Aviseringar
Rensa alla

Tror du att Förintelsen har ägt rum?


smisk

wikip_zozzoz:

Ja, på det mesta. (Du röstade på detta alternativ)

Mycket är nog tillputsat; både till det bättre och sämre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Ja, på det mesta. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Ja, fast inte på 6-miljonerssiffran (Du röstade på detta alternativ)

Har för mig att det är bevisat beyond reasonable doubt att det faktiskt inte uppgick i så mycket. Men resten tror jag på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Ja, givetvis. Jag tror på allt. (Du röstade på detta alternativ)

Eller kanske inte allt.
Känns svårt att itne tro på det när man varit på platsen det hände.


   
SvaraCitera

wikip_zozzoz:

Ja, för ämnet är fortfarande kontroversiellt över hela världen.

Nej, det är det inte. Allmänt så VET folk att det är så, det är inget snck om saken, jag fattar inte varför det inte skulle vara så. Det står ju i alla böcker, varför trycka saker om man inte var säker på att det hände? Det är ju inte precis så att dom skriver ner saker utan anledning.

Jag har själv snackat med en tysk gammal dam, som var med om ett av koncentrationslägerna, vars familj blev avrättade pga deras religion.
Det är ju sjukt, men det måste inte vara en lögn för det.

Teknival:

Elvis lever! Elvis lever!!! Eh... [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Ja, på det mesta. (Du röstade på detta alternativ)

Förintelsen är bevisad flera gånger om. Men det är klart att det finns osanningar och överdrifter/underdrifter i det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Överlag är det sant, det är bevisat tack vare det enorma antalet vittnen, och att nazisterna höll siffror på det hela. Enstaka dödssiffror kan vara både över och underdrivna, men i övrigt så är det bevisat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Ja, för ämnet är fortfarande kontroversiellt över hela världen.

Nej, men det finns nazister som likt religiösa fanatiker inte kan acceptera det.

wikip_zozzoz:

Ja, på det mesta. (Du röstade på detta alternativ)

Dödssiffran är säkert lite överdriven och en del har säkert lagts till för at t få tyskarna att verka desto mer barbariska.


   
SvaraCitera
time
 time

Tornapart:

Det står ju i alla böcker, varför trycka saker om man inte var säker på att det hände?

För att historia skrivs av den vinnande sidan.

wikip_zozzoz:

Ja, givetvis. Jag tror på allt. (Du röstade på detta alternativ)
45.5% (25 st)

....dock så tror jag på det. Absolut och definitivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Allt är ren bullshit (Du röstade på detta alternativ)

Det finns inga bevis på att någon gasning av judar skulle ha skett, allt har blivit motbevisat om och om igen. Det enda "beviset" som finns är att det finns gaskammrar som användes till något helt annat, fast det räcker tydligen som bevis för att ignoranta demokrater skall tro på det.
Men visst judar dog, det var krig, folk dog, dom flesta av sjukdomar, väldigt många av svält pga att dom allierade bombade matföråden, sedan dog givetvis ett gäng av avrättning. Men att någon gasning av judar skulle ha skett är lika troligt som att det finns tomtar, älvor och troll.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

För att historia skrivs av den vinnande sidan.

Så du tror att det fortfarande skulle vara allmänt känt att det faktiskt inträffade om inte hänt? Du tror inte att även någon från axelmakternas sida skulle ha nämnt det till någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Allt är ren bullshit (Du röstade på detta alternativ)

Jorden är platt och Elvis lever!


   
SvaraCitera

fosfor:

600 000 är nog närmare sanningen.

snarare tio miljoner. det var 6 miljoner judar, plus homosexuella, handikappade, utvecklingsstörda mm.

tyvärr kan människor göra ondare saker än vad man ibland vill tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Ja, på det mesta. (Du röstade på detta alternativ)

Men jag tror många klarade sig eftersom judar kan förvandla sig till skalbaggar. [tard]

Seriöst, alla som säger att förintelsen aldrig ägt rum är idioter.

Gud_:

Men att någon gasning av judar skulle ha skett är lika troligt som att det finns tomtar, älvor och troll.

Nazist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wikip_zozzoz:

Ja, givetvis. Jag tror på allt. (Du röstade på detta alternativ)

Jag har svårt att tro något annat


   
SvaraCitera