Aviseringar
Rensa alla

Triathlon 2011


Ämnesstartare

Är det någon som deltagit i ngåon? Jag blir nämligen nästan lite rädd när jag tänker på det.. Jag kan inte tävla i ungdoms-distansen eftersom jag är äldre än en 94:a, vilket då innebär att jag måste tävla på sprint-distansen och då gäller följande: 750 meter simning, 20 km cykling och 5 km löpning.

Löpningen är absolut inga problem och inte heller simningen.. och egentligen inte cyklingen heller (förutom att jag inte har någon bra cykel, men ändå). Men så ska allt genomföras på samma gång också.

Kanske inte ska föreställa mig sträckorna nu efter ett monsterpass på gymmet som dödade mig, men vad säger ni - kan man verkligen klara allt det där på 2 timmar? Ehehe.
Hur skulle ni träna? 2011's känns lite kört. Men kanske en 12'a?


   
Citera
Ämnesstartare

fan va ambitiöst [y]

skulle inte ens tänka tanken [blush]


   
SvaraCitera

Zeppelin:

kan man verkligen klara allt det där på 2 timmar?

Varför måste du klara det på två timmar?

Det var ju inga monsterdistanser på något av momenten, så eftersom du ens tänker tanken förutsätter jag att du är någolunda vältränad redan nu. Därför borde det väl vara fullt möjligt att klara det, men det är ju bara du som vet hur vältränad du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle va ascoolt att ha gjort det, men skulle inte klaara de heh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle kunna tänka mig att cykla 20km, simma 50 meter och springa 100 meter. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Varför måste du klara det på två timmar?

Det måste jag självklart inte. Men det hade ju varit en grymt bra tid (helst ännu kortare, så klart).

Horrorshow:

Det var ju inga monsterdistanser på något av momenten, så eftersom du ens tänker tanken förutsätter jag att du är någolunda vältränad redan nu. Därför borde det väl vara fullt möjligt att klara det, men det är ju bara du som vet hur vältränad du är.

Jag har god kondition egentligen, ja. Kruxet är bara mina ben. Det är nämligen så att jag får en outhärdlig smärta i vader/skenben när jag springer som gör att jag ganska ofta måste avbryta mina löparrundor.

Jag ser inga som helst besvär med att simma eller cykla.. och egentligen inte löpningen heller. Jag vet bara inte hur jag ska göra med benen, för de kommer att förstöra så himla mycket för mig.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Det måste jag självklart inte. Men det hade ju varit en grymt bra tid (helst ännu kortare, så klart).

Då förstår jag, det tror jag inte alls skulle vara omöjligt

Zeppelin:

Jag vet bara inte hur jag ska göra med benen, för de kommer att förstöra så himla mycket för mig.

Jobbigt, har själv dragits med skador så jag vet att det inte är så lätt men får väl ändå föreslå de klassiska lösningarna, byt skor, skaffa/byt inlägg, gå till idrottsskadecentrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Jobbigt, har själv dragits med skador så jag vet att det inte är så lätt men får väl ändå föreslå de klassiska lösningarna, byt skor, skaffa/byt inlägg, gå till idrottsskadecentrum.

Har gjort allt detta, vilket kostat ganska mycket.. Problemet ligger tydligen i ryggen.

Har smörjt in odågorna med sån där salva som tar bort värk nu + en planerad vila som sträcker sig ett bra tag framöver.

Vad sysslar du med för sport, i och med skador?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

rädd när jag tänker på det..

Jag också, jag också. [cry]

Låter jättejobbigt, varför vill du utsätta dig för detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SlitMinSjälITrasor:

Låter jättejobbigt, varför vill du utsätta dig för detta?

Hm, utsätta? Jag tycker det både låter lite kul och häftigt [smile]. En kul grej liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Jag tycker det både låter lite kul och häftigt

Ja, jag hade aldrig orkat. Men du verkar ju rätt förbered, så lycka till då [smile]


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Har smörjt in odågorna med sån där salva som tar bort värk nu + en planerad vila som sträcker sig ett bra tag framöver.

Vad sysslar du med för sport, i och med skador?

Mjo, salvor och vila brukar vara en bra kombination. Någon form av ryggträning för att hjälpa att stabilisera ryggen kanske?

Har sysslat med löpning på relativt hög nivå tills att hälsenorna sa att det fick räcka. Hade problem till och från under sex sju år så har tyvärr varit med om de flesta obskyra, mer eller mindre lyckade behandlingar när det gäller skador.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SlitMinSjälITrasor:

Men du verkar ju rätt förbered, så lycka till då [smile]

Känner att jag borde bli bättre på att uttrycka mig i skrift.. Har bra grundkondition och allt sånt, så det är inga problem i det. Men att köra alla de 3 momenten en efter en tror jag kommer att bli lite kämpigt. Speciellt så här på sommaren också. Kan bli varmt!

Men tack, får jag väl säga! [smile]

Horrorshow:

Någon form av ryggträning för att hjälpa att stabilisera ryggen kanske?

Är inne på detta. Har en balansboll hemma som kanske behöver användas mer flitigt.. Men jag är lite för lat på det sättet, då jag gärna vill ut och köra precis som om det inte skulle vara några problem osv.

Men ah! Du sysslar alltså ingenting med löpning nu? Trist att kroppen bara ska ge vika sådär. Man tror nog att man klarar mer än vad man egentligen gör ibland.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Är inne på detta. Har en balansboll hemma som kanske behöver användas mer flitigt.. Men jag är lite för lat på det sättet, då jag gärna vill ut och köra precis som om det inte skulle vara några problem osv.

Jo rehabträning är riktigt tråkigt, speciellt nu när värmen börjar komma och man bara vill ut och köra.

Zeppelin:

Men ah! Du sysslar alltså ingenting med löpning nu? Trist att kroppen bara ska ge vika sådär. Man tror nog att man klarar mer än vad man egentligen gör ibland.

Nej, skulle säkert kunna träna på hyfsat nu. Men efter att jag la ner elitsatsningen har det inte blivit av. Faktum är att det är förvånansvärt skönt att inte nu när man väl slutat [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Men efter att jag la ner elitsatsningen har det inte blivit av.

Elitsatsning känns ju.. Oj! Hade aldrig orkat träna på elitnivå. Starkt att du gjorde det då, synd att allt pajade, om man säger så.


   
SvaraCitera