Aviseringar
Rensa alla

Tryckande känsla över bröstet efter sockerintag.


Hej

På senaste tiden när jag ätit något sött, till exempel en bulle eller nån slags fika så har jag fått en tryckande känsla över bröstet efteråt och svårare för att andas.

Jag får ta djupa andetag mycket oftare ungefär som om lungorna inte räcker till. Jag har hört och läst att det kan bero på stress och jag har varit väldigt stressad senaste tiden men jag får inte ihop det med att det alltid kommer efter en fika.

Jag är 188cm lång och väger knappt 70kg så jag är på gränsen till underviktig. Jag tränar också flera gånger i veckan. Om jag har den här känslan och börjar träna brukar det släppa under träningen men återkommer ofta, men inte alltid efteråt.

Någon som varit med om något liknande eller vet något om symptomen?

Jag har inte varit hos en läkare och rådfrågat vad det kan handla om så ingenting är egentligen uteslutet.


   
Citera

Aids. [no-no]


   
SvaraCitera

någon typ av allergi skulle jag gissa på


   
SvaraCitera

Jag har haft så under en längre tid och jag är dessutom betydligt yngre än dig.


   
SvaraCitera

Hej. Jag skulle gissa på att det beror på någon typ av allergi. Tänk efter om det som du äter vid fika innehåller något du inte får i dig vid vanliga måltider. Jag skulle gissa på ägg eller vetemjöl eller nötter.


   
SvaraCitera

svårt att svara på så här. händer det något mer än bara svårt att andas? svettningar? krypningar? illamående/kräkning? yrsel? är det när du äter någon speciell sak? har du några allergier? är du frisk i övrigt?

man vara något allergiskt. kan också vara ångest. som sagt, svårt att säga så här. be om ett allergitest på din vc kanske?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera