Aviseringar
Rensa alla

trött hela jävla tiden


Ämnesstartare

Ja vad är det för fel på mig? Har varit så i flera år vad jag kan minnas eller så intalar jag mig det bara..

Jag sover ungefär 7timmar och 15 min på vardagar beroende på hur snabbt ja somnar. Jag är trött på morgonen, trött i skolan och typ död när jag kommer hem. Jag orkar typ aldrig göra nått efter skolan för att jag är så trött xD

När jag kommit hem så måste jag kämpa för att inte somna för gör ja de så kan jag inte somna på kvällen sen.

Jag klarar mig lixom men jag är aldrig någonsin pigg och så ska det ju inte vara...

Edit: är typ 17 år om det spelar roll


   
Citera
Ämnesetiketter

Äter du bra? Motionerar du bra? Om du svarar nej på någon av dessa frågor så är det med all sannolikhet en bidrageande orsak till din trötthet.


   
SvaraCitera

sov mer, behövde sova 8-10 timmar när jag gick i högstadiet/början av gymnasiet. klart man är trött om man har ett konstant sömnunderskott 🙂


   
SvaraCitera

Lägg en tid på när du ska gå o lägga dig o när du ska vakna , även på helgerna , det gör så att kroppen får en bra dygnsrytm , vilket kan hjälpa mot trötthet , ät bra mat med vitaminer o mineraler o hela den biten , t.e.x c-vitamin piggar upp d-vitamin hjälper mot depression , vilket kan vara en orsak till extrem trötthet . Ut och spring lite på dagarna , det gör så att du får lättare att somna på kvällen. Hjälper inget av det ovan så är sömnpiller ett alternativ om du har svårt att somna. Sömnproblemen kan även bero på för mycket tid framför dator och telefon. 


   
SvaraCitera

Jag såver 8 timmar på vardgana och är trött, jag äter bra, jag gör sport och jag pluggar masor, men det är ok. Såver jag mindre än 8 timmar  då dör jag på andra lektionen i skolan, det funkar bara inte för mig, jag är verklig  aktiv men jag behöver mina 8 timmar så pröva med at såva lite till om du kan 🙂 


   
SvaraCitera

Kaffe, aldrig för tidigt att börja Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack alla 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vara diabetes lr nåt, besök vårdcentralen om du är orolig. 


   
SvaraCitera