Aviseringar
Rensa alla

Trionetta vs. Neovletta


Ämnesstartare

Tözen:

jag har hoppat över mensen i väääldigt många månader nu.
Får egenterligen inte ens äta p-piller för d finns en massa anledningar till varför d skulle vara farligt/kan bli livshotande.Högt blodtryck,bröstcancer nära i släkten,blodpropp i släkten,

Det är ju inte bra att hoppa över mensen för länge har jag fått veta iaf.. Men varför äter du då kombinerade p-piller :S Du borde väl äta minipiller? 🙂


   
SvaraCitera

Kinesprinsessan:

Det är ju inte bra att hoppa över mensen för länge har jag fått veta iaf.. Men varför äter du då kombinerade p-piller :S Du borde väl äta minipiller? 🙂

för jag vill kunna bestämma exakt när jag ska ha mensen och hoppa över den,väldigt praktiskt.och nej,kroppen mår inte så bra,man får blödningar imellanåt och mensvärk även man inte har mens ibland,men ska bara göra så ett par månader till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

men ska bara göra så ett par månader till.

Varför? 🙂


   
SvaraCitera

Kinesprinsessan:

Varför? 🙂

för jag hatar att mensa och min kropp säger ifrån som fan nu och jag orkar inte ha mensvärk när jag går i skolan,stör som fan.


   
SvaraCitera

Käkar Neovletta, inga problem alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

för jag hatar att mensa och min kropp säger ifrån som fan nu och jag orkar inte ha mensvärk när jag går i skolan,stör som fan.

Det kan jag förstå 🙂 Jag vågar aldrig skjuta upp min ^^

Capture:

Käkar Neovletta, inga problem alls.

Somliga har tur 😉


   
SvaraCitera

Kinesprinsessan:

Somliga har tur 😉

Ja, jag har t.o.m skjutit upp mensen tre månader nu helt utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ja, jag har t.o.m skjutit upp mensen tre månader nu helt utan problem.

Oj så länge :S


   
SvaraCitera

Kinesprinsessan:

Varför? 🙂

Jag började ta p-pillrena för två månader sen och de har inte alls hjälpt mig mot mensvärken, bara gett biverkningar. Först var det mellanblödningar, sen finnar och humörsvängningar. [n]


   
SvaraCitera

Jag åt neovletta i ett halvår och blev mest nedstämd och less.
Inga andra biverkningar, men det är ju som sagt individuellt.

Avvakta några veckor till (om du inte mår allt för dåligt), det brukar ta ett par mån innan kroppen vänjer sig.

Hälsningar annae


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob Fyllekatt:

Jag började ta p-pillrena för två månader sen och de har inte alls hjälpt mig mot mensvärken, bara gett biverkningar. Först var det mellanblödningar, sen finnar och humörsvängningar. [n]

Finns det ingen annan sort som kan fungera bättre för dig då? Vad kör du med nu?

annae:

Jag åt neovletta i ett halvår och blev mest nedstämd och less.
Inga andra biverkningar, men det är ju som sagt individuellt.

Avvakta några veckor till (om du inte mår allt för dåligt), det brukar ta ett par mån innan kroppen vänjer sig.

Hälsningar annae

Tråkigt att höra :/

Om dessa inte fungerade bättre efter 3 månader skulle jag gå tillbaka och diskutera om jag skulle fortsätta ändå eller byta till mina gamla. Skriver detta i forumet för att få lite mer kött på benen innan jag ev ska dit 🙂


   
SvaraCitera

Kinesprinsessan:

Finns det ingen annan sort som kan fungera bättre för dig då? Vad kör du med nu?

Jag måste byta p-piller så jag tar fortfarande neovletta, men visst finns det. När jag tog Yasmin 28 fick jag inte biverkningar, det är bara att barnmorskan tyckte att de var lite för dyra. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob Fyllekatt:

När jag tog Yasmin 28 fick jag inte biverkningar, det är bara att barnmorskan tyckte att de var lite för dyra.

Oj [shake] Trodde att det var att man skulle må bra och inte priset som avgjorde? Det är snart du själv som betalar så då kanske du kan byta till de trots priset?


   
SvaraCitera

Kinesprinsessan:

Oj [shake] Trodde att det var att man skulle må bra och inte priset som avgjorde? Det är snart du själv som betalar så då kanske du kan byta till de trots priset?

Hon trodde väl inte att de skulle vara så dåliga för mig, det är ju trots allt individuellt. Jag ska byta, måste bara boka tid. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja har ätit neovletta i 5 månader nu , enda biverkningen ja haft va blödning hela första månaden, sen när ja började på karta nr 2 försvann d 😀
sen har ja ökat nåt enstaka kilo, å lite större bröst, å ökad sexlust [y]


   
SvaraCitera