Aviseringar
Rensa alla

Trött på att vara den roliga och snälla typen


Ämnesstartare

Som sagt, jag är trött på att vara den som alla gillar, just för att man är rolig och snäll, trevlig och gla. Men det är liksom det folk gillar mig för, ingen kan gillar just "mig". Jag har te.x aldrig haft ett förhållande, heller ej haft sex. Fyller snart 19, och det är inte direkt något speciellt med att vara 19 årig kille som är oskuld, dom finns. Men jag menar, jag lyckas aldrig hitta någon tjej som vill ha just "mig", och inte det här roliga och snälla som jag är. Jag blir sååå trött på tjejer jag träffar, som bara för att någon annan kille är snyggare och har en massa pengar väljer dom istället för mig. Jag har alltid undrat vad det kan vara för fel på mig när ingen vill liksom, lära känna mig närmre. Helt klart, jag är inte direkt snygg, och jag har inte direkt pengar jag badar i. Men jag ser väl ok ut om man jämnför omkring, men ändå. Vad är det jag gör för fel? Varför verkar det inte som om nån tjej vill ha riktiga "kvaliteter" istället för utseende och pengar?
Ja kan inte ragga, tex. Är för rädd för att misslyckas, eller "få nobben" för det har hänt allt för många gånger. Många jag träffar frågar ofta varför jag inte har fått tag i någon tjej, då dom tycker jag har så pass mycket bra egenskaper.

Och jag vet faktiskt inte! Jag är iallafall trött på att aldrig bli "upptäckt" av någon bra tjej, Vad ska jag göra?
Mvh R


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

HoneySuckle:

kan gillar just

kan gilla* just


   
SvaraCitera

Var dig själv bara. Orka hålla på och förställa sig.


   
SvaraCitera

Bli tråkig och elak då [confused]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Var dig själv bara. Orka hålla på och förställa sig.

Nä ja vet, ja tycker att det ska räcka med att bara vara sig själv, men tydligen spelar inte det högre än pengar och utseende.

Supply and Demand:

Bli tråkig och elak då

Har ingen jätte lust att bli sämre på det enda folk gillar hos mig. Fan, kan man inte bara trolla fram någon som passar en liksom?

Miceparade:

Ragga på internet

Jag är inge bra på att "ragga" faktiskt, sen så tycker jag inte internet är nå bra ställe att leta någon på. Jag vill träffa dom i verkligheten så man får en riktig uppfattning. Synd bara att det inte ska räcka med 30 tusen i en stad för att det ska finnas en bra människa just för mig [confused]


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Nä ja vet, ja tycker att det ska räcka med att bara vara sig själv, men tydligen spelar inte det högre än pengar och utseende.

Klart att det gör. [shake]
Sluta umgås med pengahungrande slynor bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Klart att det gör.
Sluta umgås med pengahungrande slynor bara.

Jo, men faktiskt. Jag känner många, alltså jag har bra mkt vänner. Men ändå, hur fin och bra dom är med sina fina familjer och så vidare. Även dom som inte har någon familj med mycket pengar suktar efter pengar mer än en riktig kille som verkligen bryr sig.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

riktig uppfattning

Om det enda folk irl uppfattar dig som är det du inte vill bli uppfattad som, så kanske det är lättare att ge en annorlunda bild av dig själv i text.
Har alltid tyckt att man har mer kontroll och kommunicerar mer direkt över internet. Man måste vara mycket tydligare med vad man skriver och menar för att folk ska förstå, och tycker att man snabbare lär känna en person mer ingående på det viset.
Har ju redan lärt mig en hel del om dig tex.

Men, internet är ett skitställe, och det är sanningen [shake]
Lycka till btw.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Även dom som inte har någon familj med mycket pengar suktar efter pengar mer än en riktig kille som verkligen bryr sig.

isola:

Sluta umgås med pengahungrande slynor

Svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det största problemet jag egentligen tror jag har. Det är att jag inte "kan" ragga, eller, försöka föra vänskapen vidare till något. Det var bara igår jag senast träffade en tjej jag har varit vän med i ca ett år. Inte jättevän eller så, men vad jag och andra har märkt, de är att hon gillar mig, på nåt sätt. Och vi kom till festen i samma bil och allt, kvällen var trevlig osv, men liksom. När jag märkte att mina killkompisar omkring mig, hade börjat "ragga" istället för att "vänskapa" sig med tjejerna som var där som dom gjorde i början. Det var då jag märkte direkt vad jag inte kan. RAGGA! Fyfan va töntigt det låter.. Men iallafall. Jag vet inte riktigt hur jag ska "ragga" rätt, utan att vara för pushy, eller liksom "på". Jag bara fortsätter att vara trevlig och pratsam, som om jag var en vanlig trevlig kille som redan hade tjej.. Det jag är liksom rädd för, det är att få nobben, eller liksom, bli tvekad. För jag har inte något såkallat självförtroende alls direkt, så mkt därför vill jag inte riskera att bli "sårad" med ett nej, eller liksom. Ah, ni vet.


   
SvaraCitera

Så är det tyvärr, vissa är födda till att vara ensamma. Det är inget att göra åt.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Har ingen jätte lust att bli sämre på det enda folk gillar hos mig. Fan, kan man inte bara trolla fram någon som passar en liksom?

Jag gav ett oseriöst svar eftersom jag inte kunde ta tråden seriöst. Hur skulle jag kunna det när du baserar det hela på att allt som betyder något är utseende och pengar. Och om detta var fallet: varför har det någon som helst betydelse om du är snäll/rolig eller inte?
Nej man kan inte trolla fram någon, men om du slutar tänka i idiotiska tankebanor kanske du kan imponera någon med ditt intellekt.


   
SvaraCitera

HoneySuckle:

Vad ska jag göra?

Jag har en polare som är fast i en liknande situation. Jag som känner honom vet att han är en grymt lojal, pålitlig och omtänksam kille. Dessutom tycker iaf jag att han ser ganska bra ut, kanske inte fett snygg, men hade han varit bög och jag varit singel hade jag lätt kunnat tänka mig att vara med honom.

Så varför får han inte till det med tjejer? Jag har funderat mycket på det för han mår dåligt av det och vi pratar om det då och då. Han är inte direkt socialt handikappad, men han har lite svårt att göra ett bra första intryck. Han är ofta lite fåordig med nya människor och kan ha svårt för att ta för sig och han drar liksom aldrig till sig uppmärksamhet från tjejer. Och när han väl kommer igång och snackar och så är det nästan bara med killkompisar som han redan känner.

Han är som du rädd för att vara pushig eller för "på" och har lätt att tolka vänskap som någonting mer än vad det är, och har en dålig vana att satsa på tjejer som bara gillar honom som kompis.

Jag vill ju inte att han skall ändra sitt betéende för mycket för jag gillar honom ju som han är, och det måste ju nån annan kunna göra med. Han är jättecharmig när han är avspänd och glad, men kan verka ganska torr när han känner sig osäker eller bland nya människor.

Jag tror hans problem är flera:

1, han är rädd att göra bort sig så han får svårt att inleda konversationer med nya tjejer och get ett bra första intryck

2, han är rädd för att verka pushig så han pushar inte, och faktum är att om det skall bli något måste man pusha lite

3, när han väl hittar en tjej han gillar blir han nästan besatt och typ ringer mig eller handra polare flera gånger om dagen och ber om tips på vad man kan säga eller göra för att tjejen skall bli intresserad.

Vet inte riktigt hur detta skall hjälpa dig, jag tappade tråden lite och bara skrev av mig haha. Du är iaf inte ensam om att ha det lite svårt med tjejer, jag försöker återkomma i kväll med ett lite mer hjälpsamt inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HoneySuckle:

Jag bara fortsätter att vara trevlig och pratsam, som om jag var en vanlig trevlig kille som redan hade tjej..

Va bra, då vet du exakt hur man ska göra. Nu behöver du bara få en tjej ensam, ha en intressant konversation med henne, få henne att skratta, ge en komplimang och kyss henne.


   
SvaraCitera