar skolan och slösar tid framför tv kanske.

Och som tiden går, och hur stor vana man har att "skjuta" undan saker så som ansvar och skola(och saker för ens egen utveckling) gör att man hamnar efter i utvecklingen bara för att man slösa tid!

Planera din tid rätt! Så kan du få MVG i allt, ligga med alla, vara över allt i jorden, ha alla talanger, kunna många sporter,, det handlar bara om att PLANERA SIN TID RÄTT 😉


   
SvaraCitera

Image

mhm


   
SvaraCitera

Knaasig:

Är jätte förvirrad!

Ta det lite lugnt med sexandet om du bara är 13, men din reaktion är helt normal, du är i puberteten och dina hormoner är på topnivå. De allra flesta känner som du i den åldern.

Dock är sex inget läskig eller något att vara rädd för, det är skönt och mysigt och inget du skall känna ångest inför.


   
SvaraCitera
apan28

Roll on:

Vad är meningen med att vänta?

precis


   
SvaraCitera

Roll on:

Vad är meningen med att vänta?

Knaasig:

Jag vill gärna vänta så länge som möjligt, helst efter jag har gift mig eller träffat den "rätta", men nu vet jag inte riktigt.. Är jätte förvirrad!

Där har du svaret som du borde ha läst innan du skrev något över huvud taget[y]
Jag önskar också att jag hade väntat tills jag träffat den "rätta", eller åtminstone en person som jag var kär i.
Men alla är ju olika. För en del är det "bara" sex.

Knaasig:

Någon som känner likadant eller har några bra tips? Skulle vara super om ni kunde dela lite tips och sånt! Tack i förhand.

För det första är du 13 år, ingen brådska. Men jag förstår dig. Sex är något naturligt, Jag tycker att du ska ha det om du känner för det, hoppas du inte ångrar dig bara, men det tror jag inte 🙂
Visst kan man vilja vänta med det tills man har hittat den "rätte", men det är ju inge bra om det blir till ett tvång. liksom jag MÅSTE vänta,..


   
SvaraCitera

Det finns inte riktigt något egenvärde i att vara oskuld. Vänta tills det känns bra. Om det är efter att du har gift dig eller hittat någon som är/känns som den rätta är det okej. Om det är med någon du knappt känner och långt tidigare är det också okej.

Sedan finns det väl ingen anledning till att du inte kan onanera eller tänka på sex heller. Man måste ju faktiskt inte ha sex med andra personer för att få utlopp för sexuella känslor/tankar. Och att tänka på sex är något som de allra flesta gör, oavsett om de har sex eller inte.


   
SvaraCitera

start all over again:

Där har du svaret som du borde ha läst innan du skrev något över huvud taget

Nej, det var inte det jag undrade över. Jag undrade vad som var poängen med att vänta, inte varför han väntar. [zzz]


   
SvaraCitera