Aviseringar
Rensa alla

Trygga Väsby och andra nattvandrarorganisationer


Ämnesstartare

Hej,

Mitt namn är Mattias och jag och ett par vänner håller på med volontärarbete. Vi är mellan 24 och 40 år, så det är en blandning av äldre vuxna och yngre vuxna. Jag är 25.

Just nu nattvandrar vi genom Tryggt och Snyggt i Väsby men har nu brutit oss ut för att på egen regi driva nya organisationen Trygga Väsby.

Trygga Väsby är ett samarbete med Upplands Väsby Kommun och kommer att hoppa igång under december månad.

Hemsidan vi har är http://www.tryggavasby.se/ och är under betatest så det är en hel del finslipning kvar, men vi har satt upp en portal där ungdomar, främst från Väsby kan registrera sig. Är du boende i Väsby så ser vi gärna att man registrerar sig på hemsidan för att delta i våra diskussioner.

En fråga som jag ställer till er här på forumet:

Tycker ni det är bättre med unga vuxna som nattvandrar och pratar med er eller känner ni er bekvämare med äldre vuxna också?

Är detta ett helt galet inlägg som bryter mot alla regler så får mod gärna säga till. 🙂

ÄNDRAT 2011-10-26 23:44


   
Citera

MattiasE:

Snyggt

vad har utseende med nattvandring att göra?

bra med vuxna i alla åldrar fö öv, beror helt på hur de är.


   
SvaraCitera

MattiasE:

Är detta ett helt galet inlägg som bryter mot alla regler så får mod gärna säga till. 🙂

UM kanske vill att ni hellre pratar med dem om detta innan, vad vet jag.

Upplands väsby, det är väl Stockholms området?

Jag bor i landet/skogen så dem enda "invandrarna" som stökar här är väl typ rådjuren.

MattiasE:

Tycker ni det är bättre med unga vuxna som nattvandrar och pratar med er eller känner ni er bekvämare med äldre vuxna också?

Om jag bodde där skulle väl jag tycka att det är bra att någon är ute, istället för en massa gäng som åker moppe kl.04:00 på morgonen.


   
SvaraCitera

Hellre nattvandrare än malmöitiska ligistgäng!


   
SvaraCitera

jason:

Hellre nattvandrare än malmöitiska ligistgäng!

Precis min tanke, fast det blir ju upplands-väsbyiska ligistgäng.


   
SvaraCitera

Bajwa:

"invandrarna"

*invånarna menar du väl


   
SvaraCitera

Bajwa:

Precis min tanke, fast det blir ju upplands-väsbyiska ligistgäng.

Nattvandare skulle behövas i Seved. Eller äh, dagvandrare också!


   
SvaraCitera

MattiasE:

Är detta ett helt galet inlägg som bryter mot alla regler så får mod gärna säga till. 🙂

Eller så läser du/ni REGLERNA innan ni accepterar dem 😉

Detta är dock ok [y]

MattiasE:

Just nu nattvandrar vi genom Tryggt och Snyggt i Väsby men har nu brutit oss ut för att på egen regi driva nya organisationen Trygga Väsby.

Varför bryta sig ur?
Gör de andra nattvandrarna något dåligt?


   
SvaraCitera

Bajwa:

Låter ganska nice.

Wikipedia och DN verkar inte stämma överens :O


   
SvaraCitera

hatar sånna, allti värsta partybromsar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Varför bryta sig ur?
Gör de andra nattvandrarna något dåligt?

Dom andra går inte och vi vill ha mer kontroll och för att lättare kunna utöka oss i antal. För komplicerat och tänker inte hänga ut någon här på forumet. Kruxet är att det bara är vi som vandrar i Tryggt och Snyggt i Väsby, så det är bättre att ha egen kontroll på en organisation.

isola:

vad har utseende med nattvandring att göra?

Snyggt hänvisar nog mest till att det ska vara snyggt och rent ute på gatorn. Oftast får vi spydiga kommentarer på just "Tryggt och Snyggt", där snyggt betonas. Ingen förstår riktigt det där med snyggt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendos BFF:

hatar sånna, allti värsta partybromsar.

Det beror på exakt hur man ser det. Vi finns inte till för att förstöra för någon. Vår idé är att finnas till, ifall något skulle hända och ifall någon situation skulle spåra ur. Även ifall någon yngre person skulle få lite för mycket alkohol i sig, i så fall är det bra att det finns folk och vuxna som kan hjälpa till.

Det har hänt att vi kört hem fulla ungdomar för trygghetens skull.

Vi har även en facebookpage:

Kommer att ändra namn på denna när vi fått våra nya jackor från kommunen.


   
SvaraCitera

Finns ju gäng som håller koll...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det tog ett tag men vi har lanserat våran hemsideportal. Så för er som är intresserade och vill följa oss så finns vi på: http://www.tryggavasby.se/


   
SvaraCitera

Känns som att du snarare kan använda denna sida till att ragga fler nattvandrare än till att fråga ungdomar vad de tycker om nattvandrare.


   
SvaraCitera

Varför skriver du om "invandrare" och varför pratar du inte med admins och sådant först före du postar detta? Du representerar ju er organisation ändå. Tycker det är konstigt.


   
SvaraCitera