Aviseringar
Rensa alla

Trött på skolan!


Ämnesstartare

Hejsan ungdomar

Jag har ett problem, jag är jätte trött varje dag ja går/är i skolan. jag sover och äter tillräckligt men de duger ändå inte till -.-

Men de ja tycker är så konstigt är att jag orkar med att sporta, va med kompisar och göra ALLT som är kul, men skolan som ja tycker är så tråkig så blir ja jätte trött,

Jag vill verkligen inte ha de så, men ja vet inte vad ja ska göra 😛

de har pågått i 3 år nu 7:an 8, 9, (sista året nu) och nu börjar mina betyg att sänkas på grund av min "Trötthet" Jag orkar inte plugga mer heller, jag har inte tagit hem en läxa på 1 år 😛

Vad ska ja göra för att känna att skolan är viktig och att jag kan gå där utan att säga "Jag orkar inte"!

Tack på förhand![cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Testa att äta lite mer nyttigt fett.


   
SvaraCitera

Kolla upp ifall du har någon koncentrationssvårighet som tröttar ut dig osv. Annars är du väl bara lat antar jag.


   
SvaraCitera

Tänk på att din framtid förstörs så mer du inte pluggar [bigsmile]


   
SvaraCitera

Lyssna på musik när du pluggar, det hjälpte mig att koncentrera mig när jag skulle läsa på saker i alla fall..

man kan bli dö less på skolan ibland. men tänk på hur bra det blir när du slutar skolan och har betyg. jag hoppade av skolan, ett stort misstag inser man efteråt 😛

Finns vuxenutbildningar efter skolan men det är inte samma sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spell:

Kolla upp ifall du har någon koncentrationssvårighet som tröttar ut dig osv. Annars är du väl bara lat antar jag.

Lat är ja ju inte efter som ja tränar innebandy med ett A-lag 😛 och har spelat fotboll i 5 år xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

Lyssna på musik när du pluggar, det hjälpte mig att koncentrera mig när jag skulle läsa på saker i alla fall..

Okej tack 😛 ska prova det


   
SvaraCitera

norrsundsbo:

Lat är ja ju inte efter som ja tränar innebandy med ett A-lag 😛 och har spelat fotboll i 5 år xD

Ja, nu var det kanske inte riktigt på det sättet jag menade.... Och snacka om totalignore på det första jag sa [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

norrsundsbo:

Lat är ja ju inte efter som ja tränar innebandy med ett A-lag 😛 och har spelat fotboll i 5 år xD

Du kanske är mentalt lat, inte fysiskt.


   
SvaraCitera

lyssna på musik som sagt [y]

Spell:

Ja, nu var det kanske inte riktigt på det sättet jag menade....

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

norrsundsbo:

Jag har ett problem, jag är jätte trött varje dag ja går/är i skolan. jag sover och äter tillräckligt

Okej .. det är något jag känner att jag vill säga..
Någon som kan hjälpa mig komma på? [tard]
...
OH wait, I got it!
ack ack.. vilket I-landsproblem...


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

norrsundsbo:

Vad ska ja göra för att känna att skolan är viktig och att jag kan gå där utan att säga "Jag orkar inte"!

Det är ju lite av ett typiskt manligt beteende. Man gör allt som är roligt och skjuter upp det tråkiga inför framtiden. Själv kan jag läsa hela novellsamlingar om world och warcraft, sitta och pusha på spel i flera timmar och spendera ändlösa timmar genom att skriva inlägg på UM. Men så fort det kommer till läxa och annat så tröttnar jag tämligen snabbt. 60 sidor novell kan jag käka mig igenom på en dag. men 12 sidor läxa är en aning svårare.

Du får helt enkelt ta tjuren i hornen och göra din läxa trots att du är fruktansvärt skoltrött. Sedan kan du ju fråga efter om du kan ta ett friår efter grundskolan, och komma igen året därpå när du har mer sug för det du gör. Eftersök hjälp från dina familjemedlemmar om dom kan hjälpa dig med vad du än håller på med. Lyssna på musik som några har sagt. Musik brukar dock vara något som hämmar om du ska träna in något, då hjärnan inte kan koncentrera sig på dessa två saker samtidigt.

Lycka till.


   
SvaraCitera

LÄS FY FASEN!!

eller inte.

Men man måste inse att allt är inte kul och allt är inte lätt.

Så antingen gör man det inte eller så försöker man. Valet är ditt


   
SvaraCitera

Ta ett sabbatsår innan gymnasiet och ta det lungt ett tag så du får energi till nästa satsning! [y]


   
SvaraCitera