Aviseringar
Rensa alla

Trivs inte på gymnasiet


Ämnesstartare

Hej, jag har precis börjat 1an i bygg och anläggning på gymnasiet. Ett program som jag alltid velat gå, men nu när jag väl har börjat så känns det inte rätt. Jag trivs inte i klassen och har bara en kompis där som jag umgås med. Min flickvän går på samma skola som jag fast en annan linje. Jag har tankarna på att byta till en skola i min stad och en annan linje fast vet inte riktigt vad jag ska göra för jag och min flickvän kommer inte kunna träffas nästan någonting då eftersom hon måste pendla och kommer hem på kvällen och när vi är ifrån varandra brukar vi oftast börja bråka.. Jag vill jobba inom byggbranschen men vet inte hur jag ska göra när det inte finns några andra skolor som har det programmet och om jag byter till en skola i min stad är jag rädd att det ska förstöra mitt och min flickväns förhållande..
Hur ska jag göra? 
Tacksam för svar!


   
Citera

Säg bara som det är till din brud så kommer hon nog förstå 😉


   
SvaraCitera

Kommer du har mer kompisar i den andra skolan ? är ju den stora frågan 


   
SvaraCitera

Som du säger har du ju precis börjat 1an, ge det lite tid. Vänskap är något man bygger upp...var bara dig själv och ge de andra en chans. Ditt första intryck av en människa kan vara helt fel... 🙂


   
SvaraCitera

Jag har också börjat gymnasiumet för någon dag sen. Och jag ville byta redan efter andra dagen för jag inte trivdes i klassen.

Men du måste ta modet och börja prata med några nya, alla är inte som dom verkar. Vissa personer hade jag dömt innan jag kände dom, men satt mig och började prata med dom och dom var så sjukt snälla och började vara med dom efter det 🙂

så fram och prata med några nya!


   
SvaraCitera

Tänk mer så här, du är inte i skolan för att skaffa vänner. Dem är en bonus, man är egentligen där för att få en bra utbildning. Är lärarna och kurserna bra, är det värt att stanna. Vänner finns det gott om överallt. Stå ut, ta examen och din dröm. 


   
SvaraCitera

Första tiden i gymnasiet var lite läskig tyckte jag. Men man får komma ihåg att det är lika nytt för alla som bor där och du är säkerligen inte den enda som känner sig osäker på sin plats i gänget.
Ge det lite tid. Svårt att säga efter nån vecka om det är bra eller inte liksom.


   
SvaraCitera

Du behöver inte gå bygg och anläggning för att arbeta inom byggbranchen. du kan ju alltid ta en vanlig linje som samhälle eller nått och plugga till byggnadsingenjör- som jag, fast jag gick bygg. alltså kan du arbeta inom byggbranchen fast du inte har gått bygg, så byta linje på samma skola är ju ett alternativ. Då slipper du och tjejen vara ifrån varandra.


   
SvaraCitera