Aviseringar
Rensa alla

Trimma moppen lite....


Ämnesstartare

tja allihopa! Har en dt50r 07a helt original. 
Nu är det så att min pappa är väldigt negativ till trimning men jag skulle vilja ha lite kunskap om att dra pluggen ur röret, vad skulle det leda till, bättre toppfart, axx? Hur mycket isf? Behövs munstycket te förgasarn bytas?
Och när jag ändå frågar så har jag beställt en kugga mindre fram. Gjorde det på vinst/förlust. 
Jag fattar ju att jag får bättre axx men blir det så stor skillnad. Original är ju 11-62 och nu blir det då 10-62. Tipsa gärna om annat trim där jag kan behålla toppfarten men bättra axxet !
tack så länge!


   
Citera

turbo 


   
SvaraCitera

Jetbränsle!


   
SvaraCitera

NOS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helst lite serriösa svar tack 🙂


   
SvaraCitera

Sälj skiten


   
SvaraCitera

Ska du köra med den längs väg och inte inom inhägnat område så tycker jag du ska avstå från att trimma. Blir du upptäckt så kommer du få ett svårt liv framför dig vad gäller körkort med mera. Samt så kommer dom ta din moped.  


   
SvaraCitera

en moped är inte gjord för att gå fortare än den hastighet som går att uppnå med originaldelarna, att trimma är både olagligt och farligt


   
SvaraCitera

52000129_1.jpg
Hejsan!
   Vet inte hur din mopp ser ut... Men som du ser på bilden så är röret rätt så lått-tillgängligt Längst uppe på den finns det en plugg den brukar lossna rätt så enkelt. Annat tips är att använda såpa under den, alltså där moppen nuddar marken, då brukar den trimmas rätt bra och du kommer bokstavligt talat att glida fram med den.
   Förövrigt så kan jag inte svara på vad din far har emot en trimmad mopp... den går bara snabbare och vanligtvis så vill föräldrar att tonåringar ska ha rent kring sig.
   Tror även att du kan behålla toppfarten och bättra axxet.

Lycka till! Tumme upp
//"Expertguiden"


   
SvaraCitera
Draug

hehe minns tiden som vore det igår när en dånade fram på sin trogna följeslagare.  Otroligt att de aldrig stannade mig en enda gång ens. Så många mil jag körde på den där söndertrimmade saken.


   
SvaraCitera

Xuzkie:
52000129_1.jpg

Antar att min korta komikkarriär här på UM vart en kort epok. Återgår härmed till allvarliga Xuzkie.


   
SvaraCitera