Aviseringar
Rensa alla

trött på att vara slagpåse


Ämnesstartare

jag har under hela mitt liv blivit slagen. jag är väldig svag. igår på stan mötte jag en kille som är bekant till en av mina kompisar.  han sparkade mig. jag trodde det var ett skämt så jag sparka tillbaka. så började han hota mig och kalla mig horunge ovs. jag mig örfilar. jag gjorde inget tillbaka så här är alla problem som jag har just nu
1. mår förjävligt men jag mår sämmre när jag inte tänker på han
2. jävlig svag är jag. är gym ett alternativ
3. har ALDRIG slagits förutt. är mma ett alternativ?
4. eftersom jag aldrig fått en käftsmäll är jag rädd hur det kommer kännas
5. om han petar ut mina ögon. hur ska jag unvika?
6. han är starkare. 
7. om han hämtar sitt gäng om jag lyckas slå ner han
8. jag har ingen bra självkänsla för dehär
9. är rädd men arg.

snälla hjälp


   
Citera

polishunden:
 är gym ett alternativ

ja


   
SvaraCitera

polishunden:
7. om han hämtar sitt gäng om jag lyckas slå ner han

då är han feg


   
SvaraCitera

Börja träna MMA. Blir du slagen så ofta så är det nog umgänget som är problemet. Börjar du träna hos en klubb har du chansen att träffa nytt trevligt folk. Många som tränar började av samma anledning som du.

Att inte vara rädd för fysiska konfrontationer är f.ö. en stor lättnad. Det enda sättet att nå det stadiet är att börja träna en ordentlig kampsport med riktig sparring. 

Du ska också komma ihåg att de allra flesta människor är livrädda för konfrontationer och våld. De reagerar på precis samma sätt som du.
Att sparka och örfila folk är också ett mycket underligt beteende, vilket tyder på att killen i fråga sannolikt inte mår så bra själv.


   
SvaraCitera

Getrekt:

ja

Att börja gymma för att få bättre självförtroende i en sådan situation är ungefär som att börja plugga spanska för att lära sig portugisiska. Det hjälper sannolikt en del men är i det stora hela fel väg att gå.


   
SvaraCitera

polishunden:
jag har under hela mitt liv blivit slagen. jag är väldig svag. igår på stan mötte jag en kille som är bekant till en av mina kompisar.  han sparkade mig. jag trodde det var ett skämt så jag sparka tillbaka. så började han hota mig och kalla mig horunge ovs. jag mig örfilar. jag gjorde inget tillbaka så här är alla problem som jag har just nu
1. mår förjävligt men jag mår sämmre när jag inte tänker på han
2. jävlig svag är jag. är gym ett alternativ
3. har ALDRIG slagits förutt. är mma ett alternativ?
4. eftersom jag aldrig fått en käftsmäll är jag rädd hur det kommer kännas
5. om han petar ut mina ögon. hur ska jag unvika?
6. han är starkare. 
7. om han hämtar sitt gäng om jag lyckas slå ner han
8. jag har ingen bra självkänsla för dehär
9. är rädd men arg.

snälla hjälp

Bara barbarer slås med händerna. När människan skapade verktyg så var det inte för att inte använda dem. Ta en kniv eller ett baseball trä.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Det här är grejer du kan anmäla. Självförsvar är bra att kunna men det är inget man ska behöva behärska på det sätt du beskriver här.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Bara barbarer slås med händerna. När människan skapade verktyg så var det inte för att inte använda dem. Ta en kniv eller ett baseball trä.

Och han kommer åka fast. Och det är inte värt det.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Bara barbarer slås med händerna. När människan skapade verktyg så var det inte för att inte använda dem. Ta en kniv eller ett baseball trä.

det var då ett jävla tjöt om att slå tillbaka, okej, men kniv och basebollträ? livet är inte så high chaparall som man kan framstå det som på internet.


   
SvaraCitera

Det är väl som mens antyder att man skall helst anmäla, skulle jag våga påstå. Även om det kan skita sig också, det ska man inte sticka under stolen med. Men jag tycker inte att ni som svarar bara tar för givet att någon kan ta till sig ett gediget självförsvar bara så där. 


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

det var då ett jävla tjöt om att slå tillbaka, okej, men kniv och basebollträ? livet är inte så high chaparall som man kan framstå det som på internet.

Antigen är man en påse eller så är man inte det. Har bytt attityd i mitt riktiga liv och det har gjort skillnad.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Antigen är man en påse eller så är man inte det. Har bytt attityd i mitt riktiga liv och det har gjort skillnad.

okej


   
SvaraCitera
time
 time

SvenskWithAttitude:

Bara barbarer slås med händerna. När människan skapade verktyg så var det inte för att inte använda dem. Ta en kniv eller ett baseball trä.

Det är naturligtvis inte tillåtet att tipsa om skadligt beteende eller något som är olagligt på UM. 


   
SvaraCitera

polishunden:
jag har under hela mitt liv blivit slagen. jag är väldig svag. igår på stan mötte jag en kille som är bekant till en av mina kompisar.  han sparkade mig. jag trodde det var ett skämt så jag sparka tillbaka. så började han hota mig och kalla mig horunge ovs. jag mig örfilar. jag gjorde inget tillbaka så här är alla problem som jag har just nu
1. mår förjävligt men jag mår sämmre när jag inte tänker på han
2. jävlig svag är jag. är gym ett alternativ
3. har ALDRIG slagits förutt. är mma ett alternativ?
4. eftersom jag aldrig fått en käftsmäll är jag rädd hur det kommer kännas
5. om han petar ut mina ögon. hur ska jag unvika?
6. han är starkare. 
7. om han hämtar sitt gäng om jag lyckas slå ner han
8. jag har ingen bra självkänsla för dehär
9. är rädd men arg.

snälla hjälp

Jag hade själv förut lite självförtroende. Men när jag började lyssna på 50 Cent, Eminem, Kartellen, och många fler rappare, så fick jag självförtroende under sommarn, jag kände igen mig i deras texter om hur dom stod upp mot mobbare och hur dom idag mördar dom i sin väg. Och det byggde upp mitt självförtroende, sen kom en dag, mobbaren med alla hans vänner jävlades med mina och mig, då så slog vi till. Och mobbaren åkte till sjukhus. Det var den dagen han slutade gå på oss. Fast han kan börja igen. Det du bör göra att skita i allt och alla, och vara jävligt tuff, verka tuff i alla fall, för när en mobbare ser att du inte bryr dig, slår han nog dig, då slår du ned han, och han vet då att du inte är någon fegis.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Bara barbarer slås med händerna. När människan skapade verktyg så var det inte för att inte använda dem. Ta en kniv eller ett baseball trä.

wtf dude


   
SvaraCitera