Aviseringar
Rensa alla

Trubbel


Ämnesstartare

Jag har kommit in i en sådan period när jag känner mig väldigt ensam och deppig. Det känns som att mina vänner bara är ytliga och att de bara är med mig när de inte har någon att vara med, känner mig som en reserv helt enkelt. 

Så jag undrar bara: hur hittar jag mer vänner? (Irl och internet)

Är det någon annan som känner såhär? Eller är det bara jag?


   
Citera

Du är långt ifrån ensam och jag kan bland annat berätta att när jag gick i grundskolan så hade jag massor med vänner men det fanns skitstövlar som var kaxiga mot mig och jag blev slagen ordentligt flera gånger och fick snabbt sämre självkänsla, mobbningen tilltog och jag fick svårt att hänga med i skolan och till slut blev det sånt grupptryck att mina ''vänner'' började slänga ut en massa elaka ord och en av dom skrek jävla cp unge på bildlektionen och just då höll jag i en sax och reagerade snabbt med att höja upp den mot honom och skrek åt han att hålla käften. Han hotade med att anmäla mig till skolinspektionen och spred en massa rykten och jag mådde skit dåligt och hade svår ångest. Kom inte till skolar längre därefter och hamnade i en svår och långvarig depression som varade över 5 år och var helt utan vänner totalt isolerad...

Men nu till saken..

Idag mår jag så jävla otroligt mycket bättre och har väldigt många goda vänner som jag älskar. Jag tycker att du ska börja gymma för då mår man verkligen bra både psykiskt och fysiskt, känner sig gladare och får mer ork. Man träffar ju samtidigt på olika människor så då har man ju chans att lära känna nya. Jag tränar då 2 gånger i veckan men har gjort uppehåll nu men tänker då börja igen efter lovet. Man får bland annat lättare för att koncentrera sig, bättre kondition, endorfiner utsöndras i hjärnan och man känner lycka. Finns mycket positivt så det tycker jag att du ska satsa på.

Ett annat ställe man kan ha riktigt roligt på är en ungdomsgård, där man beroende på utbud kan spela biljard, pingis, tv-spel, pyssla och bara chilla och umgås. Alltid trevligt att hänga på såna tycker jag.

Älskar du musik så rekommenderas ju att du går på konserter och festivaler, vilket jag väldigt ofta och där får man alltid vänner för livet. Jag är en stor hårdrocksfantast och det bästa jag vet är att gå konserter och festivaler för det är alltid så himla trevligt där.

Det finns ju mycket mer man kan göra men det beror ju också lite på hur gammal man är och vart man bor, men annars kan man ju flytta till ett större ställe som man kanske trivs bättre på och då kanske det finns mer att göra och mer folk är det ju alltid.

Mår man dåligt så kan man alltid söka hjälp hos t.ex en kurator, det kan alltid vara bra att prata med en utomstående och dom brukar kunna ge riktigt bra tips. 🙂

Här kan du ju söka kontakt med vem du vill, dom flesta är väl här för att knyta nya kontakter med andra ungdomar och svarar dom inte så är det bara att leta vidare.. 😀

Men ta vara på och va med dom du verkligen trivs med, tänk på allt det positiva du kan göra så ska du se att det löser sig snabbare. 🙂


   
SvaraCitera

Känner samma. Jag vet inte tyvärr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för svaren, skönt att folk faktiskt bryr sig 


   
SvaraCitera

Unfinizzzhd :
Tack så mycket för svaren, skönt att folk faktiskt bryr sig 

Det finns så otroligt många som bryr sig ska du veta man har själv bara svårt att tro det när man befinner sig i en sådan där situation som många av oss gjort. Det kommer att bli bättre ska du se, styrkekramar till dig!


   
SvaraCitera