Aviseringar
Rensa alla

Tss, mamma & hennes fd. kille..;o


Ämnesstartare

Hej!

Mamma pratade nyss i telefon med sin fd. kille, i flera timmar.

Det var han som gjorde slut, och hon har typ vart depp för det.

Iaf, så har dem argumenterat över olika saker i telefon ett tag, och när jag kom ut för 10 minuter sen, för att gå på toa, så var hon i full färd att klä på sig lite finare kläder, och sätta upp håret osv.

Hon var ganska stressad tror jag :>

Men iaf, så sa hon att hon skulle åka upp till han *namn*. 

O jah ba: 

Jaha? Nu, seriöst? 

Hon sa ja, och fortsatte virra runt.

Jag frågade också om hon skulle komma hem senare, men hon svarade då att nej, hon åker direkt till jobbet. Och hon börjar jobba klockan 8 eller så imorgon..;s

Denna man, är väl schysst eller så, kanske vissa tycker, MEN han är väldigt fixerad vid att ha det rent och snyggt, tar fram sin dammsugare 1000000 gånger i timmen, och dammsuger 24/7.

Inte för att jag bryr mig, jag vill ändå bara dansa, eller vara ensam på mitt rum, men jag vill faktiskt inte att mamma blir tillsammans med denna man igen. 

Han är lixom helt koko, blir arg för skitsmå jävla saker, dampar loss på sina söner, och har även slagit dem någon gång, och även mina småbröder, dock inte hårt. 

Jag menar, dem (mina småbröder och hans söner) är 2-11 år gamla :s

Nu vill jag inte få dethär att låta som att han är någon galen jävla misshandlare, nejnej, det är bara det att han lätt tappar tålamodet och så.

Jaja^^ tänkte bara fråga, bör man vara orolig om ens mamma drar klockan kvart i ett på natten, för att prata med sitt ex, och inte kommer tillbaka på natten, utan drar till jobbet, som påbörjas 7 timmar senare..? 

Haha, tänkte bara fråga vad ni tyckte 😉


   
Citera

Orolig och orolig, ja de kanske blir tillsammans igen och det är väl inte så kul om han slåss (nej det är ej okej övht att slå små barn och din mamma borde verkligen inte umgås med någon som har slagit hennes barn).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Orolig och orolig, ja de kanske blir tillsammans igen och det är väl inte så kul om han slåss (nej det är ej okej övht att slå små barn och din mamma borde verkligen inte umgås med någon som har slagit hennes barn).

Dem har bestämt sig för att "försöka igen" så att säga.Jaja, jag tiger och niger.
Han är nog schysst nu. ;s
Dumskallar är dem iaf enl. min mening. ;oThat´s life, I guess.


   
SvaraCitera

danceismylife:

Dem har bestämt sig för att "försöka igen" så att säga.Jaja, jag tiger och niger.
Han är nog schysst nu. ;s
Dumskallar är dem iaf enl. min mening. ;oThat´s life, I guess.

tycker verkligen inte att du ska tiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då får jag niga då.Men alltså, han får en smällkäft av mig om han gör något Skadeglädje

isola:

tycker verkligen inte att du ska tiga


   
SvaraCitera

danceismylife:
Då får jag niga då.Men alltså, han får en smällkäft av mig om han gör något Skadeglädje

han är starkare än du Ledsen


   
SvaraCitera

isola:

han är starkare än du Ledsen

Styrka är inte allt.


   
SvaraCitera

LadyinRed:

Styrka är inte allt.

jaha då kanske du vill testa att gå en match mot en fullvuxen man som liten tjej ska vi ska så


   
SvaraCitera

Prata med din mamma om hur du känner och fråga henne om det verkligen är rätt att ge honom en andra chans.


   
SvaraCitera

Haha så du menar att bara för att man står emot en man som är starkare så ska man ta dennes skit bara för risken att han kan slå ner en? Grattis, enligt ditt tankesätt så satte du precis kvinnor flera decennium tillbaka. Du har mycket att vara stolt över med dina primitiva åsikter.

Och eftersom du inte verkar hänga med i nutiden och tror att man backar ifrån en man bara för att han är starkare så ska jag även säga detta. Meningen "Du har mycket att vara stolt över med dina primitiva åsikter." Så borde du veta att jag var sarkastisk där, ifall du inte hängde med.. :p

isola:

jaha då kanske du vill testa att gå en match mot en fullvuxen man som liten tjej ska vi ska så


   
SvaraCitera

LadyinRed: Haha så du menar att bara för att man står emot en man som är starkare så ska man ta dennes skit bara för risken att han kan slå ner en? Grattis, enligt ditt tankesätt så satte du precis kvinnor flera decennium tillbaka.

är mycket övertygad om att hon tyckte att det är dumt att sätta sig i en farlig situtation genom att "utmana" en arg man som är större och starkare, det finns bättre sätt att gå tillväga på för att sätta sig själv och sin familj i säkerhet utan onödigt blodspill. det har inget med antifeminism att göra.


   
SvaraCitera

Givetvis så kan det vara. Men jag tog även med "jaha då kanske du vill testa att gå en match mot en fullvuxen man som liten tjej ska vi ska så " i min tolkning över hur hon menade. Såklart finns det bättre sätt att gå tillväga men det är inte alltid det lättaste. Särskilt om mamman kanske är beslutsam över att hon vill fortsätta i förhållandet även om mannen är lite små agressiv. Oftast vid dem tillfällena så finns det inget barnen kan säga eller göra för att få mamman att ändra sig. Detta är endast genom mina egna upplevelser så det är givetvis olika för alla. Dessutom så skrev Ts att han lätt tappar tålamodet men kanske inte är så jätte agressiv, så chansen att han skulle slå tillbaka, då menar jag verkligen slå är nog väldigt liten. Dock råder jag ju givetvis inte ts till detta. Enda anledningen till att jag började argumentera och säga att styrka inte är allt är för att jag anser att så länge man fortsätter resa sig upp och kämpar på när man är i underläge så vinner man. Så det var innebörden jag menade med att styrka inte är allt. Och jag tänkte inte just på denna situationen utan hela konceptet.

elverpigen:

är mycket övertygad om att hon tyckte att det är dumt att sätta sig i en farlig situtation genom att "utmana" en arg man som är större och starkare, det finns bättre sätt att gå tillväga på för att sätta sig själv och sin familj i säkerhet utan onödigt blodspill. det har inget med antifeminism att göra.


   
SvaraCitera

någon gång ska jag prova att tolka någons inlägg helt galet verklighetsfrånvänt och använda mig av det i en diskussion.

LadyinRed: Så det var innebörden jag menade med att styrka inte är allt. Och jag tänkte inte just på denna situationen utan hela konceptet.

vad är grejen med att diskutera koncept i en tråd där en tjej vill ha hjälp med en specifik situation? gör en kulturmarxisten, skapa en spinofftråd med den fråga du vill debattera.
det är aldrig aldrig en bra ide att göra sig till slagpåse. det är en man som slagit sina barn och hennes syskon förut, det är INTE ok och jag tycker manska vara försiktig, pratamed mamman i enrum. ta upp grejer i stridens hetta är inte inte inte att rekommendera när man har med potentiellt våldsamma människor utan tålamod, att göra. man kan stå upp för sig själv på många andra, bättre sätt. det viktigaste är att man tar sig ur det såsmåningom.


   
SvaraCitera

Givetvis är det inte okej och att man ska vara försiktig, och ts har/kommer säkert hantera detta på det viset hon tycker är bäst. Vare sig det är att prata med mamman, mannen eller någon annan eller rentav inte göra något.

elverpigen: det är INTE ok och jag tycker manska vara försiktig, pratamed mamman i enrum. ta upp grejer i stridens hetta är inte inte inte att rekommendera när man har med potentiellt våldsamma människor utan tålamod, att göra. man kan stå upp för sig själv på många andra, bättre sätt. det viktigaste är att man tar sig ur det såsmåningom.


   
SvaraCitera