Aviseringar
Rensa alla

Tror ni på Gud?


helael: Tror ni på Gud?

Tjena, gör den här tråden för att jag har tråkigt.
Så ja..tror ni på nån gud då?

Vore intressant att höra vad du själv anser vara GUD? Skapare av hela universum från tidernas begynnelse eller orsak och verkan av jordbävningar, vulkanutbrott, tsunamis och andra naturhändelser som inte direkt är relaterat till människan?


   
SvaraCitera

helael: Osäker9

Jag är agnostiker, jag vet inte om det finns någon högre varelse. Inget jag stött på hittills i livet har tytt på det, men det betyder egentligen ingenting. 


   
SvaraCitera
Smilen

Daddy Cool:

Vore intressant att höra vad du själv anser vara GUD? Skapare av hela universum från tidernas begynnelse eller orsak och verkan av jordbävningar, vulkanutbrott, tsunamis och andra naturhändelser som inte direkt är relaterat till människan?

Svårt att tro att gud skapade Universum. Svårt ändå att se att flera miljarders ljusår är skapad av ett väsen som man ska tro på. Men visst är det skönt att tänka så, man blir genast större.


   
SvaraCitera
Smilen

Livet är förevigat i guds namn vill han ju säga dock.


   
SvaraCitera

Smilen: Svårt att tro att gud skapade Universum. Svårt ändå att se att flera miljarders ljusår är skapad av ett väsen som man ska tro på. Men visst är det skönt att tänka så, man blir genast större.

Problemet med samtliga religioner är att de på något sätt "förkroppsligar" Gud vilket naturligtvis är helt fel... enligt mig. Vem vet - Gud kanske är elektromagnetism eller ljus!??


   
SvaraCitera
Smilen

Daddy Cool:

Problemet med samtliga religioner är att de på något sätt "förkroppsligar" Gud vilket naturligtvis är helt fel... enligt mig. Vem vet - Gud kanske är elektromagnetism eller ljus!??

Men han skapade väl inte universum? Kanske det. Livet keeps goin'


   
SvaraCitera

Smilen: Men han skapade väl inte universum? Kanske det. Livet keeps goin'

Alla världens forskare har ju konstaterat THE BIG BANG. Men - enl samma forskare så finns det ändå en felande länk. Dvs de kan inte förklara HUR The Big Bang uppstod och vad som fanns innan The Big Bang. Och för att komplicera det ytterligare så påstår de idag att det finns flera olika universum - paralelluniversum.


   
SvaraCitera

Smilen: Men han skapade väl inte universum? Kanske det. Livet keeps goin'

Han? 


   
SvaraCitera
duden

Gud finns, det går bara inte att bevisa än 😉


   
SvaraCitera
b1son

gud=världsalltet i mitt huvud så mm jag är gud


   
SvaraCitera

Ja, det gör jag`


   
SvaraCitera

Nä 


   
SvaraCitera

Det troligaste scenariot som förklarar en gud bäst är simuleringsteorin, dvs universum är en simulation skapad av någon okänd varelse.


   
SvaraCitera

helael: Jag är en gud så...

Röstade jag på helt enkelt för att det är underbart svarsalternativ, tack TS! Mycket glad

Jag är agnostiker alternativt att jag är polyist och en fantasifull blandning av allt möjligt när jag väl tänker på om gud/gudar finns, det sistnämnda tycker jag dock känns mer logiskt (kanske). Som sagt jag funderar.


   
SvaraCitera

Vi är gudarna och med tiden kommer vi kunna skapa våra egna Universum och liv.


   
SvaraCitera