Aviseringar
Rensa alla

Troende! Efter döden.


Ämnesstartare

Malachi:

Var det likadant inom den grekiska mytologin?

Jag vet faktiskt inte. Men du kanske kan övertala dem att dina handlingar är av större vikt än din trosbekännelse?

ClosingTime:

Sedan att jag inte dyrkat dem vore väl en tabbe.

Mjo. Jag vet inte om jag skulle vilja stå inför en gud som jag gjort narr av i pissiga tecknade filmer och ännu sämre tv-serier.


   
SvaraCitera

Nevon:

Jag vet inte om jag skulle vilja stå inför en gud som jag gjort narr av i pissiga tecknade filmer och ännu sämre tv-serier.

Som Disneykaraktärer har jag alltid älskar Hades och Hermes, hoppas det ger mig ett litet plus i kanten när jag väl anländer. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

om de vill att jag ska älska dem så måste dom älska mig. Och det verkar dom inte göra.

Om du anser att dessa gudar är onda på grund av att de straffar dig för din brist på tilltro till de rätta gudarna, är din gud lika ond. Gud straffar ju de som inte vill tro på honom med plågor i efterlivet.

Vad gör den kristna guden så god?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Men du kanske kan övertala dem att dina handlingar är av större vikt än din trosbekännelse?

Jag får försöka göra det om jag träffar dem. [y]


   
SvaraCitera

Jag hade lagt bett om ett telefonsamtal som jag hade spenderat på att ringa Mario så att han kan koda mig till rätt ställe. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om den grekiska mytologin stämmer så är jag proper fucked.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Om du anser att dessa gudar är onda på grund av att de straffar dig för din brist på tilltro till de rätta gudarna, är din gud lika ond. Gud straffar ju de som inte vill tro på honom med plågor i efterlivet.

haha nä jag menar inte så. Men jag vill bara tillbe Gud eftersom han söker min kärlek, han vill inte att jag ska dyrka honom för att "annars blir jag kastad i helvetet."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Vad gör den kristna guden så god?

För att han är god. Rättvis. 🙂


   
SvaraCitera

hahahha så himla paff man skulle bli. oops liksom xD

ja vad säger man då? man är nog rätt körd då.

men det är av denna anledning man ska välja att dyrka den mest obarmhärtiga guuden. För då är man säker. De snällare gudarna kan ju förlåta en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Vad gör den kristna guden så god?

Agape:

För att han är god.

Fett bra resonemang! [rolleyes]

dörrhandtaget:

men det är av denna anledning man ska välja att dyrka den mest obarmhärtiga guuden. För då är man säker. De snällare gudarna kan ju förlåta en.

Problemet är ju att i princip alla gudar verkar vara rätt purkna av sig. Om den kristna guden blir arg på dig så får du brinna i helvetet. Blir de romerska gudarna arg på dig så får du evighetslånga straff även där. De nordiska gudarna vet jag inte riktigt vad de tänkt göra, men troligtvis så är även deras helvete rätt jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Fett bra resonemang! [rolleyes]

Ja,, verkligen.


   
SvaraCitera

Nevon:

roblemet är ju att i princip alla gudar verkar vara rätt purkna av sig

Man är rätt körd då helt enkelt.

Men jag tror jag föredrar de "kristna" helvetet framför det romerska/antika.

Har nordiska gudar ett helvete? Hm..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Men åter till frågan;

har åter inget svar o orkar inte ens tänka sry man

Agape:

Aldrig skulle jag försöka blidka några såna Guda

gudar med litet g min vän 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

gudar med litet g min vän 😉

åh nej, en citering [tard] -ångestvrak-

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Agape:

åh nej, en citering [tard] -ångestvrak-

xD

förlåt.. 😉


   
SvaraCitera