Aviseringar
Rensa alla

trött på vegetarianer


Lounge
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Nä. Tycker att kritik av receptet är OnT.

trams

inte relevant någonstans att börja posta slaktbilder

hackar du på varenda en i din omgivning som käkar kött?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Postorderhoran:

ansvaret som kommer av att vara ett djur med förnuft och förstånd och makt att plåga andra djur för sin egen njutnings skull

njutning? det är naturligt, människor har käkat kött sedan årtusenden


   
SvaraCitera
KSENIA

Lounge:

njutning? det är naturligt, människor har käkat kött sedan årtusenden

...VILKET ÄR ETT ARGUMENT SOM DÖTT SEDAN ÅRTUSENDEN. HUR NATURLIGT ÄR DET EGENTLIGEN MED KÖTTINDUSTRI?


   
SvaraCitera

Lounge:

för att vi har gjort valet att käka kött? 😛

Eller så har ni passivt fortsatt göra detta sedan ni från början blev kostmässigt indoktrinerade av era vårdnadshavare, såvida ni inte blev födda på vegetabilier och aktivt valde att bli omnivorer under senare år..........

Lounge:

slaktbilder

Det finns inga slaktbilder i tråden.

Lounge:

hackar du på varenda en i din omgivning som käkar kött?

Nä. Ej heller brukar jag idas gnata om det någonstans alls, då man tenderar bemötas med överdriven idioti och lol-argument. Detta är ett phett undantag då jag inte brukat Internet ordentligt på fem år, ungefär.

Lounge:

njutning? det är naturligt, människor har käkat kött sedan årtusenden

Att någonting är "naturligt" betyder inte att det är per definition gott, ej heller att det historiskt skett under lång tid. Exempel: våldtäkter, mord, dansbandsmusik.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

dansbandsmusik

hihi


   
SvaraCitera

jag vet hur du menar det är lite trist med folk som prackar på en ens livsstil,tkr de e lika jobbigt om nån hånar en för man e vegetarian osv


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

KSENIA:

HUR NATURLIGT ÄR DET EGENTLIGEN MED KÖTTINDUSTRI?

någon industri måste det finnas då folk uppenbarligen vill käka kött

Ögon i en plåthink:

Eller så har ni passivt fortsatt göra detta sedan ni från början blev kostmässigt indoktrinerade av era vårdnadshavare, såvida ni inte blev födda på vegetabilier och aktivt valde att bli omnivorer under senare år..........

ja! sedan blev jag 21 år och mitt VAL är att fortsätta äta kött

Ögon i en plåthink:

Det finns inga slaktbilder i tråden.

vad ska du kalla det mer preciserat?

Ögon i en plåthink:

Nä. Ej heller brukar jag idas gnata om det någonstans alls, då man tenderar bemötas med överdriven idioti och lol-argument. Detta är ett phett undantag då jag inte brukat Internet ordentligt på fem år, ungefär.

låt folk göra som de vill herregud

din medverkan i min recepttråd gör det hela bara mer cheesy och jag blir mer beslutsam att käka kött

Ögon i en plåthink:

Att någonting är "naturligt" betyder inte att det är per definition gott, ej heller att det historiskt skett under lång tid. Exempel: våldtäkter, mord, dansbandsmusik.

jag tycker det är jättegott

trots att man kan överleva på vegetarisk/vegansk kost är det ett väsentligt större ansvar ifrån individen än att käka kött och få i sig alla nödvändiga ämnen därifrån. kan även vara en kostnadsfråga. är en idyll att hela samhället skulle anpassa sig efter vegetarisk kost. en i min omgivning som är vegetarian fick nyligen anemi till följd av hennes brist på ork att tillgodose hennes behov utefter sin vegetariska kost.

Angelize:

jag vet hur du menar det är lite trist med folk som prackar på en ens livsstil,tkr de e lika jobbigt om nån hånar en för man e vegetarian osv

exakt, jag respekterar ditt val skitmkt


   
SvaraCitera

Om vi inte åt kött hade vi dött ut. Punkt slut. [mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
KSENIA

Lounge:

någon industri måste det finnas då folk uppenbarligen vill käka kött

JA, MEN DET ÄR INTE NATURLIGT.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Nä.

Plåthinkan, du är väldigt vettig för det mesta, men du får inte låta dina personliga känslor styra ditt moddande. Dessutom kan sådana där bilder anses som störande och ska länkas med en varning - inte läggas upp. Jag har fått varning för precis sådant så det finns sådana skrivna regler.


   
SvaraCitera

KSENIA:

, MEN DET ÄR INTE NATURLIGT.

Däggdjur äter varandra, det är natural.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

KSENIA:

JA, MEN DET ÄR INTE NATURLIGT.

finns säkert jÄttEhemska slakterier och metoder som inte borde finnas. ser dock inte hur det skulle gå till utan köttindustrin alls, skulle vi gå ut och skjuta en ko själv?


   
SvaraCitera

i'd rather live to 80 and eat a lot of tasty meaty meals than live to 85 and eat rabbit food


   
SvaraCitera

isola:

Plåthinkan, du är väldigt vettig för det mesta, men du får inte låta dina personliga känslor styra ditt moddande. Dessutom kan sådana där bilder anses som störande och ska länkas med en varning - inte läggas upp. Jag har fått varning för precis sådant så det finns sådana skrivna regler.

dålig varning isf...


   
SvaraCitera

Ennie_faggot_loser:

dålig varning isf...

Ah fast väldigt stötande bilder ska ju inte få vara uppe. Men det var dock insidan av en anal eller en spräckt anal eller någonting sådant som var väldigt relevant i tråden. Men ändock stötande. Så jag tog min smisket från Åtta med huvudet hållet högt så att säga.


   
SvaraCitera