Aviseringar
Rensa alla

Trim på dt50r -07


Ämnesstartare

Behöver hjälp med en sak.

jag vill trimma min moppe men, vad kan man göra lättast.

göra ngt som man sedan kan sätta tillbaka, alltså inte borra eller såga.

Tänkte krök men den måste man såga, är kröken pluggen på dt eller?

Finns det något man kan göra vid luftfiltret?


   
Citera

Jag kan inte mycket om hur man ska trimma, men saker som jag kan tänka mig är att byta rör, sätta i en 70 cylinder eller dra ur pluggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, jag har typ hört ofta DRA ut pluggen? Orkar inte köpa ngt


   
SvaraCitera

lossa avgassystemet, och kolla i änden mot cylindern, borde vara en insats där, bara plocka bort den, byt huvudmunstycke i förgasaren, och större framdrev kanske även ett mindre bakdrev.. om allt är ordentligt gjort så ser du iaf kanske 80-95 på mätaren (inte en aning om hur trimvänliga de motorerna är) 🙂


   
SvaraCitera

effektrör + större munstycke så är det löst..


   
SvaraCitera

KÖp ett Hebo effekt (Cirkus 1,8k ) byt Munstycke, dreva 12-52 typ.

"Svårt"


   
SvaraCitera

På en soppas nu moped så är motorn även strypt men en varvtalsbegränsad CDI box. Du behöver en ostrypt till att börja med.

Att dra pluggen i ett rör kan vara allt från enkelt till riktigt svårt. I vissa fall så är mopeden utrustade med en såkallad "Blindtarm" istället för en plugg. Det funkar ungefär på samma sätt.

Om man vill ha lite bättre drag i mopeden utan att trimma märkbart är att byta reedventilen till en värre anternativt böja ut de begränsningarna som finns. Att byta till ett sportluftfilter ger ingen direkt effekt sålänge det inte sitter strypningar i luftburken. Dock får du ett mer aggresivt och dovare ljud med ett sportluftfilter. Nackdelarna med ett sådant är att du måste vara mer vaksam för att det inte skall komma in vatten eller annat skräp.

När man trimmar måste man tänka på kylningen också. Ett sätt för att få en effektivare kylning är att ha i en droppe YES diskmedel i kylarvattnet för att sänka viskositeten på vattnet.

Glöm inte heller att byta munstycke i förgasaren och att byta till ett kallare tändstift.

Lycka till nu, tänk på att farbror blå inte är lika farsinerad av din trimmade moped som du [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ankan3:

en droppe YES diskmedel i

haha, det ska jag komma ihåg


   
SvaraCitera

Mmm älskar fjortisar som kör ihjäl sig själva och andra med trimmade mopeder


   
SvaraCitera

isola:

Mmm älskar fjortisar som kör ihjäl sig själva och andra med trimmade mopeder

Mmm älskar din positiva inställning, i Falun är det värt det [blush]


   
SvaraCitera

isola:

Mmm älskar fjortisar som kör ihjäl sig själva och andra med trimmade mopeder

Jag med =D Problemen löser sig själv [no-no][y][y][y][love][love]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Mmm älskar din positiva inställning, i Falun är det värt det [blush]

vill bo där [blush]

Floppsen:

Jag med =D Problemen löser sig själv [no-no][y][y][y][love][love]

[love]


   
SvaraCitera

isola:

vill bo där [blush]

nej du vill du inte


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

nej du vill du inte

h

Planer på emigration?


   
SvaraCitera

isola:

Planer på emigration?

Definitivt, vad gjorde jag i kväll för att roa mig i denna möjligheternas stad liksom? jo jag hängde vid donken, gjorde lite B&E vid en övergiven militärbarack och kasta en jävla bänk i sjön. Typ som värst Las Vegas ju. [confused][blush]


   
SvaraCitera