Aviseringar
Rensa alla

Tror jag har svamp, vad göra? (Kille)


Ämnesstartare

Tja allihopa,

Skulle uppskatta att få lite tips och råd. Där jag befinner mig just nu gör det svårt för mig att bara promenera in på ungdomsmottagningen.

Jag TROR att jag har svamp, hoppas att det inte är något värre då jag haft oturen att tidigare smittas av både klamydia och kondylom från enoch samma person. Kondylomen verkar fortfarande, men blir bättre för var dag.

Så, varför tror jag att jag har svamp?
Potentiella orsaker: Mycket stress, tvättar penisen varje dag med tvål, kondylom....
Symptom som pekar på svamp: Kliar, torr förhud, vit gegga, röda områden pa ollonet och på förhudens innersida.

Symptom som oroar:
1) Röda områden är ibland mer som små röda finnar, t.ex. som när en mygga biter. Är det normalt?
2) Slutat tvätta penisen med tvål, använt någon receptfri kräm som jag dock inte doserat så noga och det har fortfarande inte blivit bättre?

Så, vad är era tips, råd eller rekommendationer?


   
Citera

Ät den.


   
SvaraCitera

demorgan:

Slutat tvätta penisen med tvål, använt någon receptfri kräm som jag dock inte doserat så noga och det har fortfarande inte blivit bättre?

låter ju rätt idiotiskt att inte dosera ordentligt när man väl bestämmer sig för att använda medicin [rolleyes]

använd matolja när du tvättar dig om du är torr.
om du ska använda läkemedel får du se till att göra det ordentligt, annars kan svampen bli resistent.
MEN uppsök vårdcentral/ungdomsmottagning innan du medicinerar mot svamp, för det är typiskt skitdumt att medicinera mot det om du inte har det.


   
SvaraCitera

undvik tajta byxor och kalsonger i annat material än bomull, sov utan kalsonger


   
SvaraCitera

passaro:

Ät den.

+1


   
SvaraCitera

ja alltså gå till ungdomsomtagningen är det bästa tipset även att du säger att det är svårt. annars en vanlig vårdcentral funkar med.


   
SvaraCitera

Det är nog bäst om du söker professionell hjälp så du kan få rätt vård för det du har lyckats få..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt enda problem ar att jag befinner mig langt utanfor Sverige Rikes granser dar jag inte kan komma at motsvarigheten till ungdomsmottagningen. Kommer vara i Sverige om 4 veckor, men vet inte om det ar sa smart att vanta sa pass lange.

Jag tackar for era tips och kommentarer. Av det ni kan utlasa, tror ni att det ar svamp?
Ska ge mig pa en vecka behandling nu och folja alla regler mycket noga, innan jag avfardar det.


   
SvaraCitera

demorgan:

Mitt enda problem ar att jag befinner mig langt utanfor Sverige Rikes granser

Du kan uppsöka sjukhus ändå , om du är inom eu är det bara att traska dit som vanligt (om du har ditt försäkringskort), du kan väl kontakta din ambassad om du nu har frågor kring hur sjukvården fungerar i det landet du befinner dig.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

demorgan:

Ska ge mig pa en vecka behandling nu och folja alla regler mycket noga, innan jag avfardar det.

du ska ej ta medicin mot svamp om du ej vet vad för svamp du har, då det kan göra saker och ting bra mycket värre om du tar mot en annan sort.

vart befinner du dig? har de inga sjukhus där?


   
SvaraCitera

Doppa snoppen i kalk.


   
SvaraCitera

börja med typ 10 gram färskt och jobba dig uppåt med ett par veckors mellanrum!


   
SvaraCitera

Jr. HBT:

börja med typ 10 gram färskt och jobba dig uppåt med ett par veckors mellanrum!

oh you! [bigsmile]


   
SvaraCitera

finns bara en sak att göra, hugg av den och gräv ner den. innan det är för sent.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

finns bara en sak att göra, hugg av den och gräv ner den. innan det är för sent.

för sent hur? anfaller den annars?


   
SvaraCitera