Aviseringar
Rensa alla

Tror jag är gravid. Någon som har erfarenhet av symptom som kan hjälpa mig?


Hej, jag gjorde abort förra onsdagen. vecka 11. jag är nu 15 men var 14 när jag blev gravid. 

de börja med att jag blev helt plötsligt av med mina ätstörningar och åt massor, jag åt ca 7 hela måltider om dagen. från att jag åt ett äpple på 3 dagar. jag förstod ingenting. mamma sa att min kropp tog nog igen all mat den missat i så många år. jag började må illa på mornarna, ont i ryggen,humörsvängningar, ont i livmodern som mensvärk fast ca 4 gånger värre. jag började kissa jätte ofta och blöda näsblod. men jag tänkte inte på de, jag hade jätte mycket pyskiska problem att ta hand om och min kille som var drog missbrukare. mina förälder håller på att skiljas. de var så mycket samtidigt. min kille sov hos mig en natt och när vi låg i sängen på kvällen, sa han att jag hade blivigt rundare om magen. min mage som gick innot, var helt plötsligt platt. vi Google:a graviditetstäcken och hitta massor som stämmde. jag vägde mig dagen efter och jag hade gått upp 2 kg på bara magen. en vecka senare ungefär åkte jag och min kompis till ungdomsverksamheten och gjorde ett gratis test. oj, jag var gravid. jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. fuck. vad ska jag göra nu. jag var helt övertygad om att; aldrig i livet gör jag abort! eru dum i huve!? jag dödar inte mitt eget barn! 

jag började spy galla varje morgon. i ca 6 veckor. och så ont satt jag låg och kved, kallsvättades, och skaka varje natt. och jag la märke till att jag blivigt så slö och utbränd, orkade ingenting! och fick ont i alla leder. jag hade gått upp 6 kg totalt.

jag var på konfaläger och bytte skola. dumpa min kille, + att jag inte visste om de va min kille eller vår kompis som var pappa.

2 vecker innan sista dagen för medicinsk abort, skulle jag göra valet, började jag tänka på om jag skulle göra abort.

de blev så, de är de värsta jag varit med om. jag hade tydligen ondare än många andra. dom smärtorna önskar jag inte ens mina värsta fiender. Du kan inte ens tänka dig hur ont de gör, men de är oxå några som inte får ont.  eller bara lite. jag skrek, grät och skaka. inga värksätt funka. och sen efeter har man ju jätte mens i ca 3 veckor, asså de är sjukt jobbit. de gör ont som fan oxå. de är inte som vanlig mens värk! mycket värre och de gör inte ont på samma sätt heller. jag får ha nattbindor och förlossningsbindor hela tiden. och måste byta varje halvtimme. man får inte använda tampong eller ha samlag för en mensen försvunnit. 

men nu ska jag inte skrämma dig för att göra abort om du nu är gravid. gör ett test. och visar de negativt gör ett nytt nästa vecka för dom stämmer inte alltid! sen är de bara gilla läget och göra valet. men tänk på att du inte får använda ipren, och många andra tabletter och inte äta vissa saker! ifall du väljer att behålla vill du säkert att du och ditt barn ska må så bra så möjligt! 🙂 så kolla alltid om de står att du inte bör använda denna produkt under graviditeten. jag börja göra de, och de står på fler ställen än väntat! 

(ursäkta min dyslexi) 


   
SvaraCitera