Aviseringar
Rensa alla

Tror fan jag är intresserad av en tjej i klassen, men lite osäker på hur jag ska göra.


WinterTime:
Aa som rubriken sa så är jag förmodligen intresserad av en tjej i min klass. Går första året i gymnasiet nu och i början av skolan så kollade hon in mig ganska mycket, någon gång ibland fick vi ögonkontakt i säkert 3-4 sekunder. Fick under samma tid någon fråga om hon och jag var på g och vilka typer av tjejer jag gillade på min ask. Tog väl inga direkta initiativ mer än att jag skrev på fb en gång (när jag la till henne) i början av gymnasiet och vi pratade väll lite grann där men inte så mycket. 

Men ju längre tiden gått så har hon mer eller mindre slutat kolla in mig. De gånger vi väl kommit i kontakt med varandra så blir hon dock generad och ler lite gulligt medans man pratar med hennes kompis typ. Har inte riktigt pratat med henne utan de har ibland hänt att hon och hennes kompis frågar om något inom skolan typ. 

Nu har iaf tiden gått och jag är nu fast i henne. Jag visar det inte direkt utan spelar självsäker och ointresserad som att hon inte räckte för mig, trots att hon är jävligt fin! Modell hade hon säkert kunnat blivit om hon hade velat. Hon har perfekt kropp och hennes ansikte och leende är något av de finaste jag någonsin sett. 

Som sagt så kollar jag inte in henne jag heller men kan kolla på henne någon gång ibland när läraren diskuterar med henne eller någon annan situation där det "inte är fel att man kollar". Jag har dock konkurrens om samma tjej då jag hört att 2 andra killar som ser bra ut är ute efter henne. En av de killarna har ett jävla självförtroende. Mitt självförtroende är inte bra alls men han har som tur var inte haft någon kontakt med henne riktigt vad jag vet. Försökt ibland bara se till ifall de kollar in varandra som hon och jag gjorde tidigare vilket de inte gjort vad jag sett.

Dåligt självförtroende som jag har men dock en bra självkänsla tyckte jag att de var viktigt att jag såg bäst ut. För att få reda på detta frågade jag några av mina tjejkompisar som jag sa skulle lova att de var ärliga med mig. Enligt de båda jag frågade sa de att jag var en 9:a medans han var en 8:a på en 1-10 skala. Det sa att de bara gick på utseendet då så jag antar att det var ärliga med mig.

Så vad ska jag göra, är det något att satsa på fortfarande eller ska jag skita i henne bara? 

Köör! Livet är för kort för att inte gå fram till tjejer man är intresserad av! 


   
SvaraCitera
time
 time

WinterTime:

Om du gillade honom och tyckte han var snygg/fin?

Ja, även då. Varför ska jag fortsätta vara intresserad av någon som låtsas? 


   
SvaraCitera

WinterTime:

haha du, vi behöver inte diskutera drömmar nu 😉

vadå drömmar? Skeptisk


   
SvaraCitera
time
 time

WinterTime:

Om du gillade honom och tyckte han var snygg/fin?

Alltså vad jag menade var att


hade jag gillat en person och denne alltid spelat svårfångad och inte visade intresse och inte pratade med mig, hade jag gett upp hoppet och gått vidare. Inte att det är chanslöst, men du måste sluta fejka och låtsas som att hon inte är värd dig, det är bara löjligt.


   
SvaraCitera

Mobbad Jävel:
ta henne på pattarna och fråga om hon vill knulla.

så grovt och barbariskt men det är så det fungerar numera 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Alltså vad jag menade var att


hade jag gillat en personarrow-10x10.png ocharrow-10x10.png denne alltid spelat svårfångad och intearrow-10x10.png visade intressearrow-10x10.png och intearrow-10x10.png pratade med mig, hade jag gett upp hoppet och gått vidare. Inte att det är chanslöst, men du måste sluta fejka och låtsas som att hon inte är värd dig, det är bara löjligt.

Nej jag vet att det inte är rätt, för att hon är ju jävligt fin å snäll så klart hon är värd mig. Jag är ju egentligen mer värdelös än henne, som till och med skriver trådar om "problemet".. :/


   
SvaraCitera
time
 time

WinterTime:

Nej jag vet att det inte är rätt, för att hon är ju jävligt fin å snäll så klart hon är värd mig. Jag är ju egentligen mer värdelös än henne, som till och med skriver trådar om "problemet".. :/

Prata med henne! Börja med att fråga hur läget är, vad hon pysslar med på fritiden, om hon gillar kaffe osv osv osv osv tills det känns naturligt att fråga om hon skulle vilja hänga med och hitta på något. Bjud med henne på bio eller något! 


   
SvaraCitera

Prata med henne ibland. Jag brukar smsa/snapchata och skriva om mina problem, det brukar oftast funka om man bara öppnar sig lite gran. Om hon också öppnar sig kan de vara ett tecken på att hon är intresserad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Prata med henne! Börja med att fråga hur läget är, vad hon pysslar med på fritiden, om hon gillar kaffe osv osv osv osv tills det känns naturligt att fråga om hon skulle vilja hänga med och hittaarrow-10x10.png på något. Bjud med henne på bio eller något! 

Ja det är väll de man måste göra.. Men har inte pratat med henne nästan sen skolstarten för ett halv år sen, men de finns inga genvägar antar jag :/


   
SvaraCitera
lolz
 lolz

Men satsa om du vill, det kan inte bli mer än att hon inte gillar dig och då är det som det är. Våga det är det bästa du kan göra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lolz:
Men satsa om du vill, det kan inte bli mer än att hon inte gillar dig och då är det som det är. Våga det är det bästa du kan göra 🙂

haha ett jävligt sent svar, men jag är fortfarande intresserad av henne och har ätit med henne tillsamans med min kompis och hennes kompis. Dock i skolan haha men har hänt typ 2 ggr... På 1 år HAHAHAAHH va sämst jag är 😀


   
SvaraCitera

WinterTime:

haha ett jävligt sent svar, men jag är fortfarande intresserad av henne och har ätit med henne tillsamans med min kompis och hennes kompis. Dock i skolan haha men har hänt typ 2 ggr... På 1 år HAHAHAAHH va sämst jag är 😀

lol


   
SvaraCitera