Aviseringar
Rensa alla

Trollerier


Ämnesstartare

Tiden är väl inne för mig att komma ut ur garderoben, så att säga. Jag är personen bakom ett rätt så stort antal välkända fejkkonton på detta forum, jag och några bekanta utgör en rätt så stor del av de återkommande postarna här på um. Jag tänker inte avslöja vilka, men tillsammans så har vi väckt hatet i tusentals användare, gång på gång, varje dag, under flera år. Många av våra konton är fortfarande aktiva, och en del till och med accepterade som vanliga användare, ett fåtal har deltagit på forumträffar, till och med. Det finns många fejks på denna sida som inte ens misstänks för att vara det, och bara ett fåtal har blivit avslöjade (ni minns säkert något själva).

Inom vår bransch så använder vi många trick för att få ut det där lilla extra urvanliga användares hat och frustration, bara för vårt eget höga nöjes skull. Så, jag tänker ge er en möjlighet att få en inblick i hur det fungerar, vare sig ni planerar att skapa egna fejks, vill lära er trolla bättre, eller kontra ovanstående. Moderatorer såväl som vanliga användare är fria att ställa frågor, och jag svarar efter bästa förmåga. Jag kommer inte svara på frågor kring huruvida någon viss (fortfarande aktiv) användare är en fejk, oavsett om jag vet svaret eller inte. Och, det gör jag förmodligen. Kom ihåg, detta erbjudande kanske aldrig kommer igen, så ta till vara på det!

Frågor till ett heltidstroll?


   
Citera
Ämnesetiketter

What is love?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

What is love?

Kärlek är hat, och hat är kärlek. Ni älskar att hata oss. Se bara på mankan, postar år efter år, erkänner aldrig ett nederlag, och folk svarar fortfarande. Ett episkt troll, som gör en stor samhällstjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag orkade inte läsa, men pedrobear är så slående likt pedobear, vilket för tankarna till när Oprah tog skämtet på lite för stort allvar.

"THEY ARE ORGANIZED!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är också fejk förresten. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pedrobear:

Många av våra konton är fortfarande aktiva, och en del till och med accepterade som vanliga användare, ett fåtal har deltagit på forumträffar, till och med.

Äe zna npprcgrenq fbz inayvt naiäaqner bpu une qlxg hcc cå ra sbehzgeäss äe zna xanccnfg ra srwxnaiäaqner. Gebyy, ivffg, zra vagr srwx. Srwxfgnghfra söeybene qh tnafxn uåeg aäe qh xalgre ra snxgvfx vqragvgrg gvyy qvgg srwxxbagb trabz ngg qlxn hcc erag slfvfxg.

Qrffhgbz fxhyyr wnt ivywn seåtn inesöe qh/av/jungrire snvyne få uåeg. Gpvc gebyynqr oägger äa qh/av/jungrire, bpu una söeföxgr vagr raf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Äe zna npprcgrenq fbz inayvt naiäaqner bpu une qlxg hcc cå ra sbehzgeäss äe zna xanccnfg ra srwxnaiäaqner. Gebyy, ivffg, zra vagr srwx. Srwxfgnghfra söeybene qh tnafxn uåeg aäe qh xalgre ra snxgvfx vqragvgrg gvyy qvgg srwxxbagb trabz ngg qlxn hcc erag slfvfxg.

Nu förstår jag inte riktigt vad du vill ha sagt. Jag tycker att jag är relativt tydlig, och wall of text rör det sig inte om heller.

incubus:

Jag orkade inte läsa, men pedrobear är så slående likt pedobear, vilket för tankarna till när Oprah tog skämtet på lite för stort allvar.

"THEY ARE ORGANIZED!"

Vi är organiserade. Eller, organisation är väl att ta i. Vi samarbetar sinsemellan med jämna mellanrum, om en person har en fejk som behöver trovärdighet så går en annan person in med en fejk som har trovärdighet, och lånar ut lite till den som behöver. Alternativt så har personen så klart egna fejks redan, men det är inte alltid som det fungerar med trovärdighet. Vi har ett brett kontaktnät med människor som ställer upp som fotoobjekt, och ibland till och med skådespelare irl, och oftast när vi postar bilder så är dessa tagna specifikt för ändamålet. Tjänster och gentjänster. Så, organisation rör det sig helt klart om. Jag ska inte säga säkert att det finns fler grupper som vår på just svenska forum, men internationellt, ja. Vi har lösa kontakter med vissa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pedrobear:

Nu förstår jag inte riktigt vad du vill ha sagt. Jag tycker att jag är relativt tydlig, och wall of text rör det sig inte om heller.

lrn2rot13

pedrobear:

Jag ska inte säga säkert att det finns fler grupper som vår på just svenska forum, men internationellt, ja. Vi har lösa kontakter med vissa.

Troll-illuminati! Run for your lives!


   
SvaraCitera

Hej, ska vi baka?


   
SvaraCitera

Ja har också en aktiv fejk här på um [smile]


   
SvaraCitera
KSENIA

hej kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjockboll:

Hej, ska vi baka?

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera