Aviseringar
Rensa alla

Tror att jag är somnambulist


Ämnesstartare

När jag vaknade idag märkte jag att dörren till min garderob stod öppen (den är alltid stängd), jag stängde den och tänkte inte vidare på det.

Nyss kom jag att tänka på en "dröm" jag hade inatt där jag vaknade och gick upp, men det var väldigt ansträngande att röra sig och svårt att se (lite som under en sömnparalys när man försöker anstränga sig för att röra kroppen/öppna ögonen till ingen nytta), trots att jag tände lampor var det mörkt i lägenheten, jag minns även att jag gick in i garderoben.

Jag har haft sådana "drömmar" innan där allt varit mörkt och jag fått anstränga mig enormt för att i "drömmen" inte falla ihop och somna, senast var nog för ungefär en månad sedan då jag även vandrade ut.
Jag bor på markplan och har uteplats utanför sovrummet, det går även en liten gångväg/vändplats för motoriserade besökare förbi den.
Där kom det en bil som jag blev rädd för och försökte gömma mig från av någon anledning. När den passerat vandrade jag nog runt lite till innan jag gick in igen. (Dålig redogörelse pga dåligt minne)

Den "drömmen" blev mycket mer prekär nu när jag tänker på det då: 1. jag sover naken, 2. tidningsbudet kör den vägen runt klockan 3 var natt.

Finner det aningen oroande då det nog kan vara farligt att gå runt utomhus i sovande tillstånd, så, vad gör man åt det? Och dela gärna med er av eventuella egna erfarenheter av sömngång i vuxet tillstånd.


   
Citera
Ämnesstartare

tydligen skall man aldrig minnas något när man gått i sömnen, jag är förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte bara låsa dörren?
Då slipper grannar och tidningsbud se dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Kan du inte bara låsa dörren?

finns inget lås på den dörren, bara ett handtag som man vrider om för att öppna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

finns inget lås på den dörren, bara ett handtag som man vrider om för att öppna

Kan du kanske skaffa ett?
Annars är ju sömngång ganska harmlöst men jobbigt, men det är ju obehagligt om du går ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TÄNK OM DET KOMMER EN BIL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Kan du kanske skaffa ett?

Ja, skall kolla upp om det är möjligt

framtidstron lever:

TÄNK OM DET KOMMER EN BIL

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

va?

När bilar kommer då DÖR MAN!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

När bilar kommer då DÖR MAN!

tack för meningslösheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lås ytterdörren med nyckel och göm nyckeln. Fast inte för bra, då blir det knepigt om det börjar brinna.

framtidstron lever:

Annars är ju sömngång ganska harmlöst men jobbigt, me

Det finns ju folk som sätter på plattor & dyl då, som att ha en dement person inneboendes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

tydligen skall man aldrig minnas något när man gått i sömnen, jag är förvirrad

Ska man inte?

Jag brukar minnas bildsekvenser och känslor från sömngång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har flera gånger gått i sömnen och registrerat alla mina handlingar men inte kunnat bestämma över dem.
Jag bara upplever vad jag gör och så känns det helt självklart.

En gång hade jag glömt att borsta tänderna innan jag gick och lade mig, så under natten drömde jag att jag gick ner till badrummet och uträttade handlingen i alla fall.
På morgonen var min lillebrors tandborste fuktig fast han inte varit hemma på två dagar........ Nice.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om du går runt naken och så.
Dra för gardinerna, skaffa ett ordentligt lås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Lås ytterdörren med nyckel och göm nyckeln. Fast inte för bra, då blir det knepigt om det börjar brinna.

Ytterdörren är alltid låst och har mig veterligen inte gått ut den vägen, skulle nog inte komma längre än till trapphuset heller om det skulle hända anar jag, men dörr nummer två saknar lås och är väldigt lätt att öppna så är värre med den.

krasch:

Har flera gånger gått i sömnen och registrerat alla mina handlingar men inte kunnat bestämma över dem.

Det låter lite mer som vad jag upplevt, internet har uppenbarligen fel

krasch:

Dra för gardinerna, skaffa ett ordentligt lås.

har alltid persienner nere och skall se om det finns möjlighet att låsa dörren på något vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

internet har uppenbarligen fel

Vi får säga till honom på skarpen!

Liebestraum:

har alltid persienner nere och skall se om det finns möjlighet att låsa dörren på något vis.

Eller skaffa vakthund!
Fast tvärtom.
Den får stå utanför din dörr och skrämma in dig om du försöker ta dig ut.


   
SvaraCitera