Aviseringar
Rensa alla

Tröst


Ämnesstartare

Hur tröstar du någon? Tycker du själv att du är bra på det? 🙂

jag är sämst.


   
Citera
Ämnesstartare

svår fråga. brukar nog mest bara lyssna, kanske försöka vända personens tankar till något bättre. vet inte hur bra jag är på det.


   
SvaraCitera

Har för det mesta inte tillräckligt med social energi för att kunna trösta någon annan. Tröstar inte ens mig själv. Hård som sten, får inte jag lipa får ingen lipa. Så är det.

Barn går dock bra att trösta. De som slagit sig eller har andra värdsliga bekymmer som inte är så svåra att förstå eller sätta sig in i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är helt värdelös.

Är dessutom av tron att vi aldrig kan veta vad en annan person känner och därigenom blir det hela mer eller mindre lönlöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är rätt dålig på det[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på vem det är. Brukar få höra att jag är bra på det, men vet inte riktigt vad jag gör.
Är nog bäst på att trösta små barn när jag tänker efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svår fråga. beror på vem osv hur man gör. tycker jag var bra förr på det. jag har alltid varit en bra lyssnare och lyssnar gärna när folk vill prata så jag säger att jag är en rätt bra tröstare genom att verkligen lyssna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, kan inte.


   
SvaraCitera
zIGGE

Är inte svårt, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan förmodligen inte det, alls


   
SvaraCitera
Mandan

Om det är små barn jag ska trösta brukar jag distrahera dem genom att fråga dem något som exempelvis vad de ska göra på sommarlovet eller när de fyller år. De glömmer oftast bort att de är ledsna då.

Det är mycket svårare att trösta äldre (typ i min egen ålder) men ofta funkar det att bara lyssna på vad de har att säga. Alla behöver någon som lyssnar på dem eller som kramar om dem. Dock är jag nog inte så bra på det, önskar jag var bättre på att trösta folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag klarar inte av det, iaf om det är en tjej som gråter eller liknande, karlar har jag aldrig behövt trösta och jag har inte så mycket till övers för sådana i övrigt heller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mandan:

önskar jag var bättre på att trösta folk.

me too:/


   
SvaraCitera