Aviseringar
Rensa alla

tror ja lider av social fobi...


Ämnesstartare

Rodnar i dom flesta situationer där jag får uppmärksamhet. Kan inte gå till skolan utan smink som döljer lite av det röda och jag blir tokig. JAG HATAR DETTA! Vad ska jag ta mig till!? 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Hade det likadant när jag gick på mellanstadiet. Är doci osäker på hur det slutade, började nog tänka mindre på vad jag sa och skita i om någon inte tyckte som jag.


   
SvaraCitera
Lounge

Enligt kbt terapi som är vanligt vid social fobi ska du gå till skolan utan smink!! För att utsätta dig för ångesten att någon ev. ser att du rodnar. Det är viktigt att utsätta sig för farhågorna för att på så sätt avdramatisera.. Vilket ofta leder till mindre ångest över det man tycker är obehagligt. 

Väldigt kortfattat och kanske ännu mer förvirrande skrivet, men fråga om du undrar något 🙂

Det är kanske svårt att ta tag i alla problemen själv. Samtidigt är det inte bra att dra ut på att söka hjälp då social fobin lätt blir värre. Kanske du kan uppsöka din skolkurator, kurator på ungdomsmottagningen eller så för att be om hjälp? De är utbildade för att kunna hjälpa dig.


   
SvaraCitera