Aviseringar
Rensa alla

Tror ni på plastikoperation?


Ämnesstartare

blir inte saker bättre?


   
SvaraCitera

df rqp:

projicera mer dumheter på mig tack. det är väldigt uppfriskande.

"Plastic surgery is a medical specialty concerned with the "correction" or restoration of form and function. Though cosmetic or aesthetic surgery is the best-known kind of plastic surgery, most plastic surgery is not cosmetic;[2] plastic surgery includes many types of reconstructive surgeryhand surgerymicrosurgery, and the treatment of burns."

wikelipikelipedia

Fast röret är bara där temporärt. Det åker ju ut efter någon månad.


   
SvaraCitera

Anura: blir inte saker bättre?

Lägg upp en bild och skaffa ett självförtroende. Så ful kan du ju inte vara Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded:

Fast röret är bara där temporärt. Det åker ju ut efter någon månad.

"In the term plastic surgery, the adjective plastic denotes sculpting, and derives from the Greek πλαστική (τέχνη), plastikē (tekhnē), “the art of modelling” of malleable flesh.[3]"

plastikkirurgi behöver definitivt inte innebära implantat så jag förstår inte varför eventuella implantat skulle behöva vara permanenta.

tycker nog allt att begreppet verkar luddigare än man kan tro och att jag kan ha rätt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

det är en plastikoperation strikt sett, men inte en kosmetisk och därför ej normalt betraktad som en plastikoperation eftersom de kosmetiska är mer omtalade och får stå modell för hela fenomenet.

Vet inte riktigt om jag tolkat begreppet som dig, även om man skulle slå upp innebörden, eftersom det just är det visuella som är det viktiga. En behandling av hudcancer räknas ju inte som plastikkirurgi förrän man försöker återställa huden visuellt om jag förstått det rätt? "Konturbildande strukturer" räknas även om de inte har med huden att göra, vilket pekar på att begreppet begränsas av vilket i syfte åtgärden görs i och inte vart den görs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded: Lägg upp en bild och skaffa ett självförtroende. Så ful kan du ju inte vara

 det har jag redan gjort... :  http://ungdomar.se/forum/thread/hur-ser-ni-ut-tva/12505187?page=2386


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Vet inte riktigt om jag tolkat begreppet som dig, även om man skulle slå upp innebörden, eftersom det just är det visuella som är det viktiga. En behandling av hudcancer räknas ju inte som plastikkirurgi förrän man försöker återställa huden visuellt om jag förstått det rätt? "Konturbildande strukturer" räknas även om de inte har med huden att göra, vilket pekar på att begreppet begränsas av vilket i syfte åtgärden görs i och inte vart den görs.

mjo min tolkning slutar nog i att all kirurgi kan kallas plastikkirurgi. fattar inte distinktionen som annat än en begränsande tradition.

du har nog rätt i att man vanligtvis åsyftar utseendemässiga operationer och sedan är det fråga om huruvida man ska "förbättra" sitt friska utseende eller återställa efter trauma. men hela begreppet är oklart definierat. wiki säger ju inget om att det ska gälla utseende, och etymologin antyder det inte heller. all kirurgi är väl plastisk eftersom den handlar om att forma om något i kroppen.


   
SvaraCitera

tror ni på plastikkirurgi: ja, det ärju bevisat att det finns
att det är bra för en: möjligen
hjälper en: ja, temporärt åtminstone.


   
SvaraCitera

df rqp:

"In the term plastic surgery, the adjective plastic denotes sculpting, and derives from the Greek πλαστική (τέχνη), plastikē (tekhnē), “the art of modelling” of malleable flesh.[3]"

plastikkirurgi behöver definitivt inte innebära implantat så jag förstår inte varför eventuella implantat skulle behöva vara permanenta.

tycker nog allt att begreppet verkar luddigare än man kan tro och att jag kan ha rätt här.

Fast det är egentligen en ganska liten operation att det, enligt mig, inte finns någon anledning till att kalla det för "plastikoperation". Det vore VÄLDIGT missledande. Det påverkar inte ens örat rent estetiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: det finns förvisso redan medicinskt berättigade implantat.

df rqp:
plastikkirurgi behöver definitivt inte innebära implantat

lol jag svamlar. tar tillbaka allt utom:

df rqp:

begreppet är oklart definierat

.
vänligen ursäkta att jag stal er tid.


   
SvaraCitera

Anura:

 det har jag redan gjort... :  http://ungdomar.se/forum/thread/hur-ser-ni-ut-tva/12505187?page=2386

Med det där ansiktet skulle jag shoppa loss på dress man eller ngt. Ett självförtroende är vad du behöver!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded:

Fast det är egentligen en ganska liten operation att det, enligt mig, inte finns någon anledning till att kalla det för "plastikoperation". Det vore VÄLDIGT missledande. Det påverkar inte ens örat rent estetiskt.

nä du har rätt, jag förväxlade plastik med implantat och förirrade mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded: Med det där ansiktet skulle jag shoppa loss på dress man eller ngt.

vad menar du? vad är fel på mitt ansikte? :/


   
SvaraCitera

Anura:

vad menar du? vad är fel på mitt ansikte? :/

Det är inget fel på ditt ansikte TröttSyftade på att kläder kan ge ett starkare självförtroende, för du har ansiktet för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded: Det är inget fel på ditt ansikte Syftade på att kläder kan ge ett starkare självförtroende, för du har ansiktet för det.

Jag har fina kläder 🙂 


   
SvaraCitera