Aviseringar
Rensa alla

Tror ni att det finns något land som kan göra en lycklig?


mynona

FNÖ:

Är du på skämt humör?

Nej, det var ärligt. Lycka är något tillfälligt, såvida man inte tillhör dem med en sådan inställning till livet att man kan göra livet värt besväret. Men jag bedömer det bara utifrån egna erfarenheter, förstås, så jag kan ha fel. Så är det åtminstone för mig. Lycka kan vara i några timmar ibland om man befinner sig i trevligt sällskap eller gör något roligt, men för det mesta ger livet inte så mycket valuta för besväret. Dock bör man inte säga det så andra hör, eftersom man då uppfattas som patetisk, vilket gör att folk stöts bort, vilket gör livet ännu mindre värt besväret, så ja; det är en fråga om inställning. Var man än vänder sig...men det är bara min uppfattning. 


   
SvaraCitera

ja. värmland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nej, det var ärligt. Lycka är något tillfälligt, såvida man inte tillhör dem med en sådan inställning till livet att man kan göra livet värt besväret. Men jag bedömer det bara utifrån egna erfarenheter, förstås, så jag kan ha fel. Så är det åtminstone för mig. Lycka kan vara i några timmar ibland om man befinner sig i trevligt sällskap eller gör något roligt, men för det mesta ger livet inte så mycket valuta för besväret. Dock bör man inte säga det så andra hör, eftersom man då uppfattas som patetisk, vilket gör att folk stöts bort, vilket gör livet ännu mindre värt besväret, så ja; det är en fråga om inställning. Var man än vänder sig...men det är bara min uppfattning. 

Precis som du säger att lycka bara är tillfälligt så tror jag inte att ett land skulle behaga dem känslorna den personen begär. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej jag tror inte att en nation eller stat kan göra en lycklig.


   
SvaraCitera
mynona

FNÖ: Precis som du säger att lycka bara är tillfälligt så tror jag inte att ett land skulle behaga dem känslorna den personen begär.

Ja, poängen är att lycka handlar om inställning och den inställningen handlar inte om vilket land man befinner sig i. Jag personligen känner mig då inte mer eller mindre suicidal i något annat land än vad jag gör här, och människor av den första personlighetstypen är nog på samma sätt lika lyckliga i alla länder :/ Lyckan och olyckan följer en överallt skulle jag vilja påstå och hävda. Är man en person som tycker om livet ser man nog en vistelse i Afghanistan som ett intressant äventyr, är man en person sam anser livet ej värt att leva blir man inte ens lycklig här, som ändå är ett land där man har mer möjligheter än i de flesta 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Ja, poängen är att lycka handlar om inställning och den inställningen handlar inte om vilket land man befinner sig i. Jag personligen känner mig då inte mer eller mindre suicidal i något annat land än vad jag gör här, och människor av den första personlighetstypen är nog på samma sätt lika lyckliga i alla länder :/ Lyckan och olyckan följer en överallt skulle jag vilja påstå och hävda. Är man en person som tycker om livet ser man nog en vistelse i Afghanistan som ett intressant äventyr, är man en person sam anser livet ej värt att leva blir man inte ens lycklig här, som ändå är ett land där man har mer möjligheter än i de flesta 

Ja, men undantag finns då den personen kanske inte lever ett stadigt och funktionellt liv det landet denne befinner sig i.


   
SvaraCitera
Draug

kanske men förmodligen inte. Har hört att holländare överlag är lyckligast i världen och har flest unga företagare. Nederländerna kanske är ett alternativ om man ska se det ur ett statistiskt perspektiv.


   
SvaraCitera
mynona

FNÖ:

Ja, men undantag finns då den personen kanske inte lever ett stadigt och funktionellt liv det landet denne befinner sig i.

det är nog sant. det tänkte jag inte på. om olyckan/lyckan beror på specifika orsaker som finns i det ena landet och inte det andra så kan det nog stämma


   
SvaraCitera

Regnbågslandet. Där alla rider på enhörningar och det är som i Willy wonks godis fabrik.Blink


   
SvaraCitera
keynan

Seychellerna. vilket land alltså, där skulle jag vara lycklig.


   
SvaraCitera
keynan

Seychellerna. vilket land alltså, där skulle jag vara lycklig.


   
SvaraCitera

det gäller att uppskatta småsakerna i ens tillvaro och sluta jaga lycka.


   
SvaraCitera

om man inte trivs på ett ställe och flyr till nästa utan att reta ut vad som orsakade misären ursprungligen så är risken ändå stor att misären håller i sig, även om man tillfälligt mår bättre av en flytt. men det beror såklart på vad det är frågan om.


   
SvaraCitera
b1son

nä inte förrän djurfabrikerna står tomma o ekande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske lyckligare men inte totalt lycklig.

sverige är väldigt osocialt o kallt.

USA och Kanada är nog bästa länderna att bo i.


   
SvaraCitera