Aviseringar
Rensa alla

Trovärdigheten i denna film angående förintelsen


stephsnipple:

Jag har ingen tvivel på att förintelsen var en bluff.

Du menar att du inte har några tvivel på att den har ägt rum? För vad du sa just nu var att du tror att det var en bluff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla här, om man läser på http://en.auschwitz.org.pl/h/index.php?Itemid=3&id=32&option=com_content&task=vi... så står det att 900 000 gasades ihjäl. Dessa kom inte ens in i lägret ut gick direkt(?) till gaskammaren. Okej det är nästan 1miljon människor.

Kolla här då http://www.scrapbookpages.com/auschwitzscrapbook/tour/Auschwitz1/Auschwitz08C.ht... det är bilder på gaskammaren. Den är ju förbannat liten alltså! Ja tror inte ens 300 pers får plats där inne. Och inte nog med det så skulle alla bäras upp och sedan kremeras.

Och ifall 900 000 judar skulle gasas och sen kremeras, detta borde ju ta flera veckor kanske till och med månader!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här http://www.geniebusters.org/915/04g_gas.html så finns det en länk till en annan sida som visar att dörrarna till gaskammaren inte alls var särskilt säkra att hålla inne både fångar eller gas :/


   
SvaraCitera

filipsson1992:

Och ifall 900 000 judar skulle gasas och sen kremeras, detta borde ju ta flera veckor kanske till och med månader!

Det var precis det det gjorde? [shake]


   
SvaraCitera

filipsson1992:

Och ifall 900 000 judar skulle gasas och sen kremeras, detta borde ju ta flera veckor kanske till och med månader!

Det höll inte direkt på under några dagar det där...

filipsson1992:

Kollade nu lite snabbt på filmen och nästa hela första timman så bevisas det att en massa lögner spridits=/

Så allt som sägs på film, tv och annat media är sant för att det står eller sägs där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men El Guaje fick då dom vänta inne i lägret så länge?

Kolla här http://en.wikipedia.org/wiki/Cremation
"The time required for cremation varies from body to body, and in modern furnaces may be as fast as one hour per 45 kilograms (99 lb) of body weight." om vi då kör på det värsta och säger att 900 000 människor vägde 45kg var (högst osannolikt) så skulle det ta

45 * 900 000 = 40500000 timmar.
Om vi då tar 40500000 timmar delat på 24 (ett dygn) så får vi fram 1687500 så många dygn.

Tar vi då 1687500 dygn delat på 365 (året) så får vi fram detta 4623. Om ja gjort fel nu på uträkningarna så svara gärna med en korrekt uträkning.

Alltså skulle det ta 4623 år att kremera 900 000 judar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj glömde bort att dom hade 15(?) ugnar också.

4623/15 = 308 år


   
SvaraCitera

filipsson1992:

Men El Guaje fick då dom vänta inne i lägret så länge?

Ja precis. Övriga 900 000 stod och stampade ivrigt i lägret i väntan på en dusch! För precis alla fångades ju in på en och samma dag. Sen hade fångvaktarna semester i 5,6 år.

filipsson1992:

4623/15 = 308 år

Korrekt! Där har vi det. Grattis din uträkning förnekar precis hela förintelsen. Tänk att absolut ingen varit begåvad nog att räkna ut det innan.


   
SvaraCitera

filipsson1992:

Men El Guaje fick då dom vänta inne i lägret så länge?

De fick ju vara slavar och hålla på med en hel del arbete så de "väntade" på det sättet ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför så otrevlig? Får man inte diskutera kritiskt eller vad är problemet? Motbevisa mig istället, det är ju det jag vill!


   
SvaraCitera

Men vadå motbevisa? Världen är full utav motbevis. Du har ju inte ens kommit med något? Det är som att jag skulle förneka Kennedymordet för att det är orimligt att skjuta någon på det avståndet och sen kräva att någon här motbevisar mig.

Man kan naturligtvis ifrågasätta siffror hit och dit för det finns inga exakta siffror men att förneka att hela grejen har hänt är ju bara löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och jag förnekar inte förintelsen. Så dum är jag inte, är bara nyfiken på hur saker och ting kan vara på ett sätt när många bevisat att det är på ett annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig sagt att jag förnekar förintelsen utan sa att det var ett löjligt ord då det dog fan så många mer i ryssland men dom offrerna antar jag inte är inräknade utan bara de judar/handikapde/barn och kvinnor?

Att förneka kriget är ju bara idiotiskt då det har hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Finns hur mycket bevis som helst, ögonvittnen, order på papper som finns bevarat, egna tyska officerare som erkänt etc etc...
För att man ser på youtube-filmer där nån nazist postat filmen är knappast bevis för någonting.

Nej det finns inte hur mycket bevis som helst. 70 år senare har vi fortfarande inte sätt några bevis.

Ge mig ett enda tekniskt bevis för förintelsen. ETT ENDA BEVIS. Det finns inte ett enda bevis.

G mig något bevis som inte är ett ögonvitne för att en enda jude har gasats.

Hitta ett enda tysk dokument där det står att judar ska gasas. 3000 000 kilo dokument hittades efter kriget. Inte ett enda ord om folkmord.

Rita en gaskammare och förklara exakt hur det gick till när det gasade. Det kan du inte.

Från början sa de att miljoner judar gasades i Tyskland. Massor med vittnen sa att de såg judar gasas i Tyskland. Idag finns det inte en ända forskare som säger det. Vad finns det för bevis att judar gasades i Auschwitz som inte finns för lägren i Tyskland? Varför tror du på gasningarna i Auschwitz men inte på de i Tyskland.

filipsson1992:

Jo att det finns papper

Otroligt!!!!! Folk har letat efter såna dokument i årtionden utan att hitta ett ända. Detta är verkligen sensationellt!!!! Var kan man se detta?

Läs en tom säck kan inte stå.

Jag rekomenderar folk att läsa på gällande förintelsen.


   
SvaraCitera

Det finns ingen som bevisat att det är på något annat sätt? Inga hållbara bevis iaf.


   
SvaraCitera