Aviseringar
Rensa alla

Tror inte mina fosterföräldrar gillar mig.


Mooze
Ämnesstartare

Bor just nu hos en fosterfamilj, är inte bråkig, säger aldrig emot något dom ber mig göra,pratar inte ned,stökar inte till det i huset,är nästan 24/7 i mitt rum ser bara dom när jag ska äta/duscha/toa eller om jag gjort ngt dåligt och får skäll =/.

Vet inte varför men så fort jag hör dom säga mitt namn blir jag livrädd. Jag hade råkat glömma ett skåp dörr öppen och bröd kistan. Då blev hon skit arg och stod och skällde ut mig, alla gör väl misstag? Jag var stressad och glömde i min förhastning men hon sa att det inte fanns några ursäkter. Jag förstår det och försöker alltid göra bättre av mig, men jag är väldigt slarvig ibland och kan alltid inte tänka mig för.

När jag först träffade dom var dom  rätt lugna och ville bara träffa mig. Sen efter 2 månader eller så har dom bara blivit mera irriterade känns det som. Farsan säger knappt hej till mig och jag vågar inte riktigt hälsa då jag bara försöker undvika kontakt om dom kommer på något jag gjort dåligt :/ Har försökt att prata om gymnasium med dom då jag inte riktigt vet hur jag ska tänkta, då blir det en utskällning på det också liksom blir irriterad på mig och börjar prata strängt och så fort jag försöker få mera information runt mina frågor blir det bara arga svar tillbaka. Vet liksom inte varför dom är så arga på mig eller om det är bara så det känns.


   
Citera

har också bott i fosterfamilj som liten, o började känna mig ovälkommen efter några veckor,  tror man blir mer irriterad av att ngn främling är hos en osv, men det är ju deras jobb. ingen som tvingar dem dirr :S

 

du kan prata med dina föräldrar/handledare på soc om du har en


   
SvaraCitera

Utifrån det du skriver så låter det som om föräldrarna där inte är särskilt lämpade att vara fosterfamilj. Prata med din kontaktperson/handläggare om det och se om det går att lösa det så det blir bra för dig. 

 


   
SvaraCitera

Hej, det låter ju definitivt inte som att detta beror på dig utan det måste vara något med dem. Om man tar emot barn på det sättet som de har gjort är man ju oftast beredd på värre saker än att lämna skåpdörrar öppna, många kommer ju ifrån väldigt trassliga förhållanden. Detta är alltså inte alls ditt fel !

Har du någon kontakt med soc? Annars tycker jag att du ska ta kontakt med dem. De kanske kan ordna någonting annat? Där du får lite mer stöd och hjälp. Som du har de nu ska du inte behöva ha det, en fosterfamilj är ju till för att få stöd och hjälp och inte bara för att ha någonstans att sova samt att få lite mat. Ta hand om dig och var stark !


   
SvaraCitera

prata med din handläggare på soc. fosterföräldrar har ju VALT att ta hand om barn som av någon anledning inte kan bo hemma, och VET vad de tar på sig. Hemma ska man kunna känna sig trygg och omtyckt oavsett vad man gör, och du förtjänar att ha en fosterFAMILJ och inte bara tak över huvudet och två stränga poliser. Kanske är det ett missförstånd som din handläggare kan hjälpa till att lösa, kanske är de inte lämpade att vara fosterfamilj. Hure eller som tro jag rätt väg att gå är att prata med soc. 


   
SvaraCitera

Påminner om min fosterfamilj. Bodde hos dem i tolv år men vågade knappt lämna mitt rum av rädsla för att bli utskälld för någon petitess. 


   
SvaraCitera
Mooze
Ämnesstartare

oj, var inte alls berädd att få så mkt svar :S

kukoxo:

har också bott i fosterfamilj som liten, o började känna mig ovälkommen efter några veckor,  tror man blir mer irriterad av att ngn främling är hos en osv, men det är ju deras jobb. ingen som tvingar dem dirr :S

 

du kan prata med dina föräldrar/handledare på soc om du har en

Vet inte om det dock, Sos sa att dom gjorde det halvt frivilligt men pengar får dom nog. Vet inte om jag ska prata med dom än, ska man vänta tills om det blir värre?

Xisco:
Utifrån det du skriver så låter det som om föräldrarna där inte är särskilt lämpade att vara fosterfamilj. Prata med din kontaktperson/handläggare om det och se om det går att lösa det så det blir bra för dig.  

Men om dom får reda på det kanske dom blir lite snea på mig?

Tennsoldat:
Hej, det låter ju definitivt inte som att detta beror på dig utan det måste vara något med dem. Om man tar emot barn på det sättet som de har gjort är man ju oftast beredd på värre saker än att lämna skåpdörrar öppna, många kommer ju ifrån väldigt trassliga förhållanden. Detta är alltså inte alls ditt fel !

Har du någon kontakt med soc? Annars tycker jag att du ska ta kontakt med dem. De kanske kan ordna någonting annat? Där du får lite mer stöd och hjälp. Som du har de nu ska du inte behöva ha det, en fosterfamilj är ju till för att få stöd och hjälp och inte bara för att ha någonstans att sova samt att få lite mat. Ta hand om dig och var stark !

Jag har sagt till sos att jag trivs och så hos dom, generelt så är familjen inte så dålig bara det att person kemin känns lite irriterad. om jag snackar med sos kanske dom bara tror jag överdriver och kommer troligen försöka prata med mina föräldrar.

elverpigen:
prata med din handläggare på soc. fosterföräldrar har ju VALT att ta hand om barn som av någon anledning inte kan bo hemma, och VET vad de tar på sig. Hemma ska man kunna känna sig trygg och omtyckt oavsett vad man gör, och du förtjänar att ha en fosterFAMILJ och inte bara tak över huvudet och två stränga poliser. Kanske är det ett missförstånd som din handläggare kan hjälpa till att lösa, kanske är de inte lämpade att vara fosterfamilj. Hure eller som tro jag rätt väg att gå är att prata med soc. 

Joo förstår vad du menar, men om dom får reda på det vad händer då? Bodde hos en familj innan när jag var yngre som var extremt hemska, vill inte bli omflyttat till en värre :S

Schism:
Påminner om min fosterfamilj. Bodde hos dem i tolv år men vågade knappt lämna mitt rum av rädsla för att bli utskälld för någon petitess. 

Shit hur orkade du det?

Troligen flyttar jag ut om 7månader är det värt att bara skita i att ta upp det och vänta?


   
SvaraCitera

Det viktigaste är att DU får det bra. Om dem ska gå ersättning för att få hem ungdomar till sig ska de göra sig förtjänta av det först av allt. 
Skit inte i att ta upp det med socialen. Det kommer komma nya ungdomar och om socialen då har koll på att dessa föräldrar inte är särskilt lämpade kan de få tag på andra som förhoppningsvis är bättre. 

 


   
SvaraCitera
Mooze
Ämnesstartare

Xisco:
Det viktigaste är att DU får det bra. Om dem ska gå ersättning för att få hem ungdomar till sig ska de göra sig förtjänta av det först av allt. 
Skit inte i att ta upp det med socialen. Det kommer komma nya ungdomar och om socialen då har koll på att dessa föräldrar inte är särskilt lämpade kan de få tag på andra som förhoppningsvis är bättre. 
 

Dom är typ 55+ tror jag är deras sista som dom tar hand om. Men om jag tar upp det här med sos så försöker dom fixa det ist, så blire att föräldrarna får reda på det och jag blir ännumera bitchblickad wat the fuk gör jag då?


   
SvaraCitera

Mooze:

Dom är typ 55+ tror jag är deras sista som dom tar hand om. Men om jag tar upp det här med sos så försöker dom fixa det ist, så blire att föräldrarna får reda på det och jag blir ännumera bitchblickad wat the fuk gör jag då?

Jag vet inte om soc har någon åldergräns för fosterfamilj. 
Om du kan komma till en bättre familj den sista tiden som är kvar är det väl bättre än att vara kvar där och må dåligt?


   
SvaraCitera
Mooze
Ämnesstartare

Xisco:

Jag vet inte om soc har någon åldergräns för fosterfamilj. 
Om du kan komma till en bättre familj den sista tiden som är kvar är det väl bättre än att vara kvar där och må dåligt?

Det är sant, ska nog fråga sos om det. Tror du att jag kan fråga om dom inte kan ta upp det med familjen? Skulle bli så jäkla drygt om dom blev ännu värre


   
SvaraCitera

Mooze:

Det är sant, ska nog fråga sos om det. Tror du att jag kan fråga om dom inte kan ta upp det med familjen? Skulle bli så jäkla drygt om dom blev ännu värre

Dem kommer ta upp det om du säger det (annars gör de ett väldigt dåligt jobb). 


   
SvaraCitera

Mooze: Shit hur orkade du det?

Orkade inte. Såg inget alternativ, tyvärr.


   
SvaraCitera