Aviseringar
Rensa alla

Trevlig sökmotor


Ämnesstartare

Kanske old news för många men då får ni leka med den igen helt enkelt.

http://spezify.com/


   
Citera

Jobbig


   
SvaraCitera

Ganska tuff må jag säga, ungefär som i skräckfilmer och rysare då de söker på något och det ploppar upp en massa artiklar med läskig musik i bakgrunden [rolleyes]


   
SvaraCitera

Själv kör jag på cool.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, inte är den smidig inte.


   
SvaraCitera

lite häftig, men mycket jobbig


   
SvaraCitera
zIGGE

Arthur89:

Själv kör jag på cool.

Kör på det bevisat bästa, Google. Att du väljer någonting sämre bara för att är patetiskt.


   
SvaraCitera

Seg som sirap.


   
SvaraCitera

Långsam, ful och jobbig. Nej, usch.


   
SvaraCitera

flashbaserad? Nej tack, sånt blockerar man.


   
SvaraCitera

Då är den här trevligare:
http://se.growyn.com/


   
SvaraCitera

Tack, men jag håller mig till Google... [n]


   
SvaraCitera

zIGGE:

Kör på det bevisat bästa, Google. Att du väljer någonting sämre bara för att är patetiskt.

Nja, när jag söker vet jag oftast inte vilket sida jag vill gå till, är inte direkt en sådan som söker på wikipedia bara för att google ska länka mig wikipedia så jag kan gå in där.

Indexering baserat på vad andra redan valt (popularitet) är inte så mycket för mig, gillar relevansen på det jag söker mer.

Nu för tiden använder jag dock Bing ganska mycket, men kör Cool på default för det är mysigt att hänga med i utvecklingen av sökmotorn.


   
SvaraCitera

sleezyfly


   
SvaraCitera

Dessutom stödjer jag inte Google som företag och deras affärsmetoder.

[samt att de lämnar ut uppgifter till polisiära myndigheter etc..]
Och gissa om det är mycket uppgifter! Allt du söker, allt du läser i din e-mail, alla hemsidor du besöker (klickar via google och sidor som har google ads som spårar dig som användare)
...
Känns bättre att inte ha alla äpplen i samma korg. [Gmail, Google, YouTube, Imageshack och massa andra sidor som står i Google ägo...]

Ps.
​spezify samlar dina sökresultat


   
SvaraCitera