Aviseringar
Rensa alla

Tröttnat på finnar nu. Snart tar jag livet av mig.. Hjälp!


Ämnesstartare

Hej! Jag har använt en kräm i 3 år snart som heter basiron, som är JÄTTE ut torkande för ansiktet.  Varje morgon när jag vaknar så är ansiktet som ett sandpapper och jag måste smörja in det med återfuktnings kräm. Men det hjälper inte ett dugg! Bara man rör i ansiktet så får jag skinn under naglarna! Så torrt är det. 

Jag har tröttnat som satan på den där krämen och vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Om jag slutar använda den får jag ansiktet fyllt av finnar och då går jag inte ett steg utanför dörren hemma. Jag ber verkligen  efter hjälp nu, tack.


   
Citera
penja

vet inte hur illa ditt problem är. men hör av dig till vårdcentralen. de kan hjälpa dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja: vet inte hur illa ditt problem är. men hör av dig till vårdcentralen. de kan hjälpa dig!

What she said. Man kan få behandling för det om det är ett jätteproblem. 


   
SvaraCitera
penja

Buddah:

What she said. Man kan få behandling för det om det är ett jätteproblem. 

precis. och angående vad ett jätteproblem är så kan det betyda både att det är väldigt mycket finnar och/eller att man mått väldigt psykiskt dåligt pga det. 

jag fick hjälp pga det sistnämnda. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ärligt talat så är inte finnar något som stör mig på. Det visar bara på att man är mänsklig. Att man får många i tonåren är bara normalt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen tycker jag inte nödvändigtvis att det behöver vara jätte fult heller


   
SvaraCitera
Bakric

Prövat Helosan?
Har förvisso inte haft några större finnproblem (ja förutom mina nitiska farföräldrar då, kass ordvits.....) men de gånger jag fått något plötsligt utbrott av flera finnar på ett mindre område i ansiktet så har de varit borta någon dag efter att jag kört på Helosan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakric:
Prövat Helosan?
Har förvisso inte haft några större finnproblem (ja förutom mina nitiska farföräldrar då, kass ordvits.....) men de gånger jag fått något plötsligt utbrott av flera finnar på ett mindre område i ansiktet så har de varit borta någon dag efter att jag kört på Helosan.

När använder man det och hur? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att avliva sig pga finnar känns som en rejäl överreaktion
Har inte mycket mer att kommentera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir:
att avliva sig pga finnar känns som en rejäl överreaktion
Har inte mycket mer att kommentera

Och OJOJOJ vad seriöst jag var med det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha seriösa grejer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är helt övertygad om att ta livet av dig inte kommer hjälpa speciellt bra mot dina finnar. 
Om jag var dig skulle jag ta mig en tur till vårdcentral för att prata med en doktor angående ditt problem.


   
SvaraCitera
Bakric

Hannaahannaa:

När använder man det och hur? 

Skölj av ansiktet med ljummet/halvvarmt vatten och smörj sedan in ett tunt lager blå helosan (inte grön, den är alldeles för fet).
En eller två gånger om dagen, brukade själv göra det på kvällen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använd en rånarluva när du går ut? om folk frågar varför du har den på dig säg att du känner dig cool.


   
SvaraCitera

Fan va vekt, gå till vårdcentralen, få en tid. PANG, lösningar


   
SvaraCitera