Aviseringar
Rensa alla

Tror ni på andar?


Ämnesstartare

Vad ser ni medium egentligen? Varför går de inte att bevisa? Jag skulle ha fotat direkt om jag nu såg något men jag har inte sett något utan bara skrämt upp mig själv. Jag har svårt att förstå detta då jag tror att de är mer önsketänkande eller att man lurar hjärnan men jag respekterar ändå era åsikter 


   
Citera
Ämnesstartare

Ja jag tror att det finns andar, har inte läst så mycket om medium. Men jag tror på andar, demoner. 


   
SvaraCitera

Nej tror bara på hjärnspöken.


   
SvaraCitera

Ja.

Brukar dock inte tro på medium. Men de programmen är intressanta att titta på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Medium ser ingenting (utöver eventuella hallucinationer orsakade av signalfel i hjärnan). Andar finns inte. Det är så enkelt.


   
SvaraCitera
reben

är inte medium kan inte svara på din fråga
tkr d jobbigt att jag inte kan säga ärligt att jag inte tror på andar o sånt = (((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nae

inte förrns jag ser/upplever d

men helt klart ett intressant ämne. 


   
SvaraCitera

Jag tror absolut på andar, kan bero på att min släkt är väldigt troende och vi har gjort olika saker för att kommunicera men andevärlden. Kan säga att jag har då fått uppleva saker som inte är mänskliga eller har en naturlig förklaring.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men visst.
Däremot tror jag att de flesta medium är rent skitsnack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

självklart!, för mig så är det som sagt en ren självklarhet att sådant finns!
men sedan finns det ju självklart folk som tror på vetenskapen mer... jag tror på både och men som sagt... andar finns (tror jag iaf) 


   
SvaraCitera
Loeiva

När jag var mindre så pratade jag med andar, och jag kan känna deras närvaro 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De medium som finns på tv och lite mer offentligt är oftast överdrivet och ibland skitsnack. Jag vet det eftersom jag själv är ett "medium", alltså kan jag kommunicera med andar, ibland se dem, och känna deras  närvaro. Alla får tro vad dem vill om saken, detta är en del av vem jag är och det påverkar mitt liv något enormt. Så ja, jag tror på andar. Varför vissa kan och vissa inte kan se/kommunicera med andar är individuellt. Det är ens energi nivå som påverkar det, en speciell sorts energi. Det är de flestas teori iaf. Därför upplever också folk olika saker, men inte har den direkta kopplingen till andar. Och därför upplever vissa andra människor ingenting alls. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte på medvetanden som vandrar utanför fysiska kroppar.


   
SvaraCitera

nej aldrig.


   
SvaraCitera

Ja, jag tror på andar. Jag har sett min morfars ande ett par gånger men det är minst 1,5 år sedan sist.


   
SvaraCitera